Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Medlemskap?

Startet av ellholt, mandag 03. februar 2014, klokken 19:03

« forrige - neste »

ellholt

Er det noen som har erfaringer med Tesla sine snøkjettinger " Model S snow chain"?
Er de i tilfellet noe å satse på, eller finnes det bedre på markedet?

Mvh
ellholt
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

krister461

Fra servicesenteret i Bergen har jeg fått vite om at disse ikke kommer til Norge og de jobber med noe annet....

ellholt

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Stiania79

Kjøp heller AUTOSOCK. De har som passer til 245/45-19

www.autosock.no

Det skal jeg gjøre...

mvh Stian
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

krister461

Sitat fra: Stiania79 på mandag 27. januar 2014, klokken 10:50
Kjøp heller AUTOSOCK. De har som passer til 245/45-19
Jeg vurderer det. Men, slik jeg forstår så er autosock super på isete veier men dårlig på snø. Og de gangene jeg har stått fast tidligere har det vært pågrunn av snø....

Stiania79

Ok :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

thea

Jeg har brukt Thule summit k45 i vinter. Dyre, men svært enkle å ta på / av. Super i mye snø. Bestilte fra Tyskland, tror ikke de selges i Norge....

NorwegianX

Jeg har Tesla sine originale. Kjøpt fra us shopen.
Hadde god nytte av de ved Gol superlader rundt nyttårstider. Fungerte greit på ren isholke. Kan nok bli vanskelige å få på hvis hjulene har gravd seg ned i løssnø. Men det gjelder vel alle slike remedier?
Avstand til hjulbuene er liten, anbefaler ikke Tesla sine kjettinger for annet enn å komme løs.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Amper

er ikke autosock basert på å legges på sommerdekk... som en nødløsning for mangel av vinterdekk en vakker dag.. jeg ser ikke helt at en slik sak skal kunne være bedre en gode vinterdekk.. i alle fall ikke i nærheten av kjettinger..
P85D :o)

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

TW838

Jeg har kjøpt Thule CL-10 i størrelse 105 fra Tyskland og brukt dem ved flere anledninger på vei opp til fjells, både på dyp nysnø og blankis. God plass til dem i hjulbuene og praktisk med luftfjæring for å kunne heve bilen før men legger kjettingene på.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

christian1986

Sitat fra: krister461 på mandag 27. januar 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Stiania79 på mandag 27. januar 2014, klokken 10:50
Kjøp heller AUTOSOCK. De har som passer til 245/45-19
Jeg vurderer det. Men, slik jeg forstår så er autosock super på isete veier men dårlig på snø. Og de gangene jeg har stått fast tidligere har det vært pågrunn av snø....
Trodde det var motsatt???

Uansett, veldig gode erfaringer med autosock på nysnø. Gikk fra å stå helt fast til å komme opp bakken uten antydninger til å spinne.

Anbefales:-)

krister461

Du kan se i testen som bensinhodet linker til:
SitatI den siste versjonen av sokken, som etter hvert har mange år bak seg på markedet, har produsenten tilsynelatende prioritert egenskapene på det vanskeligste typen føre, altså våt is, foran snøføre.

Akkurat på det føret vi teste AutoSock, viste det seg at de ikke funket særlig i det hele tatt. De var faktisk svakere enn gode piggfrie vinterdekk uten annen hjelp.

Teslaguten

Har ikkje brukt Tesla kjetting, men har erfaring med kjetting, autosock, knipetak og diverse andre remedier på andre bilar.  Suverent beste erfaring er med Weissenfels Clack&Go Quattro, spesielt på Tesla med minimal klaring. Til 19" vinterdekk passer størrelse F41, går også på 20" sommerhjul. Bruk ca 1 time på å lese bruksanvisning og justere til korrekt størrelse. Da tar det maks 1 minutt pr. hjul å montera på når du har behov. Kommer aldri til å bruka kjetting eller autosock igjen etter du har prøvd Clack&Go. Kvaliteten på konstruksjon og materialer er imponerande, kun slått av funksjonaliteten:-)

Til salgs på NAF butikken no til 1995,-, det er ca 30% billegare enn prisen i Tyskland/Østerrike/Italia.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Cirion

Sitat fra: Teslaguten på tirsdag 28. januar 2014, klokken 00:52Suverent beste erfaring er med Weissenfels Clack&Go Quattro, spesielt på Tesla med minimal klaring. Til 19" vinterdekk passer størrelse F41, går også på 20" sommerhjul.
Har du bilder av Clack & Go Quatro på din Tesla?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA