Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen her som skal treffe Elon førskommende lørdag?

Startet av petersv, mandag 03. februar 2014, klokken 01:05

« forrige - neste »

RaBalder

hoffa

Takk petersv!
Da forholder jeg meg til garantivilkårene jeg hadde under bestillingsdato (5 år).

4 års nybilgaranti er for dårlig. Er dette den korteste garantitid på nybilmarkedet?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

D.O

Har stått 5år på nettsiden, men de oppdaterte garantien til 4år når de kom med Norsk språklig garantihefte. Var 5år når jeg bekreftet i juni 13. Kom en felles utsendt epost i ettertid med link til de Nye vilkårene mener jeg. Studset på dette da, men har glemt det i ettertid.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

MyTess

Hvilke nye vilkår? Har du eposten?

Nå, som linken over bekrefter mistanken, hva er planen?

Sent from my iPad using Tapatalk

D.O

Sitat fra: MyTess på søndag 26. januar 2014, klokken 22:59
Hvilke nye vilkår? Har du eposten?

Nå, som linken over bekrefter mistanken, hva er planen?

Sent from my iPad using Tapatalk
fant ikke epost, men tror jeg husket feil. Meldingen kom ikke på epost men som en oppdatering på my dashboard, med link til nye garantivilkår , mulig samtidig med bruksanvisning på Norsk?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

P85_Norway

Problemet for meg er 80 000 Km. Dette slår inn lenge før 4 år uansett.
80 000 Km er vel dårligst av alle bilmerker.
Tesla M3 Performance

OddB

Har nettopp vært gjennom en fem mnd lang krangel med Toyota om hva som defineres som slitedeler. Etter noen runder hos NAF og Forbrukerrådet gikk de med på motvillig å bytte høydesensoren til Xenonlysene , som sitter på bakakselen, gratis. Det virker som at de ikke har en klar formening om hva som havner inn under Forbrukerkjøpsloven. Hva kan regnes som slitedeler på Tesla ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øggen

Sitat fra: OddB på mandag 27. januar 2014, klokken 06:10
Hva kan regnes som slitedeler på Tesla ?

Kun dekk. Alt annet dekkes på servicen ifølge dem sjøl.

Knnot

Sitat fra: petersv på søndag 26. januar 2014, klokken 21:27
http://www.changedetection.com/log/teslamotors/specs2_log.html

22. jan. ble det endra fra 5 til 4.

Flott side og bra observert.

En redusering i garantivilkår er en relativ grov overtramp og gjør at en allerede svak nybilgarantiordning, i forhold til konkurrentene på det norske markedet, blir ennå svakere. Dette burde vært mye bedre for en produsent av biler i premiumsegmentet.

HKS

Her bør virkelig Tesla tenke seg nøye om...

I denne saken er det potensialer for kjempeoppslag med negativ PR i media. "Norges dårligeste nybilgarant"...

Så vidt jeg kan se så er det kun Aston Martin som er dårligere en Tesla. Alle andre har minst 5 år garanti fra fabrikk. På maks kilometer så er Tesla dårligst av alle merkene, ingen andre har under 100.000 km.

http://www.autofil.no/915881/garanti-oversikt-de-billigste-er-best-de-dyreste-verst
Tesla Model S 90D

Stiania79

Hvis man søker opp "GARANTI og TESLA MODEL S" på norske websider ser man at de aller fleste sidene refererer til 5 års garanti / 80 000 km - ergo dette er ikke tatt ut av THIN AIR. Kjenner at jeg blir litt forbanna nå, men har sendt mail til Tesla. Jeg printet heldigvis ut min "model S bok" i oktober, så får se hva den sier. Ser de har lastet opp en ny en nå på My Tesla datert januar 2014 og der står det nå 4 år.

Dette kan da umulig holde juridisk for oss som bestilte bil ifjor?!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Stiania79

S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

hoffa

Sitat fra: Stiania79 på mandag 27. januar 2014, klokken 14:49
Hvis man søker opp "GARANTI og TESLA MODEL S" på norske websider ser man at de aller fleste sidene refererer til 5 års garanti / 80 000 km - ergo dette er ikke tatt ut av THIN AIR. Kjenner at jeg blir litt forbanna nå, men har sendt mail til Tesla. Jeg printet heldigvis ut min "model S bok" i oktober, så får se hva den sier. Ser de har lastet opp en ny en nå på My Tesla datert januar 2014 og der står det nå 4 år.

Dette kan da umulig holde juridisk for oss som bestilte bil ifjor?!
Litt forbanna her også. får vel fyre av en mail tenker jeg.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Mindgame

På direkte spørsmål om garantitiden har blitt endret (med henvisning til de oppdaterte sidene), og hva som gjelder for meg som får levert bil 14. februar i Drammen, fikk jeg idag følgende svar fra min DS:

"Bilen har 5 års garanti i Norge og batteriet 8 år."

Ganske klart svar for meg det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA