Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av TeslaK, mandag 03. februar 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

TeslaK

Jeg trodde bilen ville ta strøm fra umc og ikke batteriet når lading er avsluttet slik at SOC kan opprettholdes. Men virker som den trekker strøm fra batteriet og så lader opp igjen i steden. Er det virkelig slik det skal være?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

coskars

Jeg prøver å forstå hvordan vedlikeholdslading funker og hva det egentlig er (?!).. Nå etter siste update trekker den strøm fra veggen i tillegg fra batteri når jeg forvarmer - i motsetning til kun fra batteri før. (13A Shucko UMC) Hadde jeg hatt nok power ville den nok tatt alt fra veggen..

Men den lader seg ikke opp igjen etter Charging Complete - for eksempel ladet seg opp til 345 typical, nå etter noen dager, tilkoblet umc, og ikke i bruk er den på 330.. Skal den lade seg opp med en gang, eller etter et visst %-vis tap?

Noen som vet om den faktisk skal kunne vedlikeholdlades ? Noen kloke hoder som kan fortelle?

Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

arnehelge

Nå startet bilen med vedlikeholdslading! Den har nå redusert fra 343km til 327km. I det øyeblikket den gikk ned fra 328 til 327 startet den med lading helt av seg selv. Jeg har benyttet appen mye i dag for at den skulle tappes mest mulig for strøm, men det har ikke hjulpet så mye for den har jo, etter først litt forbruk fra batteriet, tatt strøm fra nettet.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

coskars

Sitat fra: arnehelge på mandag 27. januar 2014, klokken 00:03
Nå startet bilen med vedlikeholdslading! Den har nå redusert fra 343km til 327km. I det øyeblikket den gikk ned fra 328 til 327 startet den med lading helt av seg selv. Jeg har benyttet appen mye i dag for at den skulle tappes mest mulig for strøm, men det har ikke hjulpet så mye for den har jo, etter først litt forbruk fra batteriet, tatt strøm fra nettet.

Ahh! Har vært i samme "situasjon" jeg og - startet varming i ny og ne - men tar jo så lang tid å få ned rangen nå som den tar strøm fra veggen  ;D
Da får vi se hva som skjer når bilen nærmer seg nivå du beskriver..
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Real EoN

Hmm... det var veldig nært 5% under "setpunkt". Kanskje det er svaret.. vedlikeholdslading starter ved 95% av ønsket ladenivå.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

ebbrey

Sitat fra: Real EoN på mandag 27. januar 2014, klokken 00:59
Hmm... det var veldig nært 5% under "setpunkt". Kanskje det er svaret.. vedlikeholdslading starter ved 95% av ønsket ladenivå.

Ser ut som det er 4-5% ja.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA