Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: mulig og få 1 fase på høyere enn 32a? (billig CHAdeMO støtter kun 1 fase)

Startet av frskby, søndag 02. februar 2014, klokken 20:36

« forrige - neste »

OddB

Rent teknisk "knipses" steinene bakover fordi hjuldiameteren er mindre i anleggsflaten mot veien. Når hjulet ruller vil steinen aksellereres kraftig i løpet av få cm, og dermed kunne kastet flere tiltalls meter selv om bilen kjører i konstant fart..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

TesLars

Sitat fra: Nuvolari på søndag 26. januar 2014, klokken 10:04
Sitat fra: frskby på søndag 26. januar 2014, klokken 10:00
Har nå for andre gang ila 14 dager fått steinsprut i frontruta. Første gangen gikk fint å reparere, men nå må ruta byttes da den har sprukket opp rundt "rosa".
Før Tesla har jeg kjørt bil i 19 år, og kun fått det en gang tidligere.

Er dette bare uflaks, eller kan det skyldes bilens design?

Steinsprut er en funksjon av avstanden man holder til bilen foran. Med Tesla har jeg bevisst holdt større avstand med det resultat at jeg sålangt har 0 steinsprut i vindu og panser.

Kanskje du burde holde større avstand?

Dette er ikke noe garanti for å unngå steinsprut. Opplever at hvis man har stor nok avstand til bilen foran slenger andre biler seg foran deg. Dessuten er det ofte motgående trafikk som forårsaker de største skadene.
Oslo
Black Model S

Birger

3500km og ingen steinsprut enda.

Mondeoen som vi hadde i to år før Teslaen kom fikk to steinsprut. Begge ble fikset så jeg slapp å bytte rute.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Li-Ion

Sitat fra: frskby på søndag 26. januar 2014, klokken 10:00
Har nå for andre gang ila 14 dager fått steinsprut i frontruta. Første gangen gikk fint å reparere, men nå må ruta byttes da den har sprukket opp rundt "rosa".
Før Tesla har jeg kjørt bil i 19 år, og kun fått det en gang tidligere.

Er dette bare uflaks, eller kan det skyldes bilens design?
Ruten min sprakk i dag også... hatt bilen i litt over 1 mnd. :-(
Be afraid...

Kallagtunet

Steinsprut? Det har i alle fall tidligere vært en del ruter som har spekt av seg selv, pga prod feil.

frskby

Ja, helt klart steinsprut for min del iallefall. Smellet som høres og dertil "rose" får ikke vært så mye annet...
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Kallagtunet

Helt klart en god indikasjon på steinsprut ja:-)

MeTesla

Vekker liv i en gammel tråd...

Var på tur til Stavanger i helga og kom fram i mørket. Intetanende om at frontruta har fått seg en real sprekk på venstre side mot kant, denne har vokst seg i en fin sirkelformasjon.

Det rare er bare at jeg ikke har hørt noe "stein i frontruta" lyd.

Har noen lignende erfaring? Kan det være noe galt med ruta som Tesla bør dekke eller er det like godt å ta det med forsikringsselskapet først som sist?

Ljosdal

Jeg har 4 roser i frontruta mi til nå! Den første fikk jeg allerede ca 5 min på motorveien etter jeg hentet bilen! :-/
Sjekket om dem kunne fikses, men den ene er i synsfeltet, og kan ikke fikses. Så jeg gidder ikke å fikse noen ting før ruta sprikker skikkelig. Den holdt fint i vinter som var med både forvarming av frosen bil.
Der jeg bilen, sa han at "ser at du har noen på panser og fanger også, så her ville jeg bare brukt kaskoen og lakka fanger, panser og begge fremskjermene.. Hørt for tull! Å tape bonus osv.. Steinsprut kommer i hele bilens levetid, så jeg skal heller enten omlakkere om noen år, evt foliere bilen...

Svart P85 Signature #88

Tuxedo

Frontruten kan du i hvert fall skifte uten at det koster deg bonus.  Egenandel på 2 000 er eneste kostnad, hos de aller fleste forsikringsselskaper.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

teslAudun

Sitat fra: Ljosdal på mandag 17. august 2015, klokken 23:03
Jeg har 4 roser i frontruta mi til nå! Den første fikk jeg allerede ca 5 min på motorveien etter jeg hentet bilen! :-/
Sjekket om dem kunne fikses, men den ene er i synsfeltet, og kan ikke fikses. Så jeg gidder ikke å fikse noen ting før ruta sprikker skikkelig. Den holdt fint i vinter som var med både forvarming av frosen bil.
Der jeg bilen, sa han at "ser at du har noen på panser og fanger også, så her ville jeg bare brukt kaskoen og lakka fanger, panser og begge fremskjermene.. Hørt for tull! Å tape bonus osv.. Steinsprut kommer i hele bilens levetid, så jeg skal heller enten omlakkere om noen år, evt foliere bilen...

Har nok ikke "mer" steinsprut på ruta enn tidligere.
Panseret, derimot... Blir hellakering om noen år. 10-12 små, skjemmende hakk gjennom rød multicoat-belegg. Nettopp det har jeg ikke opplevd i samme grad med andre biler.
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Harlex

55 000 km nå og 1 steinsprut i frontruten og den er fikset/limt. Den fikk jeg mellom Hirtshals og ålborg for ganske nøyaktig 1 år siden. Har noen få på panseret....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Isbjørn

Nå var det min tur å få steinsprut i frontruta, møtende lastebil...

Det er vel 2 ulike typer frontrute, ikke sant? Uten og med frontkamera. Ellerer det flere typer?

Noen somvet hvordan får løst feste til blackvue? Kan det gjenbrukes eller må jeg bestille nytt?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

RaBalder

Sitat fra: Isbjørn på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:49
Nå var det min tur å få steinsprut i frontruta, møtende lastebil...

Det er vel 2 ulike typer frontrute, ikke sant? Uten og med frontkamera. Ellerer det flere typer?

Noen somvet hvordan får løst feste til blackvue? Kan det gjenbrukes eller må jeg bestille nytt?
Tror ikke frontkamera har noe å si.

Det er varmetrådene under vindusviskerne. Med og uten.

Harlex

Har 2 steinsprut på 2 år og 60 000 km... Den andre tok knekken på ruten ( stor sprekk) og det blir derfor ny rute på tirsdag....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA