Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Påkjørt mens TMS var parkert...

Startet av Havebigfun, lørdag 01. februar 2014, klokken 14:38

« forrige - neste »

Jimmy1

Jeg har ikke hatt store problemer med min bil, og hører til i Bergen..
De gangene jeg har hatt behov for svar/hjelp så har jeg sendt en e-post og blitt kontaktet senest relativt sent på kvelden samme dag og da har jeg fått en oppringning..nå senest på mandag da jeg var uheldig å ødelegge høyre bakdekk...
Fikk da telefon hvor jeg fikk info om at dette kunne de hjelpe meg med omgående, og dersom nødvendig kunne de hente bilen for meg..
Fikk meg nytt dekk kjapt, til en god pris og var klar igjen..
Jeg vil ihvertfall kalle servicen jeg har fått av Tesla Bergen for meget god, og det er utrolig synd at det oppleves verre andre plasser i landet..

NorwegianX

Sitat fra: Quattro på søndag 26. januar 2014, klokken 09:20
Sitat fra: NorwegianX på søndag 26. januar 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Quattro på lørdag 25. januar 2014, klokken 22:01
Vis litt handlekraft så får du det du forventer av oppfølging. Jeg har vært innom skøyen noen ganger og har alltid fått hjelp umiddelbart, tipper du var uheldig som måtte vente så lenge.  Epost er ikke tilstrekkelig, bør alltid oppfølges med en telefon slik at mottaker forstår budskapet.

Arbeidsdag
Ser at du ikke har fått levert bil enda? Og da på en måte er i kjøpefasen?
Det kan dessverre ikke sammenliknes, jeg fikk også bra oppfølgning frem til de hadde mottatt 3/4 mill fra meg.
Problemet nå kan synes som at de ikke er like interessert i å følge opp i etterkant. Fra mitt ståsted betyr det lett at de ikke kommer til å motta nærmere 1/1 mill for min reserverte model X. Jeg er såpass avhengig av biler som går at jeg ikke kan legge alle eggene i samme kurv.

Stemmer at jeg ikke har mottatt bil ennå, men er det så mye vanskeligere å komme igjennom på telefon eller få noen i butikken i tale fordi jeg har en bil?

Erfaringene er at service org er utilgjengelig.
Min DS har ikke villet engasjere seg i service spørsmål, og har henvist til mailadresser som ikke blir besvart. Selgerne i butikk har vært imøtekommende men har ikke fulgt opp. Løfter om å videreformidle til service org har ikke endt opp i at jeg har blitt kontaktet tilbake. Og etter to ettermiddagers beleiring av kontoret deres så ble det ikke fart på sakene før jeg fikk tak i Europeisk service sjef. Og da fikk jeg service tid for retting av garantifeil mer enn en mnd frem. Dette etter at jeg hadde brukt 3 uker på å få kontakt med dem.
Bilen er de drøm å kjøre, og feilene kan synes som ubetydelige. Ankepunktet er manglende tilbakemeldinger.
Jeg har ikke hatt feil som har forhindret meg fra å bruke den, men det har heller ikke vært fristende å stole for mye på den. Displayet ber meg hele tiden kontakte Tesla service av forskjellige årsaker, og ladingen må passes opp hele tiden for st den skal starte. Selv etter ny sw. Diodene lyser gjerne blått eller hvitt og displayet sier "charging can not start" etc...

Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Nighthawk

Jeg blir skeptisk når jeg leser om ladeproblemer og dårlig service fra Tesla i Oslo.
Jeg er ny "elbil kjøper", har bestilt Tesla Model S, som er ventet levert i slutten av mars. Da jeg bestilte bilen var det ukjent at det var så mye "startproblemer", både med oppfølging av feil og mangler, samt ladeproblemer.  Noen startproblemer med helt ny modell må en kanskje forvente seg, særlig når kulda kommer, men oppfølging og kommunikasjon med serviceverksted er helt avgjørende bilkjøp. For meg er det en forventning at alle henvendelser blir fulgt tett opp ved kjøp av nybil. Det er jeg jo vant til fra  før med lokal forhandler. Den type oppfølging fra Tesla, som det beskrives her i dette fora er ikke betryggene. Bør  jeg angre på bestillinga ?

christian1986

Så lenge du ikke er fremmed for å si hva du mener, å stå på kravene dine bør du absolutt ikke droppe dette.

Som vanlig er det de som roper mest/høyest som får først hjelp, dessverre.

Havebigfun

#19
Jeg angrer på ingen måte at jeg kjøpte bilen.
Ved å tematisere forskjellige utfordringer håper jeg at et bra produkt blir enda bedre.
Tesla har noe vei å gå for å få til et helhetlig opplegg. Synd at det er så store forskjeller i opplevd kvalitet av kommunikasjon med organisasjonen avhengig av hvor man bor. Man kan lure på om det er noen "suppehuer" som sitter i stillinger de ikke evner å fylle her i Oslo.
Jeg skjønner at mange har mye å gjøre. Det er allikevel ikke verre enn at man må skaffe folk til jobben og lære dem å prioritere og videreformidle til rett instans.
Oppfølging av kunder som har kjøpt bil bør ha høy pri.

Leif1

Og ikke la deg overvelde av det som ramses opp her inne.
Jeg nekter fortsatt å tro at alle som har kjøpt disse bilene sliter med
problemer som beskrevet av mange her. Siterer meg selv fra en annen tråd;
Om alle skulle hatt så mange problemer ville avisene hatt Tesla på forsidene
som tiårets drittbil for lenge siden.
Konvertitt fra S til X

P85_Norway

Sitat fra: Leif1 på søndag 26. januar 2014, klokken 13:08
Og ikke la deg overvelde av det som ramses opp her inne.
Jeg nekter fortsatt å tro at alle som har kjøpt disse bilene sliter med
problemer som beskrevet av mange her. Siterer meg selv fra en annen tråd;
Om alle skulle hatt så mange problemer ville avisene hatt Tesla på forsidene
som tiårets drittbil for lenge siden.
Problemet er ikke bilen, men de som jobber i Tesla Oslo.
Har ventet på utbedringer av feil på bilen ved levering, siden september. Hatt bilen inne 2 ganger uten at alt er utbedret. Venter på deler fortsatt, ikke fått ny time, ikke fått blått adapter som har vært lovet flere ganger.
Dette går på ansatte i Oslo. Alt for dårlig oppfølging.
Tesla M3 Performance

NorwegianX

Angrer heller ikke på at jeg kjøpte bilen. Og var forberedt på utfordringer mht å kjøpe fra ny produsent osv.
Hadde kjøpt igjen, men mulig jeg ikke satser på å ha to på en gang.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

aryx

Så lenge du er villig til å følge opp henvendelsene litt selv og ikke forventer å få din egen personlige sekretær i andre enden så kommer du nok rimelig godt ut av det. Jeg ringte tre ganger ang vinterdekk å fikk svar hver gang og ble satt til ansvarlig person.
Jeg har booket service for taklukepakkning ved å møte opp uten å måtte vente lenge.
Jeg ringte ang et ladeproblem når jeg ikke var ved bilen i Göteborg å ble fulgt opp ved å bli ringt opp tre ganger, hvorav siste var at de ville bekrefte at ting så normalt ut.
Har også en kamerat med Tesla som jeg tror ganske sikkert ikke har hatt utfordring med kommunikasjonen.
Om jeg hadde sendt en mail jeg synes det var viktig å få svar på uten å ha fått svar innen noen dager så hadde jeg valgt å plukke opp telefonen eller eventuellt dratt ned til butikken istedenfor å irritere meg grønn i flere uker på å ikke få svar.
Jeg tenker det blir litt hva du gjør det til selv.

Mulig jeg bare har vært heldig, men det er hvordan min opplevelse har vært.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Havebigfun

Kanskje på tide å åpne denne tråden igjen med slik lang ventetid som vi ser nå og med de kundeopplevelser som refereres:
Sitat fra: RonnyØ på fredag 27. februar 2015, klokken 15:22
Jeg får ikke svar på mailene jeg sender engang, så jeg er ikke imponert..
Hvilke servicesentere har vi problemer med å nå?

RonnyØ

Jeg sendte en Mail til Tesla sentralt (?) rett etter jeg fikk bilen i september/oktober om noe småtteri jeg ønsket at dem skulle se på. Fikk kjapt svar fra Nederland om at det var mottatt, og at jeg kom til å bli kontaktet av Tesla i Oslo en plass. Fikk svar fra Oslo om at jeg skulle bli kontaktet senere for time.

Det har ikke skjedd pr i dag, samt at jeg har sendt 2 mailer (En med svar på noe han lurte på, og som jeg påpekte at jeg ikke har fått noen time. Pluss en Mail til hvor jeg lurte på noe med at ladingen min stopper)

Alt er bagateller (-ladingen) så mulig jeg ikke blir prioritert, men svar hadde vært kjekt.
Husqvarna Automower 320

2r-e-rik

om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....

Øggen

Sitat fra: 2r-e-rik på fredag 27. februar 2015, klokken 19:52
om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....

LOL.
Det kan gjerne prøves, men skal love at du kommer på "svartelista" de neste gangene.

2r-e-rik

Sitat fra: Øggen på fredag 27. februar 2015, klokken 20:08
Sitat fra: 2r-e-rik på fredag 27. februar 2015, klokken 19:52
om du står i butikken å er forbanna, skriker høyt ut om at alle er idioter og at du skal ta saken om bilen din til menneskerettighets domstolen i Strasbourg....
så får du hjelp på dagen...
etterpå kan du gå på nett og gi medlidenhet til alle som ikke har fått service på bilen sin den dagen, uten om å tenke på at det var en jæv** pi** som pressa seg inn i køen....

LOL.
Det kan gjerne prøves, men skal love at du kommer på "svartelista" de neste gangene.

neida.. kunder er kunder, men da er det jo deg dem ler av og kaller idio*

Kagex

før de har pengene dine så får du svar ja, jeg måtte sende klage via forbrukerrådet for å få fiksa bilen min. 11 mnds eie, kjørt lånebil i 3 mnd til sammen nå.
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA