Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Århus - Hotell med 400v lading til oss!!

Startet av lasse.johansen.88, lørdag 01. februar 2014, klokken 14:34

« forrige - neste »

lasse.johansen.88

Kjøpe en ny 2013 tekna på Sandvika bil i oktober , stemmer det at biler uten lyktespylere ikke har  batteri varmer? På tekna utgaven??

Leaf_entusiast

Nissan Norge påstår det. Alle bilene i USA og CAnada har varme over batteripakken selv om Nissan Norge påstår noe annet. Nissan i Frankrike og andre påstår at alle med vinterpakke også har varmeteppet.

lasse.johansen.88

OK, hva er grunn til at nissan Norge gjør dette egentlig? Pga parrarel import ?

Leaf_entusiast

Ja, det er trolig det. Det er jo ingen paralellimport av Volkswagen E-Up eller Tesla og det er fordi de har samme priser i hele europa. Den eneste grunnen til ar andre finner det gunstig med paralellimport er at prisforskjellene er store.

Thomas Parsli

Så vidt jeg har forstått var det bare SL-versjonen av 2011-modellen som hadde varmeteppe i USA.
Men siden 2012 er varmeteppe standard på alle Leaf, samme hvor de er produsert.

Det er også varme i seter, ratt og speil på SL (Cold Weather Package), dette er det ikke på de andre US-modellene fra 2011.

Nissan (@NissanNorge) twitret 19.11.2013 at "Frykter du temperaturer ned mot -30 i vinter? Det er ikke noe problem for nye #Nissan #Leaf med batterivarmer. http://nissan.no/leaf  #elbil" men ga seg fort når jeg presiserte at det ble standard på 2012-modellen.

Jeg tror ikke slike påstander gjøres mot bedre viten, men man prøver å finne fordeler med sitt eget produkt.
I en del tilfeller tar man rett og slett feil...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

TB

Sitat fra: Leaf_entusiast på fredag 24. januar 2014, klokken 22:37
Ja, det er trolig det. Det er jo ingen paralellimport av Volkswagen E-Up eller Tesla og det er fordi de har samme priser i hele europa. Den eneste grunnen til ar andre finner det gunstig med paralellimport er at prisforskjellene er store.

Pris - eller at produktet ikkje blir offisielt importert. T.d. Renault Zoe kan ikkje kjøpes i Norge, må bli kjøpt via alternative importører.

Henta frå http://snl.no/parallellimport

SitatParallellimport, innførsel av produkter via mellomledd som gjerne ikke er i regi av eller med godkjenning fra produsent. Produsenter av internasjonale merkevarer ønsker ofte at deres varer skal distribueres enten av egne datterselskaper i de ulike land, eller av selvstendige importører med enerett til distribusjon i det aktuelle landet. Bakgrunnen er gjerne ønske om kontroll med egen vare og muligheter til å kunne oppnå høyere pris i land hvor inntektsnivå og markedsforhold gir grunnlag for det.

Et eksempel er legemidler hvor parallellimport er satt i system i flere land. Som følge av EØS-avtalen kan sykehus, grossister eller importører kjøpe legemidler fra importører eller lisensprodusenter i andre EØS-land, dersom dette er billigere enn å kjøpe de samme medisinene hos legemiddelprodusentenes representanter i Norge.

Fra 1993 er parallellimport av fono- og videogrammer, dvs. lyd- og bildeprogrammer (f.eks. musikk-CD og DVD-film) forbudt i Norge.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Kjell Leaf

Sitat fra: lasse.johansen.88 på fredag 24. januar 2014, klokken 20:00
Kjøpe en ny 2013 tekna på Sandvika bil i oktober , stemmer det at biler uten lyktespylere ikke har  batteri varmer? På tekna utgaven??
Har ikke alle Tekna lyktespylere eller er det bare alle solgt i Norge ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

lasse.johansen.88

Ser min tekna har ikke det, den er parrarell import fra Frankrike, men teknan til en kompis av meg blei kjøpt på Birger n haug i Oslo samtidig som meg, å den har heller ikke lyktespylere. Begge er den nye utgaven 2013.

Kjell Leaf

Sitat fra: lasse.johansen.88 på søndag 26. januar 2014, klokken 15:29
Ser min tekna har ikke det, den er parrarell import fra Frankrike, men teknan til en kompis av meg blei kjøpt på Birger n haug i Oslo samtidig som meg, å den har heller ikke lyktespylere. Begge er den nye utgaven 2013.
Er du sikker på at han ikke har? De er ikke gode å se fordi de kommer ut når du spyler.
Min ble bestilt i slutten av oktober og det var ikke noen liste med ekstrautstyr å velge i bortsett fra større lader, og min har altså lyktespylere.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

lasse.johansen.88

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA