Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mr. Musk i oslo.

Startet av Svein-O, lørdag 01. februar 2014, klokken 22:05

« forrige - neste »

Svein-O

Fikk en 2'er på drivknutemansjettene på EU-kontrollen. Defekte klemmer og avkortet "hals" eller flens om en vil. Skal nå prøve å feste nytt stålbånd på det som er igjen av mansjetthalsen, men jeg er ikke for optimistisk. De originale mansjettene er mindre elastiske nå som de er så gamle, så det vil kanskje ikke holde.
Har noen prøvd den delte mansjetten som Biltema har ? Greit å høre om det har noe for seg. Jeg tenker at det er greit hvis den holder 1 år  eller så.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Svein-O

Jeg kjøpte mansjetten, men leverte den tilbake. Fant ut at jeg ikke ville få et vellykket resultat. Kjøpte i stedet drivakslinger med ok mansjetter på bilopphuggeri. Ikke mye jobb å montere. Så da er vi i gang for en ny to-årsperiode.  :)

Caspar

Hvordan skiftet du den ? Ut med akselen og av/på med innerleddet ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Svein-O

Altså jeg skiftet akslingene komplett. Nå har jeg mine originale tilgjengelig, og hvem vet, kanskje jeg senere forsøker å få på skikkelige mansjetter på disse til en senere anledning.
Når det gjelder uttak av akslingene, fulgte jeg den gode beskrivelsen i verkstedshåndboka. Her er det ikke behov for spesialverktøy.

OneMore

Det går fint å feste mansjetten igjen.

Hvilken hugger hadde Thinken stående?

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Svein-O

Ja, hvis mansjettene er hele og "halsen" er intakt, går det vel greit. På min var det ikke noe igjen hvor jeg kunne feste klemmene.
Jeg fikk drivaksler hos Olas Bil på Karmøy. Vet ikke om de har Think til hugging nå.

Ken

Lurt å ikke bruke Biltema sin mansjetter. Har dårlige erfaringer med dem. Ett år maks.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA