Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mye ville du brukt på ny fosilbil, om Model S kostet 1.5 mill?

Startet av fonberg, tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:05

« forrige - neste »

Stig O

Har nettopp kommet inn gjennom døra fra Oslo, og leser at jeg har fått invitasjon neste helg. Synd det ikke var denne helga da. Må si jeg både gleder og gruer meg til å få bilen den 25/2 etter og ha sittet i mye kolonne kjøring denne helga.36 mil til Langhus kan bli stressende, så ja mitt største ønske er fremdeles SC over E134. Noen som vil spørre når det kommer?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

19quiz76

Håper på retrofit hengerfeste - gresset begynner å bli langt..

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cheetah

Sitat fra: RSandven på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:18
Baah, typisk fullt akkurat når jeg trykte ;/

Men ser ut som Model E (gen II) på invitasjonen. De hadde jo aldri bomma såå på lengden på bilen.

Ikke dårlig tips, det. Kan den være forhjulsdreven også?? Kan det være en elektromotor mellom forhjulene??

RSandven


Sitat fra: Cheetah på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:21
Sitat fra: RSandven på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:18
Baah, typisk fullt akkurat når jeg trykte ;/

Men ser ut som Model E (gen II) på invitasjonen. De hadde jo aldri bomma såå på lengden på bilen.

Ikke dårlig tips, det. Kan den være forhjulsdreven også?? Kan det være en elektromotor mellom forhjulene??

Fant ut at modellen på app'en var relativt lik dessverre.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Nuvolari

Elon skal til Munchen på torsdag så eventuelle europarelaterte nyheter blir nok sluppet der først.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26660-Elon-in-Munich-on-Jan-30-2014
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Havebigfun

#50
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:34
Elon skal til Munchen på torsdag så eventuelle europarelaterte nyheter blir nok sluppet der først.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26660-Elon-in-Munich-on-Jan-30-2014
Da er det bare å heie på lørdagen etter- blir nok noen nyheter der. Tesla trenger omtale og goodwill i Tyskland for å få salget igang skikkelig. Møtet i Tyskland er 30 min lengre- tid til en presentasjon. Hos oss blir det da bare Q+A ettersom vi har fått med oss nyhetene allerede. Litt optimistisk får man da være 8)

LA-Thing

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:34
Elon skal til Munchen på torsdag så eventuelle europarelaterte nyheter blir nok sluppet der først.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26660-Elon-in-Munich-on-Jan-30-2014

Kanskje det kommer noe mer info om das Autobahn-Paket da. Har ikke funnet noe mer om den etter at det ble nevnt forrige gang han var i Tyskland. Software eller annen utveksling i diffen?
Drammen, Tesla Model S #2510

jsu224

Surt at det ble fulltegna før man rakk å reagere..menmen..

Håper det blir masseutgivelse av adaptere!! Det begynner å bli flaut å fortelle venner at om jeg har kjørt mye en dag og er sent hjemme så må jeg ta Audien dagen etter...

Muffinman

#53
+1

Jeg må vurdere å kjøpe meg en bil til. Har allerede en, men den er 17 år gammel og neppe pålitelig nok til å legge ut på langtur i arbeids medfør. Kjøpte jo Tesla``en til dette  >:(

Orcuz

Det kan hende jeg har en ledig bilett (finner ut imorgen) Noen som evt vil hente meg i tesla rett utenfor lillestrøm og få meg hjem igjen etterpå?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Øggen

ALLE som var for sent ute, prøv igjen nå i og med det er flyttet til større lokale. Kanskje det går!!!!
TS: Endre tråd til "folketeateret" ????

Muffinman

Blir vel neppe fritt for brød og sirkus vil jeg tro...

dotten

har faktisk ikke troa på at det kommer noe "store" nyheter, kanskje en SC eller to.. men vi får se :-)
S85

P85D fra mars 2015

Cheetah

MODEL E lanseres !!!!!!  8) 8) 8)

Går i strupen på LEAF, Focus, etc. men med mye bedre rekkevidde og samme prisnivå!!!

TS

#59
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 28. januar 2014, klokken 18:24
Sitat fra: bb på tirsdag 28. januar 2014, klokken 18:15
Sitat fra: OddB på tirsdag 28. januar 2014, klokken 17:39
Det er superviktig at noen tar med videokamera og filmer seansen !!
Det kommer ofte nye og viktige nyheter på slike eventer, da er det veldig greit at alle kan få se og høre. ...Bjørn ?
Jeg har sendt mail til Tesla og spurt om jeg får lov til å filme. De skjønner at hvis jeg filmer så legger jeg garantert ut på Youtube. De skal komme tilbake til meg om dette. Det skulle jo bare mangle at jeg ikke skulle få lov. Dette er jo et event som er åpent for "folk flest".

Jeg streamet Tesla eventet 6 mars. Spurte om lov og det var ikke noe problem.

Det har vært veldig nyttig.http://www.teslamotorsclub.com/entry.php/65-LIVE-Elon-Musk-speaks-in-Norway-about-Tesla-s-European-plans
Utfordringen nå er at George ikke er med og kan stoppe den frittalende Musk som vil vårt beste
;)

Jeg synes vi ikke bør stille spørsmål hva angår ting som vi vet svaret på, bare for å provosere frem reaksjoner. Han kjenner godt til utfordringene og er engasjert personlig i det. Det var han som sendte et dusin ingeniører til Norge og løste ladetrøbbelet i minusgrader. Adaptere og dette skulle selvfølgelig vært løst før bilene rullet ut på Norske veier, men slik ble det ikke denne gang. De som nå begynner å få biler nå kan prise seg lykkelig for de ikke var tidligere ute ;)

La media ta seg av provoserende spørsmål. Vi må fiske ut info og be om forbedringer i sw etc

Å kunne sette bilen i high i hastigheter på 50km/t hadde vært fint på ubrøytede veier. Slike ting vil han kunne svare på der og da..
Gjerne GPS basert minne. Greit når man stadig skal over en kul på samme sted..

Få tilbake Low på motorvei.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA