Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker du å forby elbilparkering for elbiler som ikke lader?

Startet av Olemann, fredag 31. januar 2014, klokken 10:42

« forrige - neste »

i3_X5_730

Sitat fra: Vind på fredag 06. juni 2014, klokken 14:49
Da hadde jeg bilen på verksted for å fikse noen småting.  De har ett program for å tilbakekalle alle ladere levert orginalt, og jeg fikk en ny slik en:



Har allerede en helt lik fra før i bilen, så nå tar denne over i garasjen.  Problemet med de orginale er som kjent at de ikke tåler vann.

Ulempen med den nye er at den er litt tyngre å vikle sammen, og det er ikke noe oppheng for "klumpen", men den tåler jo å ligge i søla da....

Så da er ryktet bekreftet at alle byttes ut.

Herlig!

Så det blir altså en Mennekes 35075: Schuko og 13A?  :)


LMOR

Sitat fra: Vind på fredag 06. juni 2014, klokken 14:49
Så da er ryktet bekreftet at alle byttes ut.
Da er det 2 spørsmål som melder seg, og du er den rette til å svare på Vind:

1: Hvilke valg er det på kladden 16/13..?

2: Betyr dette at det ikke spiller noen rolle hva du stiller bilen på lengre. Kan du sjekke det?

Enten er dette en mellomløsning til de har fått laget en ny egen kladd?, eller så bør BMW endre SW til å kunne velge A slik som VW, hvis det er teknisk mulig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: Sandpusher på fredag 06. juni 2014, klokken 15:07Samtidig litt kjipt for de som har kjøpt den til ~7 laken, men sånn er det.

Mjaeii ... litt uenig, fordi Mennekes 35076 er direkte sammenlignbar med enhver 16A Type-2 løsning. Fastmontert, semiportabel og portabel. I tillegg er det endel forskjell på 35075 og 35076. CEE vs Schuko ... 13A vs. 16A.  ::)

SE

Hmm. Jeg fikk ny lader, men samme type som fulgte bilen. Pussig.

wesnym

Hadde bilen inne i går på Bavaria Økern Oslo for å fikse AC (mer om det i en annen tråd), men ikke et pip om at de bytter ut standard kladden.
Vi har kun hatt et tilfelle der det blinket rødt ved bruk av standard kladd. Tok den ut, og plugget inn, og det funket.

Jeg har planer om å kjøpe Mennekes, men bør vente med det kanskje ... ?
BMW i3, Oslo

leifm

Til de av dere som har fått ny lader, hvilke forhandlere er det som har gitt disse? :) Tenker å ta kontakt med Bavaria Økern over helga.
-i3 i mai

1970SurfDude

Fikk ny lader (ser helt lik ut som den originale) ved drive train service. Skøyen.

Vind

Sitat fra: i3_X5_730 på fredag 06. juni 2014, klokken 15:40
Sitat fra: Vind på fredag 06. juni 2014, klokken 14:49
Da hadde jeg bilen på verksted for å fikse noen småting.  De har ett program for å tilbakekalle alle ladere levert orginalt, og jeg fikk en ny slik en:



Har allerede en helt lik fra før i bilen, så nå tar denne over i garasjen.  Problemet med de orginale er som kjent at de ikke tåler vann.

Ulempen med den nye er at den er litt tyngre å vikle sammen, og det er ikke noe oppheng for "klumpen", men den tåler jo å ligge i søla da....

Så da er ryktet bekreftet at alle byttes ut.

Herlig!

Så det blir altså en Mennekes 35075: Schuko og 13A?  :)
Jeg fikk ny lader hos Stenshagen, men jeg har desverre drevet med feilinformasjon.  Jeg har jo kjøpt laderen beskrevet ovenfor som ligger fast i "frunk", når jeg hentet bilen var den gamle laderen som hadde ligget i bagasjerommet erstattet av den blå over som jeg så hang opp i garasjen.   Når jeg i dag skulle lade ute på veien oppdaget jeg en ny BMW lader forann.  Så da har jeg desverre feilinformert - (og blitt lurt selv)

Den nye laderen ser slik ut:




Så får jeg beklage feilinformeringen, jeg ble ganske overasket når jeg skulle lade i dag...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_730

Sitat fra: Vind på mandag 09. juni 2014, klokken 21:58
Så får jeg beklage feilinformeringen, jeg ble ganske overasket når jeg skulle lade i dag...

Helt i orden!   ;)

Klykken

Hva er nytt med den "nye" laderen da? Eller er det akkurat samme?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på tirsdag 10. juni 2014, klokken 12:43
Hva er nytt med den "nye" laderen da? Eller er det akkurat samme?
Den er vanntett - og det betyr litt om du lader utenfor garasjen.  Den forige var kun sprutsikker.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Oh! Ja, det betyr litt!

Hvordan skiller man den nye fra den gamle, da? Kun IP-sertifiseringen? Skal hente bilen min ganske snart så kan være greit å vite. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_730

Sitat fra: Vind på tirsdag 10. juni 2014, klokken 13:04
Sitat fra: Klykken på tirsdag 10. juni 2014, klokken 12:43
Hva er nytt med den "nye" laderen da? Eller er det akkurat samme?
Den er vanntett - og det betyr litt om du lader utenfor garasjen.  Den forige var kun sprutsikker.
Mja ... vanntett og vanntett. Det står da vitterlig forsatt kun IP44 på kapslingen. Ergo: Ikke vanntett.
Noen som tør gjøre det samme med CC-laderen i uansett innkapsling, slik jeg gjorde med denne?: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg199326.html#msg199326  ;D.

(Les forøvrig hele tråden)


Vind

Sitat fra: i3_X5_730 på tirsdag 10. juni 2014, klokken 15:13
Sitat fra: Vind på tirsdag 10. juni 2014, klokken 13:04
Sitat fra: Klykken på tirsdag 10. juni 2014, klokken 12:43
Hva er nytt med den "nye" laderen da? Eller er det akkurat samme?
Den er vanntett - og det betyr litt om du lader utenfor garasjen.  Den forige var kun sprutsikker.
Mja ... vanntett og vanntett. Det står da vitterlig forsatt kun IP44 på kapslingen. Ergo: Ikke vanntett.
Noen som tør gjøre det samme med CC-laderen i uansett innkapsling, slik jeg gjorde med denne?: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg199326.html#msg199326  ;D.

(Les forøvrig hele tråden)
Ja - det er den jeg normalt bruker ute.  Problemet med den "orginale" er at den ikke holdt IP44 en gang.  Vil vel fortsatt ikke lagt den i vann da...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: i3_X5_730 på tirsdag 10. juni 2014, klokken 15:13
Noen som tør gjøre det samme med CC-laderen i uansett innkapsling, slik jeg gjorde med denne?:
Selv en IP67 tåler ikke dette lenge, så siden i3_X5_730 har testet for oss, bør ingen gjenta det samme ...
Men standardladeren tåler ikke dette i det hele tatt, så det er en stor forskjell. Den burde derimot tåle regn, og det gjorde den ikke, så vi får håpe den nye gjør det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA