Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påkjørt mens TMS var parkert...

Startet av Lokführer, onsdag 29. januar 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

janmb

Synes det er helt greit at politiet ber deg prøve en direkte løsning først. Forhåpentligvis innrømmer jo vedkommende feilen, går med på å signere skademelding, så er saken løst med minst mulig styr.

Dersom vedkommende IKKE er imøtekommende er det jo bare å anmelde tvert, med bilder vedlagt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lokführer

@laumb Ja, for hvorfor skal jeg gi idioten sjansen til å slippe billig unna? Jeg vil at tosken skal betale for skaden han stakk ifra. Evt at forsikringsselskapet krever regress.
Kan jeg finne ut hvem som forsikrer bilen kun med regnr?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjørn

Sitat fra: Lokführer på fredag 31. januar 2014, klokken 17:32
@laumb Ja, for hvorfor skal jeg gi idioten sjansen til å slippe billig unna? Jeg vil at tosken skal betale for skaden han stakk ifra. Evt at forsikringsselskapet krever regress.
Kan jeg finne ut hvem som forsikrer bilen kun med regnr?

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoyopplysninger/SMS+tjeneste  ;)

Bjørn

Mulig jeg missforsto spm.. du får vel ikke vite forsikrings selskapet m denne tjenesten.. bare eier.

laumb

Du trenger ikke vite det. Forsikringsselskapet vet.

En NAF bil som ødela bilen min for noen år siden. Fikk tak i reg-nummeret. Skrev det på skademeldingen som "bil B" og lot alt annet om bil B stå tomt.

Gikk fint. :)

ebbrey

Jeg ville skrevet skademelding samt anmeldt vedkommende. Det er så utrolig stygt å bare stikke av.

Veldig bra du fant synderen!

Har selv en bil som ble rygget på for 5 år siden, irriterer godt at jeg vet en av naboene eller deres venner/bekjente har gjort dette og stukket av.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Brede

Vi har vel alle en venn eller bekjent som ikke eier skamvett og er lett å hisse opp, ta med han/henne og møt opp på døren til den skyldige.

Lille Lance

Sitat fra: ebbrey på fredag 31. januar 2014, klokken 18:04
Jeg ville skrevet skademelding samt anmeldt vedkommende. Det er så utrolig stygt å bare stikke av.

Veldig bra du fant synderen!

Har selv en bil som ble rygget på for 5 år siden, irriterer godt at jeg vet en av naboene eller deres venner/bekjente har gjort dette og stukket av.

Jeg har beskrevet dette tidligere i tråden her ... min nabo bulka bilen min og stakk av. Tok henne på fersken senere på dagen. Hun holdt på å svime av da jeg konfronterte henne. Masse grining og blomseter fikk jeg på døra dagen etter. Det setter naboskapet på prøve, men vi snakkes idag og tiden leger alle sår. Men man husker ...  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Brede

Dersom personen ikke er medgjørlig så er et egentlig ikke noe poeng å krangle mer om saken.
Registrer det som en forsikringssak hos ditt eget selskap, informer dem om dine mistanker og bevismateriale.
Da tar disse kontakt med den "mistenktes" forsikringselskap og sammen vil de bruke sine ressurser til å nøste opp i saken.
Jeg har vært gjennom dette med en nabo. Jeg kom vinnende ut av saken og vi har ikke vekslet et ord de siste 5 årene..

Lokführer

Det eneste jeg har snakket med vedkommende , var da jeg snøfreste bakken jeg ikke kom opp. Han kom heller ikke opp, og det var i den tiden han bakket i min bil. Så han eier ikke skam ihvertfall og noe flott naboforhold kan jeg ikke se at vi har fra før. Det er snakk om firmabil, så vedkommende slipper sannsynligvis helt gratis unna.

blokhus

Kom ut igjen fra handling i julen, og så at skiltet på bilen min stakk 90 grader ut umiddelbart. I tillegg hadde nosecone løsnet 15 cm og siden var oppskrapet. Visste hvilken bil det måtte være. Mot alle odds var han akkurat kjørt for å snu, og kom kjørende mot meg på vei ut 10 sek etter jeg kom ut. Stilte meg midt i veien og fikk stoppet han. " Jeg tror jeg var borti skiltet ditt" sier han. Han får høre det av meg før han skriver skademelding og tar all skyld. Bilen var kjørt 900km. Skikkelig surt. Hadde vel kostet meg 10.000 i hvert fall hadde jeg ikke tatt han.

#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Tuxedo

Sitat fra: D.O på fredag 31. januar 2014, klokken 17:27
Levere en anmeldelse, så må de gjøre noe.
En sånn anmeldelse tror jeg hadde blitt henlagt tvert på "bevisets stillling", uten noen etterforskningsskritt.  Men det vil selvsagt avhenge av hvilken saksbehandler man får i politiet.

D.O

Sitat fra: Tuxedo på fredag 31. januar 2014, klokken 20:30
En sånn anmeldelse tror jeg hadde blitt henlagt tvert på "bevisets stillling", uten noen etterforskningsskritt.  Men det vil selvsagt avhenge av hvilken saksbehandler man får i politiet.
trolig. Men greit å prøve. Jeg fikk knust alle lyktene, flere vindu og tredd ett armeringsjern igjennom takluka på en tidligere bil som stod parker på jobb over natta. Jeg fikk vite hvem som gjorde dette, da vedkommende hadde brutt seg inn i ett hus ved der bilen stod og huseier informerte meg. Politiet var faktisk og tok fingeravtrykk og etterforsket saken. Jeg informerte dem om hvem jeg hadde hørt skulle ha gjort dette, og akkurat i det jeg begynte å si navnet fullførte betjenten hele navnet... De visste hvem det var, og hadde en masse saker på personen. Men selv da ble saken henlagt. Fikk brev om saken etterforskes sammtidig som brev om hennleggelse kom... Lite imponert.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Lokführer

Sitat fra: Tuxedo på fredag 31. januar 2014, klokken 20:30
Den må bli henlagt pga bevisets klinkende klare stilling hvis det.
*Tekniske spor er klinkende klare. Bilde av skade på begge biler er identiske. Dekkspor på "åstedet" er like med dekkene på hans bil.
*En liten blå lakkstripe fra hans reklamedekor svertet over på min bil.
*Jeg samlet opp hans knuste plastikk som lå igjen ved min bil.

Fikk akkurat i dette sekund melding fra vedkommende hvor han ikke vedkjenner noe bulking.
Anmeldte fyren akkurat nå. Han ville ikke vedkjenne forholdet selv etter jeg sendte en mms med bilde av skaden på bilen hans og diverse av mine bevis.
Politiet var ganske forundret over at fyren ikke vedkjenne, selv etter slike bevis.

*Tid og sted er riktig.

Lokführer

På bilde 1 ser man dekkmønsteret.
På bilde 4 ser man det samme dekkmønstret.

Fikk forresten en ny sms nå hvor pipa fikk en annen låt. Han sverger at han ikke har vært borti no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA