Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Mindgame, mandag 03. februar 2014, klokken 10:49

« forrige - neste »

dinbilpartner.no

Ønsker meg Spotify (eller Wimp Hifi), Skype, IFTTT støtte, Pebble-støtte.

Ellers et kjøreprogram som optimaliserer understellet etter underlag, svinger og fart (vinkler bilen osv) - pluss en passordbeskyttet mulighet til å redusere effekt.

Øyvind.h

janmb: Jeg er usikker på om bilens nettleser faktisk har tilgang til bilens posisjon? Om ikke jeg husker feil så har den ikke det.

Ellers er web-sider med div funksjoner ganske genialt. Se eks. på ladekameratene.no hvor Sateesh har samlet kart for superchargers, ladekameratene etc.
I tillegg har jeg der satt stor pris på de små vær-rutene han har satt inn. De viser bl.a. vindretning og vindhastighet, noe som er veldig nyttig for oss som vil lære mer om strømforbruk på tur :)

Ellers ønsker jeg meg:
- Spotify
- Chrome
- Mer avansert kjørehistorikk
Litt skuffet over at sw-utvikling hos Tesla tilsynelatende ikke går fort for tiden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sexten

Soleklar nummer 1: Spotify. Skjermen er jo som skapt for ein Spotify-app.
Nummer 2: YouTube
Nummer 3: Google Chrome

Ellers så er det jo sterkt ønskelig å kunne eksportera Google Maps-reiseruter du har laga på PC f.eks. til TMS GPS.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Maartensommer

Tomtom navigasjon med add-on muligheter (fotoboks, live trafikkinfo, info om fartsbestemmelser etc)

D.O

Jeg ønsker meg AirPlay støtte :)
Og mulighet for opptak via ryggekamera, og aktivisering når bil er av via akselrasjonskontrollern, slik at evt påkjørsel blir lagret.
Kalender med mulighet for synkronisering med outlook.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Mindgame

+1 på opptak av ryggekamera
+1 på avansert kjørehistorikk
+1 på Airplaystøtte

janmb

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. januar 2014, klokken 07:49
janmb: Jeg er usikker på om bilens nettleser faktisk har tilgang til bilens posisjon? Om ikke jeg husker feil så har den ikke det.

Godt poeng - det er helt klart en forutsetning
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

El-Ing

Grå S85 mottatt 28.2.

Avh

Ser at mange vil ha Spotify. Hva da med Tesla's Rdio?   "Dobbel bokføring her? ..."
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

ErikH

+1 til støtte for IFTTT

Og så Citrix Receiver, så jeg kan logge meg på jobb-systemene :)
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Teslanewbie

Sitat fra: janmb på mandag 27. januar 2014, klokken 07:26
Sitat fra: Trøndertesla på søndag 26. januar 2014, klokken 22:04
"Speed Warning - help your fellow Teslaees":
- En stor tydelig knapp som man trykker på når man ser en fartskontroll. Det gjør det veldig enkelt for førerne å informere andre Teslaees; ett trykk og jobben er gjort

Helt enig i at noe slikt hadde vært fint. Ikke bare for Tesla, men fremover blir jo flere og flere biler online og det er noe vi helt klart bør utnytte.

Dette kan egentlig løses uten noen app - en helt enkel webside med en underliggende database kan dekke dette behovet greit. Om det ikke dukker opp noe slik snart får jeg vurdere et lite hobbyprosjekt selv. Dog er det for få biler med nett innebygget ennå til at dette vil være spesielt effektivt.

Kan dette være noe ? Liten og diskré ..

http://www.amazon.co.uk/Inforad-K2-Camera-Warning-System/dp/B003JBJFPS
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mindgame

Jeg kunne tenke meg en app på skjermen som viser hvor mye jeg spare ved å kjøre elbil kontra en diesel / bensin bil.

Appen trenger bare å visen et stort kronebeløp som teller oppover etterhvert som kilometerne ruller og bomstasjonene passeres.

Feelgood app!

bosse

Enig med forrige taler, men her burde det også være tellere i form av mengden miljøgifter man har spart lokalmiljøet for.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

PaulG

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA