Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker du å forby elbilparkering for elbiler som ikke lader?

Startet av Olemann, fredag 31. januar 2014, klokken 10:42

« forrige - neste »

østfolding


i3_X5_730

Har sett på den, men ... den gir jo bare 16A.  :o

østfolding


Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 02. februar 2014, klokken 18:24
Har sett på den, men ... den gir jo bare 16A.  :o

15 faktisk :-)

Men for oss som bare har det tilgjenglig - og et CEE-industristikk i garasjen - så bør den passe bra. Så sant den fungerer bra med i3. Forhandleren har visst ikke fått testet det enda...

i3_X5_730

Sitat fra: østfolding på søndag 02. februar 2014, klokken 18:34
Men for oss som bare har det tilgjenglig - og et CEE-industristikk i garasjen ...

Ah, ok ... beklager ... tenkte ikke på det.  :-\

Boogie

Det hadde vært spennende å prøve ladekabelen som Elmo kjøpte til sin eUp på en i3. Noen som holder til i Tønsberg -området?
Jeg har også Slimbox montert på veggen med 32A tilførsel, om man vil teste 7 kW laderen...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

østfolding


Sitat fra: Boogie på søndag 02. februar 2014, klokken 19:02
Det hadde vært spennende å prøve ladekabelen som Elmo kjøpte til sin eUp på en i3. Noen som holder til i Tønsberg -området?
Jeg har også Slimbox montert på veggen med 32A tilførsel, om man vil teste 7 kW laderen...

Hva slags lader var dette?

Jeg bor ikke så langt unna.

Boogie

#111
Det er en kabel som kan justeres mellom 6, 10 eller 16A.

http://elbilshop.no/type2.html
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmo

#112
Ja, det er akkurat den kabelen Boogie henviser til jeg kjøpte. Bare at jeg kjøpte den av Elektrolux.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

østfolding

Sitat fra: Elmo på mandag 03. februar 2014, klokken 10:40
Ja, det er akkurat den kabelen Boogie henviser til jeg kjøpte. Bare at jeg kjøpte den av Elektrolux.

Skjønner. Ja, ser at både Elbilshop og Elbilhjelpen selger denne - til samme pris.

Lar du kladdladeren stå i CEE-stikket hele tiden - selv når bilen ikke står til lading?

Elmo

Sitat fra: østfolding på mandag 03. februar 2014, klokken 19:11
Lar du kladdladeren stå i CEE-stikket hele tiden - selv når bilen ikke står til lading?
Bilen er jobbens vaktbil så den har mange brukere og ikke noen fast plass. Og den blir som oftest brukt med overgang til schuko.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lars-bgo

Sitat fra: Boogie på søndag 02. februar 2014, klokken 19:02
Det hadde vært spennende å prøve ladekabelen som Elmo kjøpte til sin eUp på en i3. Noen som holder til i Tønsberg -området?
Jeg har også Slimbox montert på veggen med 32A tilførsel, om man vil teste 7 kW laderen...

Jeg har montert en 32a 230v 1fase Slimbox til en i3.  Det fungerer utmerket.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Tinhlevan

Sitat fra: Lars-bgo på fredag 07. februar 2014, klokken 18:28
Sitat fra: Boogie på søndag 02. februar 2014, klokken 19:02
Det hadde vært spennende å prøve ladekabelen som Elmo kjøpte til sin eUp på en i3. Noen som holder til i Tønsberg -området?
Jeg har også Slimbox montert på veggen med 32A tilførsel, om man vil teste 7 kW laderen...

Jeg har montert en 32a 230v 1fase Slimbox til en i3.  Det fungerer utmerket.

Har du noen ref? Ladetid etc.

LMOR

Denne tråden handler egentlig om standard kladd lading, eller andre kladder. Vi trenger målinger på 16A kladd.

Ellers finner du ladetider osv her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12086.0.html
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Ser i andre tråder om lading, hvor det nevnes at man kan justere manuelt og gi bilens lader beskjed om hvor mye strøm og hvor fort lading skal foregå. Trenger man og må man gjøre dette selv på standard kladden?

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 09. februar 2014, klokken 21:08
Ser i andre tråder om lading, hvor det nevnes at man kan justere manuelt og gi bilens lader beskjed om hvor mye strøm og hvor fort lading skal foregå. Trenger man og må man gjøre dette selv på standard kladden?
..... Trykket du på linken min over? Svaret står der, og ja, du kan stille inne dette selv, og du MÅ gjøre et bevisst valg selv. Slik jeg har forstått det kommer bilen med begge innstillinger på LOW.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA