Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Verdifall/Annenhåndsverdi.

Startet av bjorn_2390, onsdag 05. februar 2014, klokken 19:47

« forrige - neste »

bjorn_2390

Er det noen av dere LEAF-ere som bruker parkeringsuret fra parkeringsur.no? Jeg får inntrykk av at hver gang Benedicte (salgsrepresentant) er frampå med innlegg, strander det hele på bakgrunn av kritiske spørsmål.
Erfaringer? Forholdereler? Kommentarer? Gadgets er kult, men hva med dette?
Blå Euro-Leaf (2012)

jkirkebo

Sitat fra: bjorn_2390 på onsdag 29. januar 2014, klokken 10:35
Er det noen av dere LEAF-ere som bruker parkeringsuret fra parkeringsur.no? Jeg får inntrykk av at hver gang Benedicte (salgsrepresentant) er frampå med innlegg, strander det hele på bakgrunn av kritiske spørsmål.
Erfaringer? Forholdereler? Kommentarer? Gadgets er kult, men hva med dette?
Jeg er Leaf-eier og bruker dette parkeringsuret. Fungerer kjempefint, har ingenting å utsette på den løsningen. Dog er uret montert i Teslaen, så da er kanskje ikke erfaringen relevant? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bergenseren

Jeg er misfornøyd da det er alt for svakt lys. Ved parkering i garasjer sliter du med å se hva som står der.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

Bekkenes

Har nettopp montert mitt, enig i at lyset er veldig svakt.
Jeg ville ha valgt en av de med "analog" klokke design som de selger hadde jeg sett det før.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

pottle

Historien viser at vi var nok litt kritiske :-[, men vi fikk bra svar og god oppfølging fra selger.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

jkirkebo

Sitat fra: Bekkenes på onsdag 29. januar 2014, klokken 11:39
Har nettopp montert mitt, enig i at lyset er veldig svakt.
Jeg ville ha valgt en av de med "analog" klokke design som de selger hadde jeg sett det før.

Det er selvsagt ikke lys i parkeringsuret, da hadde ikke batteriet vart veldig lenge. Det er en reflektiv skjerm, dvs. at man må lyse på den for å se hva som står. Ute synes jeg aldri det er noe problem, har dog ikke sjekket inne i mørke parkeringshus. Finnes det mange av de med tidsbegrensning?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knotten

Jeg har installert uret og det fungerer helt ok, men jeg vet ikke sikkert om parkeringsvaktene har observert det og godtatt det..? Bygarasjen i Bergen samt parkering med begrenset tid i Markeveien, Bergen.

Noen andre i Bergen som vet at uret er 'godkjent'?
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Bekkenes

Med lyset mente jeg selvsagt "bildet" er svakt, ikke så lett å se tallene.
Burde heller ha brukt "elektronisk blekk" med hvit bakgrunn og sorte tall, eller visa versa.

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

fws

Jeg har også fått meg et slikt ur. Det jeg lurer på er når jeg stopper, så stanser uret på nærmeste kvarter. Men det går alltid frem i tid. Det vil si at hvis jeg f. eks stopper kl 11.50 så viser uret 12.00. Får med andre ord opp til 14 min. "ekstra" parkering. Vil parkeringsvaktene gi bot pga. dette?
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

JBS

Sitat fra: fws på torsdag 30. januar 2014, klokken 09:20
Jeg har også fått meg et slikt ur. Det jeg lurer på er når jeg stopper, så stanser uret på nærmeste kvarter. Men det går alltid frem i tid. Det vil si at hvis jeg f. eks stopper kl 11.50 så viser uret 12.00. Får med andre ord opp til 14 min. "ekstra" parkering. Vil parkeringsvaktene gi bot pga. dette?

Se Manual:
Manuel indstilling
Som loven kræver, kan din PARK
LITE® også stilles manuelt.
BEK. Nr. 327 af 29/04/2003 (§3 stk.
3): "Såfremt der under et køretøjs
parkering indtræder en periode uden
tidsbegrænsning, skal viseren senest
ved periodens udløb indstilles på det
tidspunkt, hvorfra der på ny gælder
en tidsbegrænsning."
Hvis du har behov for at stille din
PARK LITE® manuelt, skal du blot
trykke på knap 3 , og uret tæller
13
frem i intervaller på 15 minutter. Hold
knappen inde, og slip, når det ønskede
tidspunkt vises. Bemærk, at denne
funktion kun er tilgængelig, når PARK
LITE® er i parkeringstilstand.

Mvh Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

emphezis

Hvordan er batterilevetiden på de analoge urskivene? Holder batteriet i noen måneder (også i kuldegrader)?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

JBS

Har brugt min siden August 13, og har ikke haft "low batteri" endnu.
Har dog valgt at købe et extra batteri, som lægger i hanskerummet.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

bjorn_2390

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. januar 2014, klokken 10:44
Dog er uret montert i Teslaen, så da er kanskje ikke erfaringen relevant? ;)
Joda. Introen fremstår veldig Leaf-orientert, så jeg skjønner hva du sier. Men det hadde ingenting for seg å være ekskluderende i denne sammenhengen. Upresist, der, altså.
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

Fint med tilbakemeldinger og erfaringer. Topp.
Jeg er veldig spent på flere erfaringer fra møte med parkeringsvaktene - om de godtar dette eller ikke. Har jo lest (her inne) at man i prinsippet kunne skrevet opp ankomsttidspunktet på en gul lapp.. ..og at det sånn sett ikke er noe poeng i seg selv at det akkurat er en urskive som viser ankomsttidspunktet. Men det er rart med det - greit å slippe hazzel, hvis man kan unngå det...

Benedicte skrev en gang at de hadde undersøkt med et antall kommuner, der de hadde gått "go" for at anordningen ble godtatt. Jeg spurte om ikke den lista like gjerne kunne ligge offentlig fra nettsidene deres (noe som vel sikkert ville bidra til å øke salget i de kommunene), men spørsmålet ble aldri besvart. Lista ville kunne skape mer trygghet rundt bruken (for brukerne), og dessuten brukes som dokumentasjon i møtet med parkeringsboten, om den skulle dukke opp. Forutsatt at man hadde sitt på det rene, da.
Blå Euro-Leaf (2012)

devotio

Sitat fra: fws på torsdag 30. januar 2014, klokken 09:20
Dette har jeg også registrert på mitt ur, ifølge bruksanvisningen skal vel uret stilles til nærmeste kvarter, ikke opp til nærmste kvarter.

Jeg har aldri opplevd problemer med dette, men så parkerer jeg hovedsaklig på parkeringsplasser med minimum 16 timer. Kan jo tenkes at parkeringsvaktene reagerer dersom du får 14 minutter ekstra på steder med maks 30 min parkering...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
Nissan Leaf ('13) - levert nov '13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA