Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading med skjøteledning?

Startet av TeslaK, torsdag 30. januar 2014, klokken 17:18

« forrige - neste »

eledille

Sitat fra: Bjørn på søndag 26. januar 2014, klokken 11:35
Har prøvd noen ganger å lade i 10 min m 32A enfas, etter å ha sett beskjeden "regen disablet" (5- ute over natta) da får jeg 32km pr time m en gang, d må da si at all strømmen går til bat..?!

Hehe, det skal du ikke være for sikker på. Det kommer an på hvordan det er programmert, og det er veldig lett å ta noen snarveier under tidspress :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Bjørn

Sitat fra: eledille på søndag 26. januar 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Bjørn på søndag 26. januar 2014, klokken 11:35
Har prøvd noen ganger å lade i 10 min m 32A enfas, etter å ha sett beskjeden "regen disablet" (5- ute over natta) da får jeg 32km pr time m en gang, d må da si at all strømmen går til bat..?!

Hehe, det skal du ikke være for sikker på. Det kommer an på hvordan det er programmert, og det er veldig lett å ta noen snarveier under tidspress :)

Heh.. nei du sier noe..!
Så da er sans forklaringen sånn at atomene strømmer lettere ut av bat. i kulden, enn inn. Og at man kan bli lurt av en litt for enkel programvare..
Konklusjon: beste jeg kan gjøre er å sette bilen i min alltid lunkne (10-15') garasje.. :)

Thor2014

Hvorfor dugger det i Range mode?
Resirkulerer bilen luften?

Cowboystrekk

Har sett at selv om man får 0 km\t så fyker rekkevidda fort opp når batteriet varmes før lading :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Johnny

Sitat fra: Thor2014 på mandag 27. januar 2014, klokken 07:34
Hvorfor dugger det i Range mode?
Resirkulerer bilen luften?

Mest på grunn av at A/C er av, og litt på grunn av at varmeapparatet er i sparemodus
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA