Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Mindgame, mandag 03. februar 2014, klokken 10:49

« forrige - neste »

Mindgame

Tesla har sagt ved noen anledninger at de vil åpne for tredjeparts-apper på bilens skjerm.

Selv kunne jeg tenke meg Spotify, en fotoboksvarsler og kanskje en kjørebok-app.

Hvilke apper ønsker vi oss til bilene våre?

laumb

WiMP HiFi!

Apper det er forbudt å ønske seg:
- Facebook
- Candy Crush
- Talking Tom Cat

dotten

hay day
bensinpris appen

Dette er de to viktigste appene for meg! :p
S85

P85D fra mars 2015

stianrod

Youtube. Bør kunne spille video når bilen står i park!
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Mindgame

Sitat fra: dotten på søndag 26. januar 2014, klokken 21:42
hay day
bensinpris appen

Dette er de to viktigste appene for meg! :p

Haha. Bensinprisapppen får +1.

SK901

- TomTom
- Spotify/Wimp
- YouTube
- Gjerne push-meldinger fra type Facebook etc.

Trøndertesla

"Speed Warning - help your fellow Teslaees":
- En stor tydelig knapp som man trykker på når man ser en fartskontroll. Det gjør det veldig enkelt for førerne å informere andre Teslaees; ett trykk og jobben er gjort
- Appen registerer hvor du er og den sender melding til alle andre Teslaees
- De får da en melding "Speed Control Notification - Do you want to view?"
- Om de trykker på "Yes" så åpner navigasjonen og kontrollen markeres på kartet
- Kan utvikles til mer avanserte funksjoner, f.eks. strekning & dag/tidspunkt med melding". Dvs. "kjørte Dombås-Lillehammer kl. 23.00 - 01.00: Ingen kontroller"
- Kombinert med fotoboksvarsler (linkes mot den mest oppdaterte databasen som eksisterer)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

bakskj

Waze skulle jeg gjerne hatt på skjermen, fin kø-app som supplerer google maps sin kø-oversikt med brukerbaserte tilbakemeldinger og snittfart på belastede strekninger.
TM3 LR AWD

CFM

2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Tai

En app jeg kunne tenke meg er en app som lar deg begrense hestekreftene i bilen. Så hvis du låner vekk bilen til noen kan du f.eks. sette maks hk til 200. Eller mindre ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sthsa

Klar nr1: Wimp Hi-Fi !

Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

ebbrey

Ønsker meg muligheten til å pushe video fra Youtube, Plex etc til skjermen. Slik som jeg kan med chromecast. Sikkert ikke mulig uten selve chromecasten. Men et ønske er det hvertfall. Har ikke funnet noe HDMI inngang til skjermen så er vel bare å glemme.

Syns video skulle vært lov om bilen lader, eller står stille. Det er ok å se på telefonen.. Men cmon.

Rene apps, så kommer Spotify, Plex og Netflix høyt. Kunne også tenkt meg Gmail og annen mail app som kan hente mail via exchange.

Ønsker meg også en alternativ Tunein app. Som man kan stille buffringa på selv. Irriterende at jeg mister Tunein 2 mil tur retur jobb hver dag.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OddB

Du skal ikke se bort fra at videobegrensningen også kan være lagt der for å hindre å overbelaste prosessoren. Det er ganske mye den skal holde rede på, det meste i realtime...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

turfsurf

Sitat fra: Mindgame på søndag 26. januar 2014, klokken 21:21
Hvilke apper ønsker vi oss til bilene våre?

- Skype med handsfree
- Notification Center ala Mac for å vise pushmeldinger over bluetooth fra telefonen
- Kjørelogg, dvs utvidet trip funksjonalitet
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

janmb

Sitat fra: Trøndertesla på søndag 26. januar 2014, klokken 22:04
"Speed Warning - help your fellow Teslaees":
- En stor tydelig knapp som man trykker på når man ser en fartskontroll. Det gjør det veldig enkelt for førerne å informere andre Teslaees; ett trykk og jobben er gjort

Helt enig i at noe slikt hadde vært fint. Ikke bare for Tesla, men fremover blir jo flere og flere biler online og det er noe vi helt klart bør utnytte.

Dette kan egentlig løses uten noen app - en helt enkel webside med en underliggende database kan dekke dette behovet greit. Om det ikke dukker opp noe slik snart får jeg vurdere et lite hobbyprosjekt selv. Dog er det for få biler med nett innebygget ennå til at dette vil være spesielt effektivt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA