Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 22" felger. Hva blir konsekvensene?

Startet av bjodnes, tirsdag 04. februar 2014, klokken 12:20

« forrige - neste »

bjodnes

Prøvde bakkestart på snø med mine Pirellidekk. Det gikk dårlig. Min Ion med Continentaldekk klarte brasene. Vurderer derfor å skifte dekk og spare Pirelli-dekkene til sommerdekk når jeg trenger å bytte. Fikk pris på både Nokian R2 og Michelin X-ice til 11500kr ferdig omlagt. Fikk beskjed om at Michelin var bedre på støy. Er folk enige og er 11500kr en grei pris? noen billigere? :o
iOn 2012 modell
2013 model S 85

don

Finnes mye info på forum om dekk nå - Michelin X-Ice (Xi3) er kanskje vurdert best av mange - men som jeg skjønner ikke best på støy - i NAF test er Nokian R2 "beste karakter" på støy - så enten har du hørt feil - eller så er det en dårlig selger..
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2013/

Ang. pris - regner med det er dimensjon 245/45/19 og Xi3? inkl. MVA- i så fall meget god pris!
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

teslaman

Hvor fikk du den prisen? Vurderer det samme! Har Pirelli som fulgte med i pakkeløsning fra Tesla! Ante meg at disse fungerte dårlig på nysnø. Men gikk for det billigste og fikk se hvordan de fungerte! Kjørt meg fast i løssnø flere ganger! Gikk til innkjøp av autosokker som jeg heldigvis ikke har testet enda! Delte meninger om disse også. Men mulig jeg bare holder ut denne sesongen og ser an til neste år! 
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Muffinman

Hvis det står mellom disse Michelin-dekkene og R2 ville jeg latt pris avgjøre. Dette er veldig jevnbyrdige dekk som er et ørlite hakk bedre på hvert sitt område.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på mandag 27. januar 2014, klokken 21:35
Hvis det står mellom disse Michelin-dekkene og R2 ville jeg latt pris avgjøre. Dette er veldig jevnbyrdige dekk som er et ørlite hakk bedre på hvert sitt område.

Er prisen den samme, les testen på NAF og prioriter det som er viktigst for deg.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eledille

Jeg har Michelin og kan i hvert fall gå god for dem. Bilen klatret som et ekorn i snøfokk og løs nysnø i -1 grad opp Austmannalia, vi kjørte slalom mellom biler og lastebiler som sto på kryss og tvers. Dette strekket er merket med varselskilt for bratt bakke og "Low Gear".

Etter innkjøring er de også riktig faste og fine på tørr asfalt.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

MM

Noen her som har gått for Bridgestone Blizzak? Har hatt det før og var veldig fornøyd. Ser at de kommer veldig tett på hakka R2 og X ice i dekktester. De er også litt billigere der jeg har sjekket priser.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

laumb

Bor du i nærheten av Auli/Lillestrøm-området?
Du kan i så fall svippe innom og sjekke ut Xi3 med min. :)

Lille Lance

Det ble X på meg. Vurderte også Zotto, men leste at noen var livredde
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ebbrey

11500 er en grei pris det. Billigste jeg har sett annonsert på forumet var rett over 10. Selv betalte jeg 12.500 men med flyfrakt fra usa.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

laumb

10'992,- ferdig montert kom mine Xi3 på. Men dette var jo i fjor da. :P

BjørnP85

Kjøpte via dekkonline.com - Dunlop SP Winter Sport 3D.  Bor i Trøndelag og har fått prøvd den på alle typer snø fra 18 november.  Kan anbefale disse dekkene.  Har prøvd de på utfordrende bakker med snø - dekkene fungerer svært bra.  Har også kjørt på slapseføre på E6 - som å kjøre tog - ikke antydning til sporing!  Det sitter svært godt.  I tillegg har jeg kjørt på bare veger - dekkene fungerer svært godt her og.  Etter å ha kjørt med disse dekkene i 6000 km stusser jeg hver gang jeg ser en Model S med piggdekk.  Dimensjon 245/45/19 på originale felger.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

bjodnes

iOn 2012 modell
2013 model S 85

Balrog

Fint om folk som oppgir pris på dekk også oppgir hvem som gir prisen og om omlegg er inkludert, evt. pris på omlegg også.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA