Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen

Startet av e-max, onsdag 05. februar 2014, klokken 22:17

« forrige - neste »

edyrli

Jeg har sett utallige kommentarer om dårlig varme i miev. I min 2013 iOn har jeg heller ikke vært plaget med dårlig varme. Det mest imponerende er hvor fort varmen kommer fra kald bil. Etter 2 minutter så er det skikkelig varm luft ut av ventilene.
Sammenliknet med Diesel Mondoen så vil jeg si varmen er vesentlig bedre i iOn. Mondoen bruker gjerne 10 minutter før det blir noen sikkelig lunk.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

master67

Samme erfaring har jeg. Det går veldig fort å få varme. Det som ikke er så bra er at det trekker en del strøm nå på vinteren så rekkevidden reduseres en god del. Men ellers fornøyd med trilling(C-zero) ja!

bruisepristine

Har aldri hatt problemer med å opprettholde t-skjorte temp i min 2013 i-miev, selv på dager med -20 og mer på gradestokken:) dog alltid med lukket kjellergarasje og forvarme om vinteren, dette gir kanskje et bedre utgangspunkt for å holde kupeen god og varm under kjøring?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

hma

Sitat fra: tlauri på torsdag 30. januar 2014, klokken 19:01
En annen fordel på ny imiev er fjernkontroll til fjernstyring av varme/ac :-)
Varme kan fjernstyres via mobil-app både på Trillingene og Think ved hjelp av OVMS :)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6755.msg113451.html#msg113451
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.0.html

Den enkleste implementasjonen gjør man ved ettermontering av Webasto eller Eberspächer.
For den som gidder og har kunnskap, kan man relativt enkelt fjernstarte den elektriske varmen -  i alle fall på Think hvor man har god dokumentasjon.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

bobakka

Sitat fra: hma på fredag 31. januar 2014, klokken 15:00
Sitat fra: tlauri på torsdag 30. januar 2014, klokken 19:01
En annen fordel på ny imiev er fjernkontroll til fjernstyring av varme/ac :-)
Varme kan fjernstyres via mobil-app både på Trillingene og Think ved hjelp av OVMS :)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6755.msg113451.html#msg113451
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.0.html
.

Er det mulig å sette inn en OVMS og både fjernstyre varmen og AC på min iMiev 2011? Trodde ikke at det gikk? Min iMiev må "startes" opp før varmen kommer, og den kan ikke "startes" samtidig som ladingen står på.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

svingen

Sitat fra: bobakka på lørdag 01. februar 2014, klokken 10:16
Sitat fra: hma på fredag 31. januar 2014, klokken 15:00
Sitat fra: tlauri på torsdag 30. januar 2014, klokken 19:01
En annen fordel på ny imiev er fjernkontroll til fjernstyring av varme/ac :-)
Varme kan fjernstyres via mobil-app både på Trillingene og Think ved hjelp av OVMS :)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6755.msg113451.html#msg113451
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.0.html
.

Er det mulig å sette inn en OVMS og både fjernstyre varmen og AC på min iMiev 2011? Trodde ikke at det gikk? Min iMiev må "startes" opp før varmen kommer, og den kan ikke "startes" samtidig som ladingen står på.

det er ikke mulig i dag,men utvikleren som du kan leser om i den tråden sier det er kanskje mulig,men tror ikke han har fåt tid til og sjekket det her opp,ville jo vært helt genialt med som sakt usikker,må sniffe på canbuss trafikk på en imiev 2012 og sende samme data til en 2011 og se om det fungere,men han utvikleren har ikke fått tid enda dessvere...
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Jafo

Sitat fra: erik e på torsdag 30. januar 2014, klokken 14:17
80km+80km mot hverandre = ?. Du er uheldig om du blir påkjørt bakfra i 160km. ;)
Statistikken er ganske entydig. Alvorlig skade på barn ved påkjørsel bakfra er relativt sjeldent:


Mens skader ved frontkollisjon er mer vanlig:


http://www.sikringavbarnibil.no/faq/

Biler som Opel Zafira, og andre større og mindre 7-setere var ikke et uvanlig syn langs veiene i perioden statisikken er fra...

e-max



Hyggelig at det er så mange som er glad i Thinken. Trillingene er gode de også - og ikke minst har de vært med på å gjøre el-bil til allemannseie!!

Sitat fra: elektrolux på torsdag 30. januar 2014, klokken 01:30
Sitat fra: e-max på onsdag 29. januar 2014, klokken 14:11


Synd å høre at du sliter med 30 km rekkevidde. Dette er både unødvendig og lite holdbart, da feilen i batteripakken din vil forsterke seg og snart stoppe bilen helt.

Siden du tydeligvis har oppdaget Classic'en sine fortreffeligheter foreslår jeg at du spanderer litt tid og penger på batteriet. Bilen skal fint klare 60+ km og med batteri i orden er den selvfølgelig enda kjekkere å eie.

Er batterioppdatering/re-generering en enkel affere som er nevnt i annen tråd? Er veldig interessert i å bevare denne gamle Thinken i mange år. Bor i Kristiansand og skulle gjerne ha gjort en oppgradering. Har hele tiden tenkt at når batteriene ikke vil mer så må jeg inn med Litium celler fra kina.

Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA