Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prisras på Trillinger...

Startet av Lokführer, torsdag 06. februar 2014, klokken 08:31

« forrige - neste »

Lokführer

Påkjørt mens TMS var parkert... Synderen stakk av. Jeg har samla opp noe knust plast fra synderen, tatt bilder av dekkspor og lakkmerker fra annen bil. Hva kan jeg gjøre? Ødelagt frontfanger og nå subber fordekket. Unnskyld fransken min, men satan faen i helvetes pakk! Har hatt bilen i to mnd! Og to skader. SATAN!
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

ELTesla

Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å anmelde saken og vente på at saken skal bli henlagt i løpet av to dager.
Kan være lurt å gå ut i lokalavisen og evt. facbook for å undersøke om det kan finnes noen som var vitne til hendelsen....

frankofobia

Sitat fra: Lokführer på onsdag 29. januar 2014, klokken 19:39
Påkjørt mens TMS var parkert... Synderen stakk av. Jeg har samla opp noe knust plast fra synderen, tatt bilder av dekkspor og lakkmerker fra annen bil. Hva kan jeg gjøre? Ødelagt frontfanger og nå subber fordekket. Unnskyld fransken min, men satan faen i helvetes pakk! Har hatt bilen i to mnd! Og to skader. SATAN!

Folk eier dessverre ikke folkeskikk. Så jeg har installert dashcam, da har jeg forhåpentligvis video av en eventuell synder.
http://www.blackvue.co.kr/en/contents/sub1.asp?idx=17

Er egen tråd her på forumet om installasjon: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11132.0.html

Jeg henter strøm fra alarmboksen i taket.

Håper du finner tosken som har skadet bilen din.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

Får håpe du kan finne et serienummer og evt tatt en lakkprøve for å finne lakkoden. Forhåpentligvis er det en ikke alt for vanlig bil som har gjort det og saken er da ikke umulig å løse selv om den da og kan være vanskelig.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

laumb

Sitat fra: frankofobia på onsdag 29. januar 2014, klokken 19:56

Folk eier dessverre ikke folkeskikk. Så jeg har installert dashcam, da har jeg forhåpentligvis video av en eventuell synder.

Er egen tråd her på forumet om installasjon: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11132.0.html

Støtter dette. Har selv dashcam (foran og bak) og dette er en av grunnene.

Forøvrig, noen overvåkningskameraer i nærheten? Politiet må handle raskt (innen en uke) om de skal få hentet noe.

Forøvrig, en kompis fikk politiet på døra for er par år siden. De ville se på bilen da en sort sedan som hadde bulket noen og stukket av var observert I den retningen mot der han bodde. De sjekket alle biler som matcher beskrivelsen i området.

Det hører med at de fant synderen.

Anders Heibø

Uff. Det er største skrekken min og sikkert hos flere her. Håper det var overvåkingskamera som enten plukket opp hendelsen eller en bil med passende skade og at bilnr til vedkommende er synlig. Da bør det være enkelt for politi/forsikringsselskap å sjekke opp i.

Bilen er skikkelig stor og jeg har mange ganger vurdert å ta bilde av bil/regnr hvis jeg må parkere nærme noen andre biler. Hvis de skraper på vei ut/dunker døren borti, er det ihvertfall mulig å sjekke om de også er skadet/har rester av lakken min. Har en kamerat som fikk gode dørmerker i sin dør på fellesparkeringen. Tok bilder av skaden og holdt en 200lapp ved siden av for å vise størrelse. Han husket hvilken bil som hadde stått der, fant bilen igjen og fant litt rester av lakk der. Tok bilde med 200 lapp der og. Vant frem! Det spørs bare hvor paranoid man tillater seg å være... Kanskje det blir dashcam på flere enn meg fremover?
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Eopheim

Hm..
Er det noen som kan ta på seg oppgaven med å innstallere dashcam montro?
Mot betaling selvsagt. 8)
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Hei. Kondolerer ;-(

Vet noen om noen som kan monterer slike dashcam's for meg???
Naturligvis ikke gratis.

Lokführer

Dessverre finnes ingen kameraer akkurat her og jeg har spurt folk i nabolaget om de har sett noe. Selv brøytesjåføren, som brøytet bakken i det aktuelle tidsrommet, så ingenting. Oi som jeg angrer på at jeg ikke har montert dashcam...
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Min dypeste sympati til trådstarter. Denne var sur! Det er faktisk bedre å være forbanna på seg selv over selvforskyldt skade...

For øvrig kan også jeg være villig til å betale noen kroner for hjelp til skikkelig dashcam installasjon. Gjerne flere retninger enn kun forover.

Eopheim

Sitat fra: Øggen på onsdag 29. januar 2014, klokken 20:20
Sitat fra: frankofobia på onsdag 29. januar 2014, klokken 19:56

Hei.

Vet du noen som kan monterer slike for meg? Du??

Jeg vil også ha! Ferdigmontert....
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Epleskreller

Håper virkelig du finner synderen!

Lykke til!
(håper forøvrig noen starter med blackvue-motering.. jeg melder meg på interesselista..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Kjipt dette...

Høres ut som om en dash cam-mekkekveld er noe TOCN burde tenke på. :)

don

Helt enig her - utrulig surt - men er det noen som vet om datatilsyn/politi godkjenner at man har kamera som surrer og går slik - mener om det er krav om merking om man har "kamera overvåkning" - kanskje en "sticker" i ruta er greit?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA