Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takboks eller ikke ?

Startet av LMOR, onsdag 05. februar 2014, klokken 11:00

« forrige - neste »

Gondron

Sitat fra: LMOR på søndag 02. mars 2014, klokken 22:44
Sitat fra: Batteritralla på søndag 02. mars 2014, klokken 22:40
Utmerket tabell.

Det er mange som har grunn til å være takknemlig over arbeidet du legger ned og publiserer her.

DC lading er dessverre det eneste som kan gjøre I3 aktuell for vår familie.

Har


Er det planlagt DC lading for I3 i Bergens området?
I løpet av ca et år, skal det være mulig å kjøre fra syd i Norge til Trondheim langs kysten, og flere veier innover i landet, men en DC-Combo minst hver 10 mil. (etter det jeg har lest), så JA :-)

Har du informasjon på dette noe  plass?.  Tror deg, men vil bare lese om det

LMOR

#46
http://www.elbil.no/ladestasjoner/1177-stor-glede-over-el-39-pa-vestlandet

– Med dette får vi hurtigladepunkter på E39 langs heile kysten fra Kristiansand til Trondheim, og kan nå kalle E39 for EL39.

Artikkelen ble skrevet i 2013.


Denne er kanskje også av interesse:
http://www.elbil.no/ladestasjoner/1178-mer-til-hurtigladestasjoner-for-elbiler
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Logg av en nattlading av BMW i3.  Blå er strøm.  ligger jevnt på 12A, før den trappes ned over siste timen, mot  avsluttet lading

i3_X5_730

Sitat fra: SE på tirsdag 04. mars 2014, klokken 12:20
Logg av en nattlading av BMW i3.  Blå er strøm.  ligger jevnt på 12A, før den trappes ned over siste timen, mot  avsluttet lading


Ahhhh! Stilig og herlig info! Tusen takk for forskningsresultat. Glimrende!  ;)

Jone

Sitat fra: SE på tirsdag 04. mars 2014, klokken 12:20
Logg av en nattlading av BMW i3.  Blå er strøm.  ligger jevnt på 12A, før den trappes ned over siste timen, mot  avsluttet lading
Kanskje et av de mest interessant innleggene her på forumet på en stund! Kjapp hoderegning gir ca 16KWh i tidsrommet mellom du plugget inn til bilen begynte å justere ladestrømmen?

LMOR

Forstår at grafer "selger bedre" enn tabeller :-(

Flott med så mange målinger som mulig!
Men for at vi skal kunne ha nytte av slike så må en huske å notere % ved start.
Ut i fra kurven vil jeg tippe ca 20%?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Sitat fra: LMOR på tirsdag 04. mars 2014, klokken 15:30
Forstår at grafer "selger bedre" enn tabeller :-(

Flott med så mange målinger som mulig!
Men for at vi skal kunne ha nytte av slike så må en huske å notere % ved start.
Ut i fra kurven vil jeg tippe ca 20%?
Stemmer nok med 20%. Men ikke notert :-( . Kan ikke bekrefte det ,  dessverre.  Jeg var interessert i å se hvordan   input var. Det kommer frem at siste time er gradvis forsiktigere. Startet ny nå @ 25% resterende kapasitet. Tenker jeg setter precondition en time tidligere I morgen.  Så ser vi hvordan det arter seg ..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


SE

Sitat fra: Jone på tirsdag 04. mars 2014, klokken 13:23
Kanskje et av de mest interessant innleggene her på forumet på en stund! Kjapp hoderegning gir ca 16KWh i tidsrommet mellom du plugget inn til bilen begynte å justere ladestrømmen?
Enig. Den ser ut til å trekke 2600watt over 6,41 timer--> 16,66kWh

LMOR

#53
Tabellen vedlikeholdes nå på wiki, og er lettere å lese på mindre skjermer:
http://www.elbil.no/wiki/BMW_i3:Lading

Velger å stenge dette emnet, fordi mye av informasjonen er utdatert, og oppdateres nå under linken over.
Vi har også andre tråder der lading av i3 diskuteres.

Takk for all hjelp til å få på plass en referanse som alle interesserte i3 eiere kan bruke!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA