Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan finner man ut hvilken amp bilen lades med?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 04. februar 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

D.O

Synes supercharger dekkningen burde være 1pri på spørsmål. Dekkning langs E6 til nordkapp. Nå er kanskje 30% av Norge innenfor sirklene, altså kun sør Norge, mens de utnytter reklame med at Tesla kjøres på polarsirkelen. De stedene hvor det ikke finnes alternativ til lading, burde Tesla sette opp ladere fort som f..
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

#91
Enig ! Jeg har et hull på 1088 km mellom superladeren på Dombås og 22kW-laderen på Sortland...
Noen må fortelle han at E6 er FULL av tyskere i sommermånedene,  i vill fart mot Nordkapp ! :)
Polarsirkelen og Nordkapp kan trygt brukes i markedsføring i Europa
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bruto Maccaroni

Sitat fra: VigdisA på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:45
Her må det jo bli en del som kommer i sin Tesla? Det ville være synd om begrenset parkeringsmulighet forhindrer massemønstring av biler?
Kanskje det finnes et sted vi kan samles i etterkant og ta et bilde?

Det er en relativt stor parkeringsplass i Harbitzalléen 7, ca 1,1 km unna Tesla Skøyen. Her er det alltid mye ledig i helgen så det er nok plass til mange Teslaer der på lørdag. Det er ikke gratis, men heller ikke fryktelig dyrt. 10 eller 20 kr pr time tror jeg.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Havebigfun

Sitat fra: OddB på onsdag 29. januar 2014, klokken 18:25
Enig ! Jeg har et hull på 1088 km mellom superladeren på Dombås og 22kW-laderen på Sortland...
Noen må fortelle han at E6 er FULL av tyskere i sommermånedene,  i vill fart mot Nordkapp ! :)
Polarsirkelen og Nordkapp kan trygt brukes i markedsføring i Europa
De tyskerne som er i vill fart mot Nordkapp kjører som regel med bobiler. Kanskje Elon ser poenget og utvikler en Westfalia på strøm ;)
Jeg skal ikke avsløre denne hvite løgnen på lørdag 8)

Mons

Ser ut til at Elon skal til Nederland på fredag. Håper han lover oss superchargere fra Amsterdam til Oslo innen påsken! Og gjerne til Nordkapp innen sommeren.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

bakskj

Flyttet til folketeateret. Kanskje de og har åpnet for flere deltakere? Noen som har klart å melde seg på ikveld?
TM3 LR AWD

VigdisA

Sitat fra: Bruto Maccaroni på onsdag 29. januar 2014, klokken 19:29
Sitat fra: VigdisA på tirsdag 28. januar 2014, klokken 12:45
Her må det jo bli en del som kommer i sin Tesla? Det ville være synd om begrenset parkeringsmulighet forhindrer massemønstring av biler?
Kanskje det finnes et sted vi kan samles i etterkant og ta et bilde?

Det er en relativt stor parkeringsplass i Harbitzalléen 7, ca 1,1 km unna Tesla Skøyen. Her er det alltid mye ledig i helgen så det er nok plass til mange Teslaer der på lørdag. Det er ikke gratis, men heller ikke fryktelig dyrt. 10 eller 20 kr pr time tror jeg.
Harbitzalleen hadde sikkert vært bra på Skøyen ja.
Nå som det er flyttet til Folketeateret - hva kan være et passelig sted å treffes da?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Thor2014

Sitat fra: Øggen på onsdag 29. januar 2014, klokken 18:05
Gleder meg til å treffe dere "in person" på lørdag.
Om det blir spørsmåls runde, skal alle bare spørre villt eller kan det være lurt å ha en talsperson som tar opp de mest kjente/alvorlige tema??

En forhåndsmelt talsperson hadde nok vært lurt.

Nuvolari

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:05
Sitat fra: Øggen på onsdag 29. januar 2014, klokken 18:05
Gleder meg til å treffe dere "in person" på lørdag.
Om det blir spørsmåls runde, skal alle bare spørre villt eller kan det være lurt å ha en talsperson som tar opp de mest kjente/alvorlige tema??

En forhåndsmelt talsperson hadde nok vært lurt.

6 mars fikk man stille et spm så pekte Elon på neste mann. En talsperson vil dermed kun få stilt et spm.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Newbee

Takk for ditt svar om å bli med på vår kundemottakelse med Elon Musk på lørdag den 1 februar. På grund av den enorme responsen som vi har mottat så har vi endret sted:

Folketeatret
Storgata 21
0184 Oslo


Kanskje flere får komme nå?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

eledille

Her er mine spørsmål (ikke påmeldt, men kanskje noen andre er interessert i det samme som meg):

E6 nordover er viktig, men jeg lurer på når det blir SC på E-134. Den er et digert krater i SC-dekningen.

Hvorfor er det fremdeles begrensning på 13 og 26 A på Type 2? Disse er designet for full kontinuerlig belastning, så det skulle ikke være noen grunn til å begrense her. Pluggene tåler til og med 63 A kontinuerlig.

Støtte for 230 V trefase IT-nett? Det finnes 200-ish volt trefase andre steder enn i Norge også, som USA, Japan og Spania, i hvert fall, men da med nøytral.

Jeg ønsker meg mulighet for å slå av og på batterivarmeren uavhengig av kupévarmen, også via appen - jeg vil ofte ha maks kupévarme men ikke batterivarme (korte turer). Hva med å kunne stille inn når batterivarmeren skal slå seg av ut fra hvor mye regen man vil ha? 15 kW er ofte nok for meg, og effektbegrensning spiller ingen rolle på vinterføre uansett.

Et annet ønske er å kunne regulere ladestrømmen via appen.

Nye Leaf har varmepumpe, har Tesla planer om det samme? Det ville ikke bare minske forskjellen mellom rekkevidden sommerstid og om vinteren, men også redusere strømforbruket til daglig småkjøring om vinteren mye.

Når kunder opplever ladeproblemer eller mangel på adaptere eller noe annet som gjør det vanskelig å bruke bilen som planlagt, ville ikke Tesla i lengden tjene på å kjøpe tredjepartsutstyr inntil problemet er løst, i stedet for at irriterte kunder blåser ut frustrasjonen sin på nettet i månedsvis?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Havebigfun

Sitat fra: eledille på onsdag 29. januar 2014, klokken 21:47
Her er mine spørsmål (ikke påmeldt, men kanskje noen andre er interessert i det samme som meg):
Når kunder opplever ladeproblemer eller mangel på adaptere eller noe annet som gjør det vanskelig å bruke bilen som planlagt, ville ikke Tesla i lengden tjene på å kjøpe tredjepartsutstyr inntil problemet er løst, i stedet for at irriterte kunder blåser ut frustrasjonen sin på nettet i månedsvis?
Bra spørsmål, eledille :).
Det siste er allerede besvart med ja. Noen kunder med vedvarende ladeproblemer har fått lånt 13A Mennekes ladekabel per idag. Jeg antar det er en generell holdningendring hos Tesla.

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Øyvind.h

De måtte bytte lokale. Skøyen har bare plass/godkjent for 500 pers. Men vi blir nok fort det doble gitt  ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lille Lance

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. januar 2014, klokken 22:27
De måtte bytte lokale. Skøyen har bare plass/godkjent for 500 pers. Men vi blir nok fort det doble gitt  ;)
Flere som kan få komme eller et mer egnet lokale enn Skøyen?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA