Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv

Startet av tlauri, mandag 03. februar 2014, klokken 10:49

« forrige - neste »

tlauri

Møller reklamerer på sin side at alle vw som selges i Norge har dab+ som standard fra 01.01-2014. Dette gjelder alle modeller fra up til touareg, hva med eup? Noe som vet om man enkelt kan oppgradere anlegget?

Tangosierra

Min e-up kom med DAB-radio.. Bruker det daglig

Elmo

Sitat fra: tlauri på søndag 26. januar 2014, klokken 21:19
Møller reklamerer på sin side at alle vw som selges i Norge har dab+ som standard fra 01.01-2014.
De sier det om eUp også.

Sitat fra: Tangosierra på søndag 26. januar 2014, klokken 22:03
Min e-up kom med DAB-radio.. Bruker det daglig
Når fikk du din? Eller kanskje mere interessant, når ble den produsert ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tlauri

Har ikke fått bilen enda, den ble første gang registrert 13 desember 2013.
Venter bare på at møller skal få sendt den med toget. Etter hva jeg skjønte så hadde den ikke dab.

elektrolux

Vi fikk beskjed om at alle nye e-Up kommer med DAB. Forstod det slik at alle biler levert fra 2014 får dette.

Vår bestillt i august 2013 har ikke DAB
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tangosierra

Sitat fra: Elmo på søndag 26. januar 2014, klokken 22:19
Sitat fra: tlauri på søndag 26. januar 2014, klokken 21:19
Møller reklamerer på sin side at alle vw som selges i Norge har dab+ som standard fra 01.01-2014.
De sier det om eUp også.

Sitat fra: Tangosierra på søndag 26. januar 2014, klokken 22:03
Min e-up kom med DAB-radio.. Bruker det daglig
Når fikk du din? Eller kanskje mere interessant, når ble den produsert ??

Ble produsert før nyttår en gang. Fikk den ca 10 januar.

mars

Hei, vi hentet vår bil 20 jan. denne ble ble bestilt i november. Vår bil har ikke DAB, jeg spurte selger om dette, og fikk beskjed om at de første bilene kom uten DAB. Vår bil var en bil som Møller Haugesund hadde satt i bestilling, så den ble ikke satt opp av oss. Vi kjøpte denne da vi sparte et par mnd. i levering. Når vi satte opp en bil selv sammen med selger, fikk vi valget om å ta med DAB+ til 1500kr (tror jeg prisen var).
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

MikkeBoomBoom

1700,- ekstra for DAB+ på første modellene tror jeg.

nitewlkr

Alle e-up produsert fra 1.1.2014 har dab+ som standard.... Fra produksjonsuke 45 var det option

Ventet til uke 45 for å få min med dab+ og den er var første i Norge med Dab+

Sent from my iPad using Tapatalk

odahle

Har mest sannsynlig få behov for DAB+ med det første, men merker det er litt irriterende at ikke selger gav opplysninger om dette underveis. Min bil ble produsert i uke 47, og burde jo dermed hatt muligheten.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Elmo

Vår bil ble produsert enten uke 45 eller 47 (husker ikke). Hørte ingenting fra selger (Møller Ryen) om at DAB var opsjon, så vi tok det for gitt at det var standard :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

odahle

Sitat fra: Elmo på tirsdag 28. januar 2014, klokken 00:05
Vår bil ble produsert enten uke 45 eller 47 (husker ikke). Hørte ingenting fra selger (Møller Ryen) om at DAB var opsjon, så vi tok det for gitt at det var standard :(

Vitner vel om generelt sløv holdning og lite kunnskap fra selgerne i Norge i starten. På en side er det vi som tar "risikoen" med å bestille lenge før bilen kommer til landet, men vi snakker Volkswagen. De burde faktisk forutse dette, samt informere sine forhandlere om muligheten.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

03sib113

Vi kjøpte "introbil". Prøvde alt for å få dab, men det var ikke mulig på den.
Tungsten E-Up!

nortrahof

Jeg har hatt inne noen spørsmål om DAB-radio hos Møller en tid. Nå fikk jeg endelig svar.

Det første spørsmål gjaldt antenne til DAB på E-UPer. Kan man bruke den originale antennen?
Årsaken er at man risikerer dårlig mottaking med antenne på innsiden av frontruten. Dette skyldes varmetrådene som på en måte er "Faradays bur". Dette kan man også se ved at dekningsgraden for mobiltelefoner varierer mye etter den retning basestasjonen ligger i.
Møller kunne ikke gi et godt svar på dette. - Man kunne prøve den originale antennen - men det finnes en ny utgave som er levert på de bilene som har DAB. - Altså mest sannsynlig at antennen må skiftes?

Videre spurte jeg om det fantes noen inngang for USB/data-Interface?
Det er jo en slik datainngang mellom navigasjonen og bilradioen, så denne skulle vel være mulig å installere en ny port på?
Dette fikk jeg benektende svar på. Det var ikke mulig.
Årsaken til spørsmålet er at man da kan få en DAB-adapter med betjening og display på navigasjon og radio.

Det synes ikke som Møller/VW er særlig opptatt av de første bilene som ble levert uten DAB, selv om man forsøkte å gjøre alt for å få dette til ved bestilling?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

TB

Sitat fra: nortrahof på torsdag 31. juli 2014, klokken 16:49
Videre spurte jeg om det fantes noen inngang for USB/data-Interface?

Det som som bør "fungere" er DAB adapter med FM sender, men lydkvalitet blir ikkje allverden - og kanal osv. må bli skifta på eigen "boks".

Det generelle problemet er nok at dei ulike delen er integrert, dvs VW er nok redd og endre på ein del - og så sluttar andre deler og fungere. Det er integrasjon mellom navigasjon og radio for lyd ut + handsfri via blåtann.

Mulig det finnes AUX eller USB inngang på bak på radioen?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA