Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avlyst utlevering av bil i dag fra Bavaria Økern...

Startet av Figgen, søndag 02. februar 2014, klokken 01:48

« forrige - neste »

Figgen

Med utetemp langt under null er det vanskeleg å få batteripakken opp i ønska temperatur for vedlikeholdslading og vannfylling.  Er det mulig å kople på eit varmeelement til kjølevatnet, som varmer opp til rundt 25 grader?  Elementet bør bare vere aktivt når vannpumpa går, og stoppe på ønska temperatur (25 grader?).  Oppvarminga ville ikkje bare vere nyttig ved sørvislading på kalde vinterdagar, men òg ved vanleg lading om vinteren: varme batteri gir høgare spenning og lenger rekkevidde.   Det er sikkert noen som har tenkt denne tanken før?
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Lynet

NiCd er vel det batteriet som tåler kuldegrader aller best.
I tillegg vil batteriets indre motstand bidra til at tempen øker ca 20 grader hvis du bruker opp hele kapasiteten på en tur.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Beste måten å få opp temperaturen på kjølevannet er å sette bilen på full opplading innendørs, og så kjøre litt hardt og sette den på vedlikeholdslading.

Det er vanskelig å finne egnet sted å tilføre varme, men varm luft mot radiatoren hjelper jo litt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA