Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 50-75% optimalt for batteri?

Startet av Teslafanboy, søndag 02. februar 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

Teslafanboy

en venn av meg skal kjøpte tms. Han skal kjøpe rundt 2017-18. Tror dere at prisene øker?
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

valvolainen

Prisene går nok ikke ned.
Men har han ikke råd til å kjøpe nå er det nok kanskje billigere å spare fremfor å låne vil jeg tro.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Teslafanboy

han har ikke lyst å ta opp lån derfor sparer an til 2017-18
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

Også_Øyvind_H

Dette blir jo bare tipping, men det er nok en viss sannsynlighet for at man må betale moms da - det kommer nok før event andre avgifter.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

JWinterburn

Sorry meg altså, men det var det dummeste jeg har hørt.... Da kan han jo bare kjøpe en leaf.. Eller bedre en gammel peugeot elbil....I 17 er det mva og avgift så prisen går til himmels, så hils han lykke til med sparingen , mens vi som tørr å snakke med banken koser oss med bilen .. ( med fare for å høres litt negativ ut )


Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

cairnz


Sitat fra: JWinterburn på lørdag 25. januar 2014, klokken 19:25
Sorry meg altså, men det var det dummeste jeg har hørt.... Da kan han jo bare kjøpe en leaf.. Eller bedre en gammel peugeot elbil....I 17 er det mva og avgift så prisen går til himmels, så hils han lykke til med sparingen , mens vi som tørr å snakke med banken koser oss med bilen .. ( med fare for å høres litt negativ ut )


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er ingen som sier at det blir avgift i 2017.

Derimot er det sagt det IKKE skal røres på fordeler med elbil, inkl. avgifter før tidligst 2017 eller når det er 50.000 elbiler på veien.

Å si noe ikke skal endres før tidligst en dato, er ikke det samme som å si at det endrer seg på den datoen. Alt annet er spekulasjon, og jeg tror ingen partier med ønske om å sitte i regjering vil komme foreslå avgifter på nullutslippsbiler som en fanesak. Det er politisk selvmord :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

krister461

Ingen vet hva som vil skje i fremtiden. Kanskje kommer det moms på elbiler. Men, et samlet storting står bak dagens elbilfordeler, og til og med Bård Hoksrud har sagt at elbilene kommer til å trenge fordeler også etter 2017, så jeg er ikke redd for veldig dramatiske endringer.

Når det er sagt kan jo et alternativ til å spare til en ny TMS i 2017 være å spare til en brukt TMS i 2015/2016. Det vil alltid være personer som vil bytte bil, og TMS kan være er bra bruktkjøp selv om jeg tror bruktprisene kommer til å holde seg relativt høye...

Teslafanboy

#7
Det er flere som vil ikke ta opp lån de vil heller spare JWinterburn! Så det negative kan du holde for deg selv!
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

Kagex

tja, kjører han elbil nå eller kjører han fossil? Tror han ikke taper så veldig mye hvis han tar opp lån og bytter ut fossilen
P29687

Teslafanboy

Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

RaBalder

I 2017 kan en annen bilprodusent ha en bil som er bedre enn Tesla sin.
Til halve prisen.

* Å spare nå er vel ikke dumt.
* Å spare til en Tesla i 2017 blir for lang tidshorisont.

Kagex

tja hvis det er så langt i tid , så kanskje han blir mer interessert i en gen3. man vet ikke, men jeg tviler på at model s går ned i pris
P29687

Rawen76

#12
Det kan se ut til at vi når 50.000 biler før jul i 2015 da. Anser det som en stor risiko for at prisene vil gå opp da eller senest 2017.  Vil tro at regjeringen går for en mellomting av dagens incentiver og avgiftsnivået på fossile biler.
Personlig tror jeg det vil inføres moms samt et tak på antall hester du kan ha avgiftsfritt. I tillegg tror jeg de fjerner adgang til kollektivfelt men jeg håper og tror de viderefører gratis bomring en stund til...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

jog

Når X blir blir levert, så kommer det til å bli mange Model S brukt biler til salgs.  Regner med at da kan en nok gjøre gode kjøp.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Espen Hugaas Andersen

Det er garantert 50 000 elbiler i løpet av 2015. Trolig før sommeren 2015.

Da står regjeringen fritt til å innføre avgifter fra 1. Januar 2016. Man kan diskutere hvor stor sjanse det er for at de gjør dette, men man tar i hvert fall en nevneverdig sjanse ved å vente til senere enn 2015.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA