Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker du å forby elbilparkering for elbiler som ikke lader?

Startet av Olemann, fredag 31. januar 2014, klokken 10:42

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Jeg har fått denne laderen nå (http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_ladestasjon_for_alle_typer_Nye_Elbiler), men venter på at en elektriker skal legge opp strømstikk ved biloppstillingsplassen i garasjeanlegget her.

Har ikke tenkt noe på det før nå, men ser at det på laderen står mode 2. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mode 3. Men så vidt jeg skjønner det som står over her så vet vi enda ikke om det har noen betydning at en semiportabel 3. partslader er mode 3 eller mode 2 med tanke på å kunne levere 16A?

Blir uansett spennende å teste om noen dager. Om den ikke klarer å levere 16A, kommer jeg til å levere den tilbake.
Jeg tror det går bra, og har også avtale om å levere tilbake kabelen min hvis det ikke går.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 22:36
Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Jeg har fått denne laderen nå (http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_ladestasjon_for_alle_typer_Nye_Elbiler), men venter på at en elektriker skal legge opp strømstikk ved biloppstillingsplassen i garasjeanlegget her.

Har ikke tenkt noe på det før nå, men ser at det på laderen står mode 2. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mode 3. Men så vidt jeg skjønner det som står over her så vet vi enda ikke om det har noen betydning at en semiportabel 3. partslader er mode 3 eller mode 2 med tanke på å kunne levere 16A?

Blir uansett spennende å teste om noen dager. Om den ikke klarer å levere 16A, kommer jeg til å levere den tilbake.
Jeg tror det går bra, og har også avtale om å levere tilbake kabelen min hvis det ikke går.

Hvis den laderne våre fungerer fint og leverer 16A, hva taper vi da på at det er en mode 2-lader og ikke mode 3? Ingenting? Skjønner ikke helt forskjellen mellom mode 2 og 3 utover at mode 3 kommuniserer med bilen. Men vil det at det er en mode 2-lader ha noen betydning for stromforbruket eller noe annet...?

LMOR

Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:48
Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 22:36
Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Jeg har fått denne laderen nå (http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_ladestasjon_for_alle_typer_Nye_Elbiler), men venter på at en elektriker skal legge opp strømstikk ved biloppstillingsplassen i garasjeanlegget her.

Har ikke tenkt noe på det før nå, men ser at det på laderen står mode 2. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mode 3. Men så vidt jeg skjønner det som står over her så vet vi enda ikke om det har noen betydning at en semiportabel 3. partslader er mode 3 eller mode 2 med tanke på å kunne levere 16A?

Blir uansett spennende å teste om noen dager. Om den ikke klarer å levere 16A, kommer jeg til å levere den tilbake.
Jeg tror det går bra, og har også avtale om å levere tilbake kabelen min hvis det ikke går.

Hvis den laderne våre fungerer fint og leverer 16A, hva taper vi da på at det er en mode 2-lader og ikke mode 3? Ingenting? Skjønner ikke helt forskjellen mellom mode 2 og 3 utover at mode 3 kommuniserer med bilen. Men vil det at det er en mode 2-lader ha noen betydning for stromforbruket eller noe annet...?
Det er det samme vi diskuterer i en annen tråd nå. Tror vi bare får vente å se. Det blir også påstått at bilen ikke kan se forskjell mellom mode2 og mode3, og da stiller jeg de samme spørsmål som deg :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 22:53
Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:48
Sitat fra: LMOR på mandag 17. februar 2014, klokken 22:36
Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Jeg har fått denne laderen nå (http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_ladestasjon_for_alle_typer_Nye_Elbiler), men venter på at en elektriker skal legge opp strømstikk ved biloppstillingsplassen i garasjeanlegget her.

Har ikke tenkt noe på det før nå, men ser at det på laderen står mode 2. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mode 3. Men så vidt jeg skjønner det som står over her så vet vi enda ikke om det har noen betydning at en semiportabel 3. partslader er mode 3 eller mode 2 med tanke på å kunne levere 16A?

Blir uansett spennende å teste om noen dager. Om den ikke klarer å levere 16A, kommer jeg til å levere den tilbake.
Jeg tror det går bra, og har også avtale om å levere tilbake kabelen min hvis det ikke går.

Hvis den laderne våre fungerer fint og leverer 16A, hva taper vi da på at det er en mode 2-lader og ikke mode 3? Ingenting? Skjønner ikke helt forskjellen mellom mode 2 og 3 utover at mode 3 kommuniserer med bilen. Men vil det at det er en mode 2-lader ha noen betydning for stromforbruket eller noe annet...?
Det er det samme vi diskuterer i en annen tråd nå. Tror vi bare får vente å se. Det blir også påstått at bilen ikke kan se forskjell mellom mode2 og mode3, og da stiller jeg de samme spørsmål som deg :-)

Jepp. Etter min mening er denne semiportable ladestasjonen Mode 2. Om man skrur den fast til veggen og kobler den fast til nettet er den Mode 3. Deri ligger forskjellen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#154
Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:48
Hvis den laderne våre fungerer fint og leverer 16A, hva taper vi da på at det er en mode 2-lader og ikke mode 3? Ingenting? Skjønner ikke helt forskjellen mellom mode 2 og 3 utover at mode 3 kommuniserer med bilen. Men vil det at det er en mode 2-lader ha noen betydning for stromforbruket eller noe annet...?
Først og fremst et greit og sikkert opplegg, særlig sammlignet med Schuko. En ladestasjon i garasjen hvor kablen henger fast er jo også svært praktisk. Særlig praktisk om man ønsker å lade med mer enn 16A.

Mode 2 kladd kommuniserer med bilen på samme måte som Mode 3 veggboks.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

GelpMan

Noen som har denne laderen i hus ennå? Vurderer denne, og lurer på om noen har negative erfaringer ;)

Sitat fra: østfolding på mandag 17. februar 2014, klokken 22:26
Jeg har fått denne laderen nå (http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_ladestasjon_for_alle_typer_Nye_Elbiler), men venter på at en elektriker skal legge opp strømstikk ved biloppstillingsplassen i garasjeanlegget her.

Har ikke tenkt noe på det før nå, men ser at det på laderen står mode 2. Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde det var mode 3. Men så vidt jeg skjønner det som står over her så vet vi enda ikke om det har noen betydning at en semiportabel 3. partslader er mode 3 eller mode 2 med tanke på å kunne levere 16A?

Blir uansett spennende å teste om noen dager. Om den ikke klarer å levere 16A, kommer jeg til å levere den tilbake.

i3_X5_730

Hva er medlemmenes erfaringer så langt med CC-laderen?
Hvor mange har fått ny og hvorfor?

:-\


LMOR

Ingen problem. Men min står inne i garasjen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

(Så godt som) ingen problemer her heller. Har opplevd én gang at ladingen stoppet, men vet ikke om det skyldtes kladden eller kursen jeg ladet på. Jeg lader ofte ute og i regn, men har vært ganske nøye med å sette selve kladden opp mot veggen slik at den ikke blir liggende flatt på bakken.
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

atkhobby

Min fikk internfeil helt uten videre. Jeg er sikker på at den ikke har vært våt noen gang.
Begynte å blinke på de to nederste lampene og ladet ikke. Hentet ny på BMW Skøyen og har ikke hatt problemer etter det.

i3_X5_730

Noen flere rykter om BMW kommer til å skifte leverandør på standard-kladden?  :o

Vind

Da hadde jeg bilen på verksted for å fikse noen småting.  De har ett program for å tilbakekalle alle ladere levert orginalt, og jeg fikk en ny slik en:



Har allerede en helt lik fra før i bilen, så nå tar denne over i garasjen.  Problemet med de orginale er som kjent at de ikke tåler vann.

Ulempen med den nye er at den er litt tyngre å vikle sammen, og det er ikke noe oppheng for "klumpen", men den tåler jo å ligge i søla da....

Så da er ryktet bekreftet at alle byttes ut.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Oh, tøft. Er dette Mennekes eller?

EDIT:
Det er samme som nofuel selger, ser det ut til.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Sitat fra: Klykken på fredag 06. juni 2014, klokken 14:57
Oh, tøft. Er dette Mennekes eller?

EDIT:
Det er samme som nofuel selger, ser det ut til.

Det var jo hyggelig å se! Samtidig litt kjipt for de som har kjøpt den til ~7 laken, men sånn er det. Burde vel også være mulig å få solgt en splitter ny en til grei pris på Finn.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

EinarV

Jeg har ikke pakket ut den jeg fikk med bilen når jeg hentet den i dag, men jeg tror jeg fikk gamle typen. Menmen, hvis det er et program for det så får jeg vel en ny snart. Fikk du noe instruksjoner om at denne skulle ligge i bagasjerommet? Eller kunne den ligge fremme?
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA