Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påkjørt mens TMS var parkert...

Startet av Lokführer, onsdag 29. januar 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

sven erik

sett merker på bilen at du blir filmet om du er borti meg å sier du ikke fra vil jeg anmele dette  da vil 99% være mer forsiktige både med dører ++ å de fleste sier da og fra om de har kjørt på deg  ingen vil bli tatt  dette koster bare noen få kr i klistre merker å en slipper masse rot  å filmer man kan en selv bli tatt

laumb

Ingen går ut å leser plastikklapper på en bil de har bulka om hensikten er å baile. Tut og kjør!

sven erik

en ser på en tesla som står parkert  når  de greier å lese det på en imiev
jeg snakker ikke om papir lapper lage orntlige som står på alle rutene
en har ikke lov å filme på andre mans  eiendom  uansett  en kan filme i sin egen går men ikke om det fanger opp anen eiendom eller om du leier ut å får med deg leieboerens bevegelser  dette er strengt men  han som kjørte på meg angret fort  å ringte 

laumb

Sitat fra: sven erik på torsdag 30. januar 2014, klokken 00:32
en ser på en tesla som står parkert  når  de greier å lese det på en imiev
jeg snakker ikke om papir lapper lage orntlige som står på alle rutene
en har ikke lov å filme på andre mans  eiendom  uansett  en kan filme i sin egen går men ikke om det fanger opp anen eiendom eller om du leier ut å får med deg leieboerens bevegelser  dette er strengt men  han som kjørte på meg angret fort  å ringte

https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/Hvilke-omrader-kan-man-overvake/#Dashboardkamera

janmb

Sitat fra: anders.heibo på onsdag 29. januar 2014, klokken 20:12
Bilen er skikkelig stor og jeg har mange ganger vurdert å ta bilde av bil/regnr hvis jeg må parkere nærme noen andre biler.

Dette gjør jeg allerede, selv om jeg enn så lenge kjører en mindre bil så er dette uansett en god ide - så har man hvertfall en kandidat dersom noe skulle skje.

I tillegg er dessverre dashcam en selvfølge ja.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: Øggen på onsdag 29. januar 2014, klokken 20:20
Hei. Kondolerer ;-(
Vet noen om noen som kan monterer slike dashcam's for meg???
Naturligvis ikke gratis.

Du holder til å Sunnmøre et sted, gjør du ikke? Jeg kan sagtens være med og hjelpe deg å installere kamera. Har planer om å montere noen slike i mine egne biler også; har foreløpig kun i Leaf'en.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

janmb

Sitat fra: don på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:15
Helt enig her - utrulig surt - men er det noen som vet om datatilsyn/politi godkjenner at man har kamera som surrer og går slik - mener om det er krav om merking om man har "kamera overvåkning" - kanskje en "sticker" i ruta er greit?

Rimelig sikker på at et kamera som trigges av en G-sensor er helt greit. Det var diskusjoner om dashcam generelt for en stund tilbake og datatilsynet hadde vel holdningen at det er helt greit å ta opp så mye man vil til privat bruk, og at det som eventuelt kan være et problem er å spre slike opptak til offentligheten, f.eks på youtube.

Jeg har uansett ingen planer om å spørre noen om lov. Men selvsagt fint om det er gyldig som bevis.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

BMW850

Kunne vært en ide om en software update som slo ryggekameraet på når alarmen aktiv og noe dulter borti bilen. For eksempel ved en påkjøring. Dette kan ikke dekke alle tilfeller selvfølgelig men det kan være en god sjans for at vidvinkelkameraet kan fange opp noe...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Lokführer

Sitat fra: BMW850 på fredag 31. januar 2014, klokken 10:17
Kunne vært en ide om en software update som slo ryggekameraet på når alarmen aktiv og noe dulter borti bilen. For eksempel ved en påkjøring. Dette kan ikke dekke alle tilfeller selvfølgelig men det kan være en god sjans for at vidvinkelkameraet kan fange opp noe...
+1
Og en emp som uskadeliggjør biler i nærheten \m/  \m/
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Gledelige nyheter. Etter å ha saumfart nabolaget fant jeg synderen. Skadene stemmer nøyaktig med bilen, en liten blå reklamestripe, knust plast.
Saken er løst med andre ord, nå gjenstår resten.
Jeg har ringte politiet og de anbefalte meg å gjøre opp med naboen selv. Godt å vite at politiet ikke tar saker som løser seg selv..
Hva anbefaler forumet at jeg gjør?

Lokführer

Bilder er tatt av min og hans bil, plastikkdeler er samlet på.

Muffinman

Dumt at det skal være så jævlig ubehagelig å ta tak i slikt, selv om man ikke har gjort noe galt selv.

Bjørn

Ja sånt drit skulle vært unødvendig å måtte gjøre..
M d er vel bare en ting å gjøre.. ta m "bevismaterialene" og ring på.. forhåpentligvis bryter personen sammen og tilstår på bevisets grunnlag.. el noe slikt :P

D.O

Levere en anmeldelse, så må de gjøre noe.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

laumb

Skriv skademelding med synderen regnummer og beskriv forløpet. Anmeld for skade på annen manns eiendom og send med kopi av den til ditt forsikringsselskap.

Så kan selskapene krangle og personen får en lærepenge å fortelle. Tipper det ikke skjer igjen da. ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA