Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Wallbox Pure

Startet av TorC, søndag 02. februar 2014, klokken 14:00

« forrige - neste »

TorC

Interessant lesning for de som er redde for garantien på importbilen sin: Dom i HR.

http://lovdata.no/dokument/HRSIV/avgjorelse/hr-2013-2576-a


At det er Samsung dette gjaldt var ikke overraskende, for det er et møkkaselskap når det kommer til reklamasjoner og garantisaker.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

pberg

Hvor lang er verdensgarantien på en Leaf, da?  I Norge har jo de fleste biler 5 år pga. reklamasjonsretten. Og skal du reklamere, må du gå til selger, som er ansvarlig i forhold til deg som kunde. I 5 år.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

TorC

Sitat fra: pberg på lørdag 25. januar 2014, klokken 23:40
Hvor lang er verdensgarantien på en Leaf, da?  I Norge har jo de fleste biler 5 år pga. reklamasjonsretten. Og skal du reklamere, må du gå til selger, som er ansvarlig i forhold til deg som kunde. I 5 år.

Reklamasjon er selgers ansvar. Garanti er noe annet. Og det er det HR behandler....

Og det er på garantisiden jeg tror Nissan i Norge vil få problemer.

Jeg tror også USA-garantien kan være litt å gå på, men for å ha noe å gå på der må det være et massesøksmål....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

pberg

Har Nissan noen verdensgaranti?  Eller er det forskjellig fra land til land? Det er jo nokså vesentlig her.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Kjell Leaf

Sitat fra: TorC på søndag 26. januar 2014, klokken 01:14
Sitat fra: pberg på lørdag 25. januar 2014, klokken 23:40
Hvor lang er verdensgarantien på en Leaf, da?  I Norge har jo de fleste biler 5 år pga. reklamasjonsretten. Og skal du reklamere, må du gå til selger, som er ansvarlig i forhold til deg som kunde. I 5 år.

Reklamasjon er selgers ansvar. Garanti er noe annet. Og det er det HR behandler....

Og det er på garantisiden jeg tror Nissan i Norge vil få problemer.

Jeg tror også USA-garantien kan være litt å gå på, men for å ha noe å gå på der må det være et massesøksmål....
Denne dommen handler vel bare om varer importert fra EU/EØS land.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA