Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Argumenter når man diskuterer CO2-utslipp fra elbiler

Startet av emphezis, torsdag 06. februar 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

emphezis

Hvorfor kan ikke den norske LEAF se slik ut?

Fronten var jo BETYDELIG penere på denne japanske Nissan LEAF Aero! Hadde LEAF sett slik ut hadde den jo nesten vært en pen bil...

2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Kjell Leaf

Jeg syns den er for "rå" i fronten, da dette ikke er en rå bil liker jeg det ikke. Jeg liker ikke får i ulveklær.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

emphezis

Jepp, ble nesten pen med denne fronten. Står dessverre "Japan only" på Aero-utgaven :-/ Jeg hadde glatt betalt 10-20 tusen kroner mer for LEAF'en om den så slik ut. ;-)

emil

Synes originalfronten er mye bedre, i hvertfall i forhold til tåkelysene. Hvis de skulle gjort noe synes jeg de kunne gjort noe med ræva på bilen.

Ellers synes jeg faktisk at Leafen sånn vi har den her ikke ser så ille ut, ihvertfall sammenlignet med andre rene el-biler. (Ignorer Tesla som er i en klasse for seg selv når det gjelder det meste, og e-golf/e-up/focus mm som "bare" er elektrifiserte bensinbiler).

emphezis

Synes "ræva" på dagens LEAF er det peneste. Den har jo særpreg og ser ganske kul ut med de lange LED-lysene... fronten synes jeg er litt trist. Terningkast 5 på "ræva", terningkast 2-3 på fronten. Terningkast 5 på "Aero"-fronten. :)

Balrog

Kanskje hakket mindre stygt, men langt fra lekkert.

Selv etter et års eie parkerer jeg Leafen "out of sight". Ikke akkurat noen imagebooster. Blir litt som å gå i buksene til curlinggutta. Men den er mindre ille enn trillingene og de elektriske mopedbilene, det skal den ha.

Leafen er en usedvanlig praktisk combi som hadde fortjent bedre innpakning. Men design er ikke akkurat Nissans force.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

dørvakta

Sitat fra: Balrog på fredag 31. januar 2014, klokken 12:52

Selv etter et års eie parkerer jeg Leafen "out of sight".

Så du prøver å skjule at du har en leaf? Det, min venn, kaller jeg jåleri.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Kjell Leaf

Sitat fra: dørvakta på fredag 31. januar 2014, klokken 13:11
Sitat fra: Balrog på fredag 31. januar 2014, klokken 12:52

Selv etter et års eie parkerer jeg Leafen "out of sight".

Så du prøver å skjule at du har en leaf? Det, min venn, kaller jeg jåleri.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Det nytter ikke med pen bil hvis den klakker som en gammel Scania fra 1968, det må være flaut det.
Derfor trenger man ikke gjemme Leaf'en men heller være stolt over den fantastiske vibrasjonsfrie og mildt sagt rolige tomgangen ;D det eneste som forstyrrer er alle "Scania" bilene rundt oss. :)

johncl

Kan ikke helt se noe grunn til å være flau over å kjøre miljøvennlig bil som ikke lukter drit og høres ut som en dieseltraktor (tidligere kalt børstraktor). Utseende på den har vokst på meg også, men er enig som en annen poster her sier, baken er finere en fronten. :) - Med det vanvittige salget Nissan har hatt på Leaf så er vel sjansen større for at man forsvinner i mengden enn at man stikker seg ut.
Perlehvit Leaf 2014

2mash

Sitat fra: emphezis på torsdag 30. januar 2014, klokken 07:43
Jeg hadde glatt betalt 10-20 tusen kroner mer for LEAF'en om den så slik ut. ;-)

Støtter den!

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Balrog

OT: "Klakker som en traktor"?

Min leaf knirker som en gammel hestekjerre når jeg passerer fartsdumper selv i 10 km/t, så bortsett fra et miljøriktig image er det visuelle og lydmessige inntrykket av en Leaf pinlig ift. hva bilen faktisk er.

Og til dere som har ny Leaf: Det er bare et tidsspørsmål før også din kommer til å knirke som Erna Solberg i en gammel trestige. Deretter kontakter du Nissan som aldri har hørt om dette før. De sjekker og finner ut at det ikke er noe galt med din bil. Så finner du en av trådene om dette og får bekreftet at jo, det har Nissan hørt om før og det lar seg fikse.

Men det er bra vi er uenige om hva som er godt bildesign. Og jeg håper dere har rett, slik at jeg faktisk kjører en svane og ikke en stygg andunge - helt uten å forstå det.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Electric Wizard77

Sitat fra: Balrog på fredag 31. januar 2014, klokken 18:17
OT: Og til dere som har ny Leaf: Det er bare et tidsspørsmål før også din kommer til å knirke som Erna Solberg i en gammel trestige.

Vel, den setningen der gjør i det minste knirkingen langt mer underholdende, tror jeg kommer til å le meg ihjæl når jeg får det bilde i hodet ved neste dump  ;D

Kjell Leaf

Sitat fra: Balrog på fredag 31. januar 2014, klokken 18:17
OT: "Klakker som en traktor"?

Min leaf knirker som en gammel hestekjerre når jeg passerer fartsdumper selv i 10 km/t, så bortsett fra et miljøriktig image er det visuelle og lydmessige inntrykket av en Leaf pinlig ift. hva bilen faktisk er.

Og til dere som har ny Leaf: Det er bare et tidsspørsmål før også din kommer til å knirke som Erna Solberg i en gammel trestige. Deretter kontakter du Nissan som aldri har hørt om dette før. De sjekker og finner ut at det ikke er noe galt med din bil. Så finner du en av trådene om dette og får bekreftet at jo, det har Nissan hørt om før og det lar seg fikse.

Men det er bra vi er uenige om hva som er godt bildesign. Og jeg håper dere har rett, slik at jeg faktisk kjører en svane og ikke en stygg andunge - helt uten å forstå det.
Hvordan vet du at den nye kommer til å knirke ? Det er jo gjort endringer i understellet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA