Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Haukeland sykehus

Startet av Lars-bgo, torsdag 06. februar 2014, klokken 13:47

« forrige - neste »

Lars-bgo

Nå med mer info:
  Man får BSI og BSI Plus som inkluderer slitedeler.


BSI      BSI Plus   Lengde
4.723,-      13.246,-   5år 60.000km
5.237,-       20.946,-   5år 100.000km
10.679,-   26.594,-   10år 100.000km

Hva er optimalt?  Det avhenger naturligvis av kjørelengde, forventet eie tid, bruksmønster etc. etc....
BSI 5 år er gjerne et naturlig valg til en hyggelig pris.

(Det er fristende med BSI Plus 10 år, da jeg kjører denne ca 10' i året, da er mye risiko fjernet, men lommeboken har fått en "smell"...)
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

MortenH

Vedr.bremsene.
Jeg tror i3 har et system for å hindre at bremse skivene ruster. Automatisk tørking?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

SE

Sitat fra: MortenH på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:26
Vedr.bremsene.
Jeg tror i3 har et system for å hindre at bremse skivene ruster. Automatisk tørking?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jeg regner med å runde 100k km på 4 år, og lurer på hva plus gir meg kontra 'normal'..  vanskelig valg dette.   

jaxry

Sitat fra: MortenH på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:26
Vedr.bremsene.
Jeg tror i3 har et system for å hindre at bremse skivene ruster. Automatisk tørking?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jeg ville ikke valgt plus, da jeg vanskelig ser for meg det store forbruket av bremser. Tipper det blir en vanlig 5/100k på meg
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

bromm

Husk: på alle andre Service Inclusive-avtaler hos BMW så er det fullt mulig å oppgradere til dyrere avtale ved bare å betale prisdifferansen underveis. Selv ble jeg faktisk anbefalt å gjøre dette på min forrige bil, siden jeg ikke klarte å forutse om jeg faktisk kjører mer enn 60k på 5 år. Bare kjøp den minste sa han, hvis kjørelengden øker så kunne jeg bare øke avtalen til 100k ved å betale mellomlegget :)

Coachen

Sitat fra: bromm på lørdag 01. februar 2014, klokken 22:04
Husk: på alle andre Service Inclusive-avtaler hos BMW så er det fullt mulig å oppgradere til dyrere avtale ved bare å betale prisdifferansen underveis. Selv ble jeg faktisk anbefalt å gjøre dette på min forrige bil, siden jeg ikke klarte å forutse om jeg faktisk kjører mer enn 60k på 5 år. Bare kjøp den minste sa han, hvis kjørelengden øker så kunne jeg bare øke avtalen til 100k ved å betale mellomlegget :)

Gjelder dette fra vanlig til pluss avtale også?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

bromm

Sitat fra: Coachen på lørdag 01. februar 2014, klokken 23:49
Gjelder dette fra vanlig til pluss avtale også?
Ja, jeg mener det - BMW taper jo ikke på at de ikke har brukt evt. ekstra deler tidligere...

Vind

Sitat fra: bromm på søndag 02. februar 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Coachen på lørdag 01. februar 2014, klokken 23:49
Gjelder dette fra vanlig til pluss avtale også?
Ja, jeg mener det - BMW taper jo ikke på at de ikke har brukt evt. ekstra deler tidligere...
Min selger bekreftet det når jeg vurderte standard eller plus, så sa han at det er bare å betale mellomlegget senere, men at man selvfølgelig da ikke er sikret mot at f.eks plus prisen har blitt noen hundrelapper høyere.  Men man kan jo alltids finregne på det i forhold til rentekostnad...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Lars-bgo på fredag 31. januar 2014, klokken 12:11
BSI      BSI Plus   Lengde
4.723,-      13.246,-   5år 60.000km
5.237,-       20.946,-   5år 100.000km
10.679,-   26.594,-   10år 100.000km

Det må være noe feil fra BMW med disse prisene?

Hvis du går fra 5/60k til 5/100k, så koster det bare 500.- mer.
Normalt på andre BSI avtaler så koster det bare 1000.- å gå fra 5/100k til 10/100k, men her dobles prisen???
Den "feilen" slår da ut på BSI+ 10/100, burde vært ca 22000.- og dermed billigere enn f.eks. F10, men nå er den ca 2000.- dyrere enn F10... Jeg forstår at BSI+ tillegget er relativt større på i3, fordi vanlig service er billigere, men slitasje på bremser, vindusviskere osv er likt.

Men det kan ikke stemmer at totalen på 10år skal bli dyrere enn andre biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02Henning

Sitat fra: LMOR på mandag 03. februar 2014, klokken 12:30
Men det kan ikke stemmer at totalen på 10år skal bli dyrere enn andre biler.

*Spekulasjonsmodus*
Kan det ha noe med garantert levetid på batteripakken til i3 å gjøre? Jeg vil anta at det koster litt hvis BMW beregner å skifte denne etter 8 år.
*/Spekulasjonsmodus*

LMOR

Sitat fra: 02Henning på mandag 03. februar 2014, klokken 12:45
Sitat fra: LMOR på mandag 03. februar 2014, klokken 12:30
Men det kan ikke stemmer at totalen på 10år skal bli dyrere enn andre biler.

*Spekulasjonsmodus*
Kan det ha noe med garantert levetid på batteripakken til i3 å gjøre? Jeg vil anta at det koster litt hvis BMW beregner å skifte denne etter 8 år.
*/Spekulasjonsmodus*
Det er vel kanskje lite sannsynlig, da batteriet nok ikke inngår i noen av disse serviceavtalen. Den "normale" inkluderer bare vanlig service uten slitedeler. Burde kostet ca 4000.- mindre for 10år, og du får vel ikke nytt batteri for 4000.- :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snart-i3

#26
Ettersyn har på BMW fra 2014 diesel og bensin blitt 15000 km/årlig (før 30'/2år).
5/60 = 5 ettersyn
5/100 = 7 ettersyn
10/100 = 10 ettersyn

i3 har ikke oljeskift på15000km, siden den ikke har olje, og dermed trolig lengre intervaller. Dette kan bety hhv 5, 5 og 10 ettersyn. Bremsvæske byttes ikke hvert år og gjør noen ettersyn dyrere.
Deleforbruk på 100000 km kan antas å være avhengig av slitasje og uavhengig av tid og dermed prissatt likt (minus litt avslag pga lengre tids forhåndsbetaling). Eneste tidsavhengige utgift er vindusviskere.

NB! Innslaget bygger kun på synsing og kan ikke dokumenteres.

30000km/2år betyr
5/60 = 2,5 ettersyn
5/100 = 3,3 ettersyn
10/100 = 5 ettersyn
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

LMOR

Kan nok være at det er årlige kontroll på i3, men likevel så er det noe som ikke stemmer.

Hvis en deler prisen på samme kjørelengde på antall år, så blir det litt høyere per år med 10år i forhold til 5år.
Men i Tyskland går prisen ned ved 5år i forhold til 3år (som ikke tilbys i Norge). Det kunne være at det var lite kost i starten, men da skulle det slått ut mer i negativ retning for 5år enn for 10år (3 burde da vært det billigste per år), så det er noe som ikke stemmer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snart-i3

5 år gir et bremsevæskeskift, 10 år gir 3.
Tror BMW har 3 års intervaller.
Med 2 år gir det hhv 2 og 5 bremsevæskeskift.

Dette kan være grunnen.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Lars-bgo

Sjekk hvilke priser dere får, vi kan jo ikke se bort fra en mulig trykkfeil...

Jeg har gått for std. 5år 100', det kan uansett ikke være feil.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA