Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Teslafanboy, tirsdag 04. februar 2014, klokken 10:41

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 28. januar 2014, klokken 23:23
En ting som slår meg når jeg leser denne tråden: Er det noen "big deal" dersom ingen lett kan se/kjenne dette på materialet?

Neppe noe å betale 15 000 for.
Svaret mitt er nei men det er jo greit for oss som bestilte performance tidlig om denne utvidet nappaskinnpakken er det som vi fikk med på vår bil... Selv heller jeg mot at vi ikke har det... Basert på ukvalifisert plukking på dashbordet...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

NilsRo

Sitat fra: Harlex på tirsdag 28. januar 2014, klokken 23:36
Sitat fra: NilsRo på tirsdag 28. januar 2014, klokken 23:23
En ting som slår meg når jeg leser denne tråden: Er det noen "big deal" dersom ingen lett kan se/kjenne dette på materialet?

Neppe noe å betale 15 000 for.
Svaret mitt er nei men det er jo greit for oss som bestilte performance tidlig om denne utvidet nappaskinnpakken er det som vi fikk med på vår bil... Selv heller jeg mot at vi ikke har det... Basert på ukvalifisert plukking på dashbordet...

Ja, selvsagt fint hvis det er det. Da har vi som bekreftet før prisøkningen, "spart" enda mer  :)
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Cirion

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 28. januar 2014, klokken 23:05
Se beskrivelsen på Performance fra før prisstigningen i november. Burde være helt klart at "Skinn i stor utstrekning" bør være noe i nærheten av dagens "utvidet nappaskinn-pakke". Jeg har fått bekreftet at det ihvertfall er nappaskinn på både dører og dashboard. Har vel en anelse om at det kun er nedre dash.
Uansett, har spurt ved tre anledninger. En av dem er ett skriftlig svar som bekrefter dette.
Enig i at det høres slik ut, men det er feil. Det er bare å se forskjellen på en Signature og en Performance med "Skinn i stor utstrekning".

Jeg har signature P85+ ink alt,  min kompis har tidlig P85+ ink alt untatt barneseter. Dashboard og nedre del av A stolpe er forskjellig.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Høgis

Jeg fikk utlevert min første P helt i starten av Nov. og fikk erstatningsbilen (nyeste prod. som også har el. innfellbare speil, røde kalipere og tåkelys) for en uke siden. Ingen av de har ekte nappaskinn på dører og dashbord. Vil tippe at 98% tror dette er ekte skinn ved første øyekast. Jeg trodde det selv i starten, inntil jeg kikket nøyere på det.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

BMW850

Om så er tilfelle blir jeg veldig overrasket. Jeg har foretatt en henvendelse og fått til svar at det er nappaskinn i bilen i tillegg til setene. Det kan jo ikke være sånn at ansatte i Tesla TROR og svarer meg at det ER skinn når det er fake? Uansett hvor bra imitasjonen er. Det er i tilfelle IKKE godtagbart!

"Hei igjen,

Tusen takk for din epost!

Om du vil legge til performance pluss pakken på din bil så kan jeg godt gjøre det, men det som da kommer til å skje er at din bli blir utsatt levering på 3 – 4 uker med forsinkelse.
Det er Nappa skinn på både på døren og dashbordet.
Er det slik at du ønsker å legge til pluss pakken?"

Mvh,
xxxxxxxxxx | HQ Inside Sales Advisor
ITO Tower, 11th Floor | Gustav Mahlerplein 76A, 1082 MA, Amsterdam
m +31 | d +31 | xxxxxxxxx@teslamotors.com"
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Peter Petersen

Hej,

læser med interesse om "Extended leather throughout". Jeg bestilte min performance plus 19. maj 2013. Skulle have haft leverance sidst i december 2013. Havde en mistanke om, at de havde lavet om på læder interiøret, uden at meddele os det. Derfor kontrollerede jeg i Holland, og de berettede at den kom med "synthetic leather". Svært utilfreds nægtede jeg modtagelse, da jeg ville have læder. Herefter ændrede Tesla ordren til det jeg oprindelig havde bestilt, så nu kommer bilen til marts. Det kunne de godt have fortalt mig.  :(

Stiania79

Hei,

Ja tror det er riktig som flere skriver her:

Signature hadde nappaskinn i dash + dører
Alle andre med EU spec bil hadde kunstskinn, da det ikke var mulig å legge til
Etter prisøkningen og justering kan nappaskinn på dash + dører leveres mot kr 15 000 - samme med f.eks carbon fiber inlays som før justering kun var mulig på Performance. Nå kan du jo spekke opp en vanlig S85 med både performance seter og carbon fiber... hvis man er villig til å betale ut av blåøye for det :-)

Har også fått bekreftet dette rundt "tåkelys" - våre biler leveres med grøftelys, mens tåkelys er led itillegg... vet ikke om noen andre bilprodusenter som har både vanlige grøftelys OG ekstra tåkelys... kan ikke helt se behovet for sistnevnte!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Kallagtunet

Det er vel det som kalles villedende markedsføring, men akkurat den kampen spørs det vel om det mye å hente på selv om det er ulovlig.

Teslanewbie

Hvis det ikke er skinn på dører og dashbordet da er dette kontraktsbrudd og krever kompensasjon. Jeg ble fortalt at det er skinn på nevnte plasser. Da blir det 15000 i avdrag av pris eller annen kompensasjon .. Ser for meg billige servicepakke...  Dette har jeg bestilt og krever å få bilen med de spec som lå i grunn til min bestilling..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Torpedo Ted

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 10. februar 2014, klokken 21:01
Hvis det ikke er skinn på dører og dashbordet da er dette kontraktsbrudd og krever kompensasjon.

Enig. Det stod listet opp skinnseter, alacantra, deretter "skinn i stor utstrekning" - og bildet viser dører og dash med akkurat samme farge og utseendet som skinnsetene har. En forventer jo da selvsagt at dette er skinn. Har ikke sett noen steder nevnt noe som skulle tilsi at dette ikke er skinn.

Jeg kunne muligens latt dette passere om bilen overhode ikke ble produsert med skinn på disse plassene, men når den faktisk tidligere ble produsert med det (signature), og nå igjen er et tilvalg - da er det ikke akseptabelt.

shb

Da jeg var inne og fikk dobbelladeren. Fortalte han som lastet inn programvaren at Signaturen hadde ekte skinn i dørene, ikke de andre. Ikke lett å se.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: shb på tirsdag 11. februar 2014, klokken 06:04
Da jeg var inne og fikk dobbelladeren. Fortalte han som lastet inn programvaren at Signaturen hadde ekte skinn i dørene, ikke de andre. Ikke lett å se.

Ville egentlig forvente at Signature har "det lille ekstra" på flere områder.

BingoBonzo

Kjørte en P85 demobil i forrige uke og der føltes dørene innvendig som billig hardplast.

Jeg har også bestilt før prisøkning og lurer på om jeg får utvidet omfang av nappaskinn som lovet.

@Teslanewbie eller @Torpedo Ted eller andre:

Har dere kontaktet Tesla og hva var eventuelt tilbakemeldingen?

BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Øggen

Sitat fra: BingoBonzo på onsdag 26. februar 2014, klokken 09:14
Kjørte en P85 demobil i forrige uke og der føltes dørene innvendig som billig hardplast.

Jeg har også bestilt før prisøkning og lurer på om jeg får utvidet omfang av nappaskinn som lovet.

Nope, du får den samme billige plastgreierne som vi andre desverre.

BingoBonzo

Sitat fra: Øggen på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:20
Sitat fra: BingoBonzo på onsdag 26. februar 2014, klokken 09:14

Nope, du får den samme billige plastgreierne som vi andre desverre.

Skuffende.

Kommer til å selge bilen og dette skyldes en god del dårlig innvendig materialkvalitet. Selvfølgelig andre faktorer inne i bildet også, men billig plastikk i dashboard og dører hjelper ikke.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA