Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vi burde hatt en Sport-knapp

Startet av eadie, søndag 02. februar 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

eadie


Mye er jo skrevet om feilene ved lading med UMC. Ved ferdiglading fås ofte feilmld, og hvis bilen da fortsatt står tilkoblet med UMC tappes 12v batteriet, slik jeg har forstått problemet.

Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?

Jeg får min bil i mars pg tør ikke la bilen stå hele natta og lade med denne forbannede UMC'n
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Leif1

Slapp av nå.
Til slutten av Mars har de sikkert kokt ferdig denne pølsa og hostet opp en løsning som fungerer.  ;D
Konvertitt fra S til X

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

HKS

Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 13:51
Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?
Jeg har brukt Mennekes schuko-type2 kabelen siden begynnelsen av desember. Har aldri hatt problemer med 12V eller fått noen feilmeldinger. Jeg tar aldri ut kabelen når bilen er fulladet.
Tesla Model S 90D

Harlex

Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 13:51

Mye er jo skrevet om feilene ved lading med UMC. Ved ferdiglading fås ofte feilmld, og hvis bilen da fortsatt står tilkoblet med UMC tappes 12v batteriet, slik jeg har forstått problemet.

Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?

Jeg får min bil i mars pg tør ikke la bilen stå hele natta og lade med denne forbannede UMC'n

Du er et typisk eksempel på en som har lest for mye på sytingen her på forumet. Til tider massehysteri... Ja det er noen som har hatt noen problemer ja men det er SVÆRT mange inkl. meg selv som ikke har hatt/har noen problemer med UMC. Etter siste SW oppdatering har også veldig mange som tidligere hadde problemer fått ordnet dette.
Slapp av, gled deg og spar deg for kronene ved å kjøpe en annen kabel. UMC følger med, den funker hos svært mange og enda flere nå ved ny software. Det er også funksjonaliteten til UMC Tesla må stå for. Eventuelle problemer med annet uoriginalt vil det være natulig at blir plassert laaaaaangt ned på deres prioriteringsliste...
Har du fremdeles angst og søvnproblemer så ville jeg konsentrert meg om å sørge for at ladepunkt/ladepunktene du skal bruke leverer stabilt og er uten feil....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Havebigfun

Ofte er problemene med UMC relatert til det lokale nettet (Selv om andre elbiler ikke har samme problem). Hvis dere som ikke har fått bilen ennå lurer på ladingen er det mulig dere kan spørre folk i nabolaget  som allerede har en Tesla i samme traforegionen.
Enig med Harlex. S.elv om de som har problemer selvfølgelig preges av det og diskuterer her er det sikkert mange som er fornøyde.
Jeg eks har problemer selv etter siste SW men stresses ikke av det- har man sine forholdsregler fungerer det godt nok! Det er ikke slik at man må stå opp midt på natten for å trekke ut kabelen for å unngå 12V problemet. Det holder med å ikke være tilkoblet flere dager. Dessuten kan man redusere ladestrømmen slik at ladingen er ferdig når man trenger bilen.
Don´t worry- be happy. Gled dere til verdens beste bil som attpåtil går på fossekraft ;)
Synd om deres glede ødelegges av slike småting.
Tenk på Mennekes som mulig backup- er det problemer er det en løsning for det- koster ikke mye heller (i bilsammenheng).

eadie


Sitat fra: Harlex på søndag 26. januar 2014, klokken 14:19
Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 13:51

Mye er jo skrevet om feilene ved lading med UMC. Ved ferdiglading fås ofte feilmld, og hvis bilen da fortsatt står tilkoblet med UMC tappes 12v batteriet, slik jeg har forstått problemet.

Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?

Jeg får min bil i mars pg tør ikke la bilen stå hele natta og lade med denne forbannede UMC'n

Du er et typisk eksempel på en som har lest for mye på sytingen her på forumet. Til tider massehysteri.....

Har du fremdeles angst og søvnproblemer så ville jeg konsentrert meg om å sørge for at ladepunkt/ladepunktene du skal bruke leverer stabilt og er uten feil....

Eh, hva slags fjasete fanboy svar er dette? UMC problemet er godt dokumentert her til kands, selv om skrotten din er så heldig at du ikke har opplevd det. Men det er vel utenkelig at du, i all din opplevde ladelykke, kan tenke deg helvetet som de som ikke har vært så heldig gjennomgår?

Spørsmålet mitt var og er veldig aktuelt. Slapp-av preiket kan du heller holde for deg selv.
Takk til de som har svart på spørsmålet istedet for å opptre som min pseudopsykiater
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Zanka

Tja.. Det handler om å ikke ta sorgene på forskudd, jeg har heller ingen problemer med lading og tror at dette er det vanligste blant Model S eiere ( i hvertfall etter siste sw oppgradering)
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ebbrey

Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 13:51

Mye er jo skrevet om feilene ved lading med UMC. Ved ferdiglading fås ofte feilmld, og hvis bilen da fortsatt står tilkoblet med UMC tappes 12v batteriet, slik jeg har forstått problemet.

Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?

Jeg får min bil i mars pg tør ikke la bilen stå hele natta og lade med denne forbannede UMC'n

Du får bilen din i mars.. Sikkert 2-3 nyere firmware enn det er nå. Nyere UMC. Nyere alt. Hva med å bare bruke bilen slik den blir levert deg?

Hvis det blir noe stress kommer dem på døra di og fikser. ;)

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 26. januar 2014, klokken 15:56
Wow - kul tone på forumet i dag :)

Hehe, er vel vanlig søndagsdepresjon om man sist var ute med bilen på fredag? :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Harlex

Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 15:38

Sitat fra: Harlex på søndag 26. januar 2014, klokken 14:19
Sitat fra: eadie på søndag 26. januar 2014, klokken 13:51

Mye er jo skrevet om feilene ved lading med UMC. Ved ferdiglading fås ofte feilmld, og hvis bilen da fortsatt står tilkoblet med UMC tappes 12v batteriet, slik jeg har forstått problemet.

Eksisterer dette problemet hvis man dropper hele UMC'n og heller kjører feks Mennekes kabler, schuko-type2 også?

Jeg får min bil i mars pg tør ikke la bilen stå hele natta og lade med denne forbannede UMC'n

Du er et typisk eksempel på en som har lest for mye på sytingen her på forumet. Til tider massehysteri.....

Har du fremdeles angst og søvnproblemer så ville jeg konsentrert meg om å sørge for at ladepunkt/ladepunktene du skal bruke leverer stabilt og er uten feil....

Eh, hva slags fjasete fanboy svar er dette? UMC problemet er godt dokumentert her til kands, selv om skrotten din er så heldig at du ikke har opplevd det. Men det er vel utenkelig at du, i all din opplevde ladelykke, kan tenke deg helvetet som de som ikke har vært så heldig gjennomgår?

Spørsmålet mitt var og er veldig aktuelt. Slapp-av preiket kan du heller holde for deg selv.
Takk til de som har svart på spørsmålet istedet for å opptre som min pseudopsykiater
Du har visst virkelig store problemer med dette du.....  ::)
Unnskyld for å påpeke at kanskje problemet ikke er så stort at du trenger å bekymre deg mnd.vis før du får bilen.
Var ikke meningen å hisse deg opp snarere roe deg ned..... ::)
Men for all del.... Fyr deg opp og kjøp alskens kabler og ladeutstyr hvis det roer deg... Det er vel det svaret du trenger for å kunne glede  deg til bilen....
Nok engang unnskyld for at jeg påpeker at det er lav sannsynlighet for at du vil få ladeproblemer som er skissert av enkelte her på forumet... Jeg skal holde kjeft videre når det gjelder dette....Mange andre ser imidlertid ut til å formidle samme dont worry be happy holdningen til din problemstilling....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

AndersinOslo

Etter sist oppdatering av software så virker det som om ladetrøbbelet er nær sagt borte for nær sagt alle. Man kan se dette på to måter.

A; "den har hatt feil, derfor stoler jeg ikke på den!"

B, "de kan utrolig nok fikse bilen min gratis, om natten mens jeg sover".

Jeg tror de lærer alt de trenger denne vinteren og fikser det. Norge er et referansemarked, Elon Musk er her stadig vekk og fokuset er enormt.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Havebigfun

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 26. januar 2014, klokken 16:46
.. Norge er et referansemarked, Elon Musk er her stadig vekk og fokuset er enormt.
Innholdsmessig er jeg enig med deg- at Elon stadigvekk er fysisk i Oslo tviler jeg derimot sterkt på- dog i tankene og på video en del ganger  ;)
Her er det bra etterrettning- slike besøk går ikke upåakted hen- vi har tom. spioner på Gardermoen 8)

laumb

Mennekeskabelen funker fint hos meg.
Gir ingen feil ved endt lading eller lignende.

eadie

----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA