Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker du å forby elbilparkering for elbiler som ikke lader?

Startet av Olemann, fredag 31. januar 2014, klokken 10:42

« forrige - neste »

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på søndag 09. februar 2014, klokken 21:16
Sitat fra: Tinhlevan på søndag 09. februar 2014, klokken 21:08
Ser i andre tråder om lading, hvor det nevnes at man kan justere manuelt og gi bilens lader beskjed om hvor mye strøm og hvor fort lading skal foregå. Trenger man og må man gjøre dette selv på standard kladden?
..... Trykket du på linken min over? Svaret står der, og ja, du kan stille inne dette selv, og du MÅ gjøre et bevisst valg selv. Slik jeg har forstått det kommer bilen med begge innstillinger på LOW.

OOps, bladde veldig fort nå...

i3_X5_730





"Mode 2 functions in accordance with IEC 61851. The version with CEE plugs will enable a maximum charging current of 16A"

Er det noen som forhandler denne i Norge?  ::)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


Elmo

Anbefales. Ha denne i bilen og heng 10A orginalkabelen fast i garasjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TrondW

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 14. februar 2014, klokken 21:44




"Mode 2 functions in accordance with IEC 61851. The version with CEE plugs will enable a maximum charging current of 16A"

Er det noen som forhandler denne i Norge?  ::)

Hvor fant du denne? Link?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Sitat fra: Elmo på fredag 14. februar 2014, klokken 22:01
Anbefales. Ha denne i bilen og heng 10A orginalkabelen fast i garasjen.

+1, men det finnes også andre alternativ.

Merk at vi ikke har fått testet at den leverer 16A til i3 enda...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Elmo

Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:04
Merk at vi ikke har fått testet at den leverer 16A til i3 enda...
Ja, men vi er vel enige om at det er i3 sin "feil" og ikke kabelens, så det vil gjelde alle 16A type1 kabler (med kladd) på i3
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


Elmo

Linken din funket ikke helt - men jeg fant den.

Det er jo den du spurte etter, men du spurte vel om "i Norge" ?  Sikkert null problem å kjøpe den fra Tyskland
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

LMOR

Sitat fra: Elmo på fredag 14. februar 2014, klokken 22:07
Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:04
Merk at vi ikke har fått testet at den leverer 16A til i3 enda...
Ja, men vi er vel enige om at det er i3 sin "feil" og ikke kabelens, så det vil gjelde alle 16A type1 kabler (med kladd) på i3
Jada!

Jeg tror den vil lade med 16A, men vi trenger noen som kan teste!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding


Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Elmo på fredag 14. februar 2014, klokken 22:07
Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:04
Merk at vi ikke har fått testet at den leverer 16A til i3 enda...
Ja, men vi er vel enige om at det er i3 sin "feil" og ikke kabelens, så det vil gjelde alle 16A type1 kabler (med kladd) på i3
Jada!

Jeg tror den vil lade med 16A, men vi trenger noen som kan teste!

Det kommer snart. Jeg har kjøpt den semiportable versjonen fra samme leverandør av Elmo. På vei fra Stavanger :)

LMOR

Sitat fra: østfolding på fredag 14. februar 2014, klokken 22:23

Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:20
Sitat fra: Elmo på fredag 14. februar 2014, klokken 22:07
Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 22:04
Merk at vi ikke har fått testet at den leverer 16A til i3 enda...
Ja, men vi er vel enige om at det er i3 sin "feil" og ikke kabelens, så det vil gjelde alle 16A type1 kabler (med kladd) på i3
Jada!

Jeg tror den vil lade med 16A, men vi trenger noen som kan teste!

Det kommer snart. Jeg har kjøpt den semiportable versjonen fra samme leverandør av Elmo. På vei fra Stavanger :)
Flott, så lenge i3 ser den som en mode 2 kabel med kladd, så blir det en gyldig test. Fra en Wallbox vil du kunne lade med både 16A og 32A
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Mennekes skriver selv at laderen opererer med Mode 2, - så i3 BURDE trekke ren 16A fra denne.

jkirkebo

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:34
Mennekes skriver selv at laderen opererer med Mode 2, - så i3 BURDE trekke ren 16A fra denne.

Alle kabler med kladd er Mode 2, det er selve definisjonen på Mode 2. Kabel uten kladd er Mode 1 og stolpe er Mode 3. Det er ingen annen forskjell på Mode 2 og Mode 3 enn at kladden er bygget inn i en stolpe. Dvs. det er kun brukeren som ser forskjellen, ikke bilen. Mode 1 brukes ikke lengre av moderne elbiler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA