Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Musk i Munchen

Startet av solberg87, torsdag 30. januar 2014, klokken 20:13

« forrige - neste »

solberg87

Hei alle sammen, Jeg og en kompis planlegger Europa tur med Tesla'n denne sommeren.
Vi tenker å ihvertfall innom Nürburgring en tur, men til slutt stoppe i Roma.

Er det noen flere som har planer om Europa roadtrip denne sommeren?

Vi planlegger avreise 10. Juli. Da reiser vi til Gatebil i Rudskogen før avreise sørover søndag 13. Juli.

Vært veldig kult om vi hadde treffet flere som var på en slik tur.

Mvh
Steffen
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

bb

Jeg skal en tur til Roma via Nürburgring. Men vi har allerede snakket sammen om dette ;)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janmb

Dersom jeg rekker å få nok erfaringer til å stole på bilen innen sommerferien blir det nok bilferie i en eller annen fasong på meg også. Alpetur hadde vært moro - men begrenser seg fort.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lacaixxa

Vi er i alle fall noen som planlegger/håper på syd- europa tur. Blir nok ikke noe treff på meg, men ønsker tips og erfaringer i forhold til hotell, lading og rekkevidde.

BB skal du til Roma ganske "snart"? Gleder meg til å høre om de første erfaringene
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

bb

Jeg skal ikke på tur før i juli/august. Mulig jeg skal på en helgetur til Nürburgring på vårparten hvis SC er utbygd da. Når det gjelder hotell så vil jeg anbefale å booke på Hotels.com. Genial side som gjør det enkelt å booke og betale på forhånd med Visa. Etter hver 10. natt får du også en natt gratis (basert på snittprisen på de 10).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Sitat fra: Lacaixxa på torsdag 23. januar 2014, klokken 13:44
Vi er i alle fall noen som planlegger/håper på syd- europa tur. Blir nok ikke noe treff på meg, men ønsker tips og erfaringer i forhold til hotell, lading og rekkevidde.

BB skal du til Roma ganske "snart"? Gleder meg til å høre om de første erfaringene

Jeg er i samme båt som Lacaixxa - håper å kunne ta en roadtrip med Barcelona som hovedmål, i slutten av juni. Ser ikke på dette som gjørbart pr. nå, men er spent på hvike muligheter (særlig SC-ere) som kommer de neste månedene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cowboystrekk

Tenker på Sør-Sverige\Danmark i Juli\august, håper SCene har poppa opp innen den tid!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MartinezSC

bb, skal du ta en tur via Nürburgring? Isåfall hadde det vært kult om du hadde kjørt TMS på Nordschleife, og filmet det! Hadde blitt en toppvideo!

bb

Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:05
bb, skal du ta en tur via Nürburgring? Isåfall hadde det vært kult om du hadde kjørt TMS på Nordschleife, og filmet det! Hadde blitt en toppvideo!
Ja, jeg skal filme hele turen og legge det ut på Youtube :) Forhåpentligvis klarer jeg en runde på under ti minutter. Jeg lurer på hva slags forbruk jeg får. Kanskje 400+ Wh/km.
Bjørns videoer

sthsa

Pusler med planer om en Toscana-tur i Juli ja.

Hvis det er kommet SC'er så jeg får passert Alpene med de.

Hvis ikke blir det MC isteden ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

MartinezSC

Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:22
Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:05
Ja, jeg skal filme hele turen og legge det ut på Youtube :) Forhåpentligvis klarer jeg en runde på under ti minutter. Jeg lurer på hva slags forbruk jeg får. Kanskje 400+ Wh/km.
Ja, herlig! :D Hvis du har mål om å komme under 10 min, blir jeg ikke overrasket om forbruket blir rett under 600 Wh/km.

bb

Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:57
Ja, herlig! :D Hvis du har mål om å komme under 10 min, blir jeg ikke overrasket om forbruket blir rett under 600 Wh/km.
Dæven, jeg må ha snittfart på over 125 km/t. Og med mye akselerasjon og bremsing. Jeg tror jeg bare får råd til én runde. Det er vel ikke så mye lademuligheter der heller.
Bjørns videoer

hhartes

Jeg kjører fra Trondheim til Andalucia (sør i Spania) helt i starten av april og tasser rundt i Spania/Frankrike til over sommeren:-) Lurer på om jeg skal prøve å skaffe meg CHAdeMO eller jeg skal klare meg som best jeg kan med type 2 og rød/blå adapter...
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Lacaixxa

Sitat fra: bb på torsdag 23. januar 2014, klokken 17:13
Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 16:57
Dæven, jeg må ha snittfart på over 125 km/t. Og med mye akselerasjon og bremsing. Jeg tror jeg bare får råd til én runde. Det er vel ikke så mye lademuligheter der heller.

Med fare for ot; det er vel fare for overoppheting av batteriet i runde 2 med begrenset effekt som resultat. Men en runde om gangen passer meg bra:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Harlex

Sitat fra: hhartes på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:08
Jeg kjører fra Trondheim til Andalucia (sør i Spania) helt i starten av april og tasser rundt i Spania/Frankrike til over sommeren:-) Lurer på om jeg skal prøve å skaffe meg CHAdeMO eller jeg skal klare meg som best jeg kan med type 2 og rød/blå adapter...
Er det chademomuligheter i Frankrike?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA