Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mye ville du brukt på ny fosilbil, om Model S kostet 1.5 mill?

Startet av fonberg, tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

fonberg

Vi må ha en spekulasjonstråd ifm. Elons visitt!

Jeg krysser fingrene for at Elon lanserer planene for SC-utbygging frem mot sommeren, både nordover og sørover!

Alternative lanseringer:
-TMS 4wd
-TMX priser og speks
-FW 6.0 for TMS, med geniale løsninger for høyderegulering samt alle ladeproblemer løst
-premièrevisning av bb #4  på storskjerm :D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

paalv

S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

sindrej


Lille Lance

Elon kommer blant annet til å fortelle at Norge er et helt eksepsjonelt marked for Tesla. Som en takk til oss, vil han gi oss alle oppgradering til 4WD, el.innfelbare speil, LED, tåkelys m.m. til materialkost  8)   ::)   
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

laumb


cairnz

Det blir vel litt oppgulp av Model X med dual motor AWD (slik investor-presentasjon-PDF-en viser) - supercharger-"suksess", ingen lovnad om SC nord for Trondheim i 2014, og neppe noe "verdensavsløringer". Men jeg tror han kommer framheve at norge er et viktig marked for Tesla, og at de elsker oss over alt på jord. Heia Norge!
Elbilist

Olemann


Han kommer nok til å si at han elsker det særnorske ekstreme avgifts-regimet for biler, som har gjort hans salg av Tesla mulig.  Så han vil nok ytre klar støtte til de partier som vil øke avgifter på drivstoff, hk, vekt etc....for å selge enda flere biler  :)

Ole

sigurdi

Model X reservatører er ikke invitert, så blir ikke tur til Skøyen på meg.  :-[

Så da er det vel mest info om model S og hvordan lade problemene ble løst. :-)
Kanskje nye UMC er blir levert ut når en går he he he

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

RSandven

Baah, typisk fullt akkurat når jeg trykte ;/

Men ser ut som Model E (gen II) på invitasjonen. De hadde jo aldri bomma såå på lengden på bilen.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Muffinman

Forventer faktisk brannslukning i en eller annen grad fra Musk...

Foleson

Tenker også at det er litt brannslukning på gang.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Lille Lance

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:28
Forventer faktisk brannslukning i en eller annen grad fra Musk...
Ja, han bør ha med seg noe som blidgjør oss  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ELTesla

#12
Hvis dere som drar dit får freebies av betydning så kommer jeg og banker hver og en av dere  >:(  ;)

Det blir vel heller en liten brannslukking/ros til norske avgiftssystemer / hint om kommende nyheter.

frosken

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:45
Ja, han bør ha med seg noe som blidgjør oss  :o
For eksempel bilen min en måned før tiden :D

Men i all alvorlighet er dette mine antagelser sortert etter sannsynlighet:

  • PR-svada (Norge er et unikt marked, bilen er god på vinterføre, Tesla skal levere x-hundre biler i løpet av første kvartal 2014, bla bla bla :) )
  • Brannslukking etter ladekrøll. Software? Ny UMC?
  • Model X-prat (men da er det rart de med TMX-reservasjon ikke fikk invitasjon).
  • Model S 4WD - hva er vel bedre enn å presentere det i Norge i et Oslo fullt av snø? Mer "alenetid" i mediene også når det skjer utenom Detroit-showet som var nylig.
  • Utvidelse av SC-nettet.

bakskj

Sitat fra: Madboy på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:59
Hvis dere som drar dit får freebies av betydning så kommer jeg og banker hver og en av dere  >:(  ;)

Det blir vel heller en liten brannslukking/ros til norske avgiftssystemer / hint om kommende nyheter.

Godtepose med rødt og blått adapter? :)
TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA