Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mye ville du brukt på ny fosilbil, om Model S kostet 1.5 mill?

Startet av Kallagtunet, tirsdag 04. februar 2014, klokken 18:27

« forrige - neste »

Kallagtunet

De siste månedene har jeg sett 6 biler som transporteres på en bilberger, 5 av disse har vært Model S (en av disse igjen var desverre vår). Jeg ser også at en del her på forumet rapporterer med om egne biler som har måttet berges. Derfor en poll for å få en indikasjon på hvor utbredt dette fenomenet er.

Det er kun mulig å avgi en stemme på ett av alternativene men det er mulig å endre stemme hvis en skulle ha behov for det....

MERK er kun her ute etter tilfeller der det er problemer med bilen som har medført berging til verksted, dvs hvis du har kjørt tom for strøm på hovedbatteriet og må berges om følge av det så skal det ikke rapporteres inn her.

Skriv gjerne noen ord om hva som var grunnen til at den måtte berges i egen post.

Øyvind.h

Bilen min har vært Oslo-Drammen-Oslo på planet til en bergningsbil.
Dette fordi Teslas lakkeringsverksted holder til i Drammen, så når jeg leverte inn bilen på Alnabru for å få reparert en ripe i støtfangeren så ble den sendt på bergningsbil dit.

Da regner jeg med jeg velger at jeg ikke har hatt behov for bilbergning, selv om bilen har vært ganske langt avgårde på en bergningsbil (til og med hjem til en ansatt i Drammen Karosseri som bor et godt stykke fra verkstedet, tipper han kjørte rett hjem etter han var på Alna :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Parkeringskader må vel regnes som en selvforskyldt feil selv om den ikke blir mindre irriterende på grunn av det...  :)

Øyvind.h

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 28. januar 2014, klokken 08:23
Parkeringskader må vel regnes som en selvforskyldt feil selv om den ikke blir mindre irriterende på grunn av det...  :)
Påkjørt av en Leaf ved parkering når bilen var 2 uker gammel. That``s life :)
Leaf-sjåføren hadde vært hyggelig nok til å slå inn speilet mitt når han parkerte, for da fikk han tydeligvis plass (med litt gnissing)  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Du har ett poeng at ikke alle parkeringsskader er selvforskyldt... Men uansett ikke noe Tesla eller kvalitet på bilene kan klandres for.

Jeg synes vel at 13% er ett høyt tall oppfordrer derfor alle som er innom å svare (det er vel typisk ett par hundre mer aktive brukere her) basert på det de har hatt av opplevelser.

arnkl

Mange av bilbergingane var vel på grunn av flatt 12V batteri, eller anna ladetrøbbel. Kunne vore interessant å ha gjennteke dene undersøkinga om eit par månedar, og f.eks. sett på kor mange som har trengt bilberging i februar og mars. Om Tesla har fått løst ladeproblema så bør andelen gå kraftig ned.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

TW838

Jeg hadde behov for bilberging ned fra fjellet. 12V low, car needs service, unable to drive... Feilen skyldes IKKE ladefeil da bilen sto uten lading. Tesla Trondheim/USA fant etter hvert ut at hovedbatteriet var defekt og måtte byttes.

Hele saken: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9622.msg156220.html#msg156220
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Også_Øyvind_H

Fikk problem med instrumenter som låste seg/ikke ville resette seg med vanlige triks - dette var på en søndag. Road Service ville ha bilen inn selv om den var kjørbar (den lille skjermen ble riktignok sort), rett og slett for å sjekke hva som var skjedd. Denne havna da på lasteplanet og ble tatt til Bergen for resetting.

Tesla Bergen sa i etterkant at dette kunne vært håndtert ved at de kobla seg opp mot bilen remote.

Denne hendelsen går vel derfor delvis på kontoen for mangefull kunnskap/betjening i helgene/fersk organisasjon. Vil vel anta, som nevnt under, at vi vil se vesentlig færre tilfeller der bilen blir henta allerede om et halvt år (selv om det nok alltid vil være behov ctrl+alt+delete). Skal bli artig å se :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Kallagtunet

Sitat fra: arnkl på tirsdag 28. januar 2014, klokken 18:16
Mange av bilbergingane var vel på grunn av flatt 12V batteri, eller anna ladetrøbbel. Kunne vore interessant å ha gjennteke dene undersøkinga om eit par månedar, og f.eks. sett på kor mange som har trengt bilberging i februar og mars. Om Tesla har fått løst ladeproblema så bør andelen gå kraftig ned.

God ide. Kan lage en mer tidsrettet variant om en stund.

Jeg synes fortsatt det ser ut som fler av de 200 + brukerne kan stemme, et rimelig sikker på at det er fler tilfeller i begge kategorier.

trygvelo

Min stemme må endres, var ikke bilens skyld den gangen vi måtte ha NAF hjelp. Leste ikke godt nok gjennom første post...

Kallagtunet

Det er klikket for at du kan endre stemmen din når undersøkelsen ble satt opp, så det tror jeg du skal kunne gjøre.

fredag

Det burde vært et valg til her:

- Problemer med bil som står stille som ble fikset med besøk av ranger eller NAF (feks oppladning av 12V batteri)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

scoot

Sitat fra: fredag på onsdag 29. januar 2014, klokken 13:26
Det burde vært et valg til her:

- Problemer med bil som står stille som ble fikset med besøk av ranger eller NAF (feks oppladning av 12V batteri)

Det der går under bilberging spør du meg.
2009 Revai

Kallagtunet

Det er fortsatt mulig å legge inn stemmer her. Prosentvis antall berginger virker noe høyt.

Kallagtunet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA