Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lage ladekabel

Startet av Otto, torsdag 30. januar 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

jazzwheel

Artig historie og bra noen følger med og sier ifra til forhandler at vi ikke godtar slikt. Jeg har selv tidligere levert en BMW for å bytte dekk hos Vianor og når jeg fikk tilbake bilen var sete og ratt justert. Jeg kjørte selv bilen inn i hallen deres når jeg leverte den så det var vel ingen grunn til å gjøre dette hvis ikke de tok en prøvetur.

Havebigfun

Det første de gjør nå (ihvertfall med min bil) er at de slår av remotekontrollen- antakelig etter at de brente seg med deg, Yagi.
Nå kjører de til Rimi med våre biler uten at noen kontrollerer det :o

D.O

Trolig rimelig irriterende å stå å skrue på bilen mens noen plutselig fyrer av hornet fra appen...
Min ble ikke deaktivert ved service, men tanken slo meg at det vile jeg ha gjort, da en eller annen sikkert faller for fristelsen å tute.
Begge dørene sto åpne lenge, så tipper de hadde jobbemusikk :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Birger

Sitat fra: Drsbkk på fredag 07. mars 2014, klokken 20:47
DS ringte angående levering av bilen, spurte om service avtaler og fikk beskjed om at Tesla ranger var det slutt på, dette kom sammen med prisreduksjonen på servicen. Jeg bor i Brumunddal og er et godt stykke unna servicesentralen deres, synes bare det er tragisk at dette tok slutt med ranger da.

Ranger er ikke tatt helt bort fra siden deres enda, men prisene er tatt bort. Kanskje de må revurdere disse også?

http://www.teslamotors.com/no_NO/service

Jeg har spurt hva prisendringen innebærer for meg, men så langt har de ikke kunnet svare. Jeg spurte 23. februar og har fremdeles ikke fått noe svar. Det er vel vanlig Tesla service slik jeg har lært å oppfatte den.

Knallbra service når du er heldig å få tak i noen, men ellers så suger det. Spesielt på oppfølging av spørsmål til dem. Ja vi skal svare er sier de, men.... ingen svar kommer uten at en purrer og purrer
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Lille Lance

Fikk en telefon fra Tesla Skøyen der de fortalte med at de gjerne ville ha bilen min inn på service eller en sjekk som de også kalte det. Fikk bilen i feb 2014 (kjørt ca 10k km til nå) så jeg ble litt forundret over service allerede nå. Nei, dette var ikke snakk om service, men de ville gjerne gå over bilen og sjekke at alt er i orden.
JA TAKK sier man selvsagt, men jeg lurer på ... har dere andre også fått liknende tilbud eller er de veldig interessert av en eller annen grunn i å sjekke bilen min?  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

petersv

Bare spør hvorfor, mest sannsynlig har bilen sendt ut en feilmelding ala 12V batteri-feil etc. de må opplyse om dette iom. at du må vite om de fikser noe siden reklamasjonsfrist gjelder fra den datoen, ikke kjøpsdato.

misterg

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 13. august 2014, klokken 12:07
Fikk en telefon fra Tesla Skøyen der de fortalte med at de gjerne ville ha bilen min inn på service eller en sjekk som de også kalte det. Fikk bilen i feb 2014 (kjørt ca 10k km til nå) så jeg ble litt forundret over service allerede nå. Nei, dette var ikke snakk om service, men de ville gjerne gå over bilen og sjekke at alt er i orden.
JA TAKK sier man selvsagt, men jeg lurer på ... har dere andre også fått liknende tilbud eller er de veldig interessert av en eller annen grunn i å sjekke bilen min?  :o

Jeg fikk en mail med følgende beskjed:
Your vehicle has been identified on a non-safety related proactive campaign for a part replacement on the instrument cluster. Since the work is covered under warranty and will be conducted at no cost to you, Tesla highly recommends you bring the vehicle in for this service. While the vehicle is in, we will perform a courtesy inspection on the rest of the vehicle as well.

Har allerede vært inne og fått montert dette "skjoldet" under bilen, så dette må være noe annet.
For noen kan det nok være irriterende å måtte levera bilen fra seg med ujevne mellomrom, jeg ser heller positivt på at de tar grep før problemer oppstår.

petersv

Det der er speedo-skjermen. Det var en racall på en batch med de. Det som skjer/skjedde var at den døde, og da dør bilen og. Er nok lurt å bytte.

krister461

Sitat fra: petersv på onsdag 13. august 2014, klokken 15:41
Det der er speedo-skjermen. Det var en racall på en batch med de. Det som skjer/skjedde var at den døde, og da dør bilen og. Er nok lurt å bytte.
Bilen dør ikke nødvendigvis, men man mister infoen som er der.

petersv

Sitat fra: krister461 på onsdag 13. august 2014, klokken 20:12

Tja, man får ikke starta igjen, det er sikkert.

krister461

Sitat fra: petersv på onsdag 13. august 2014, klokken 20:47
Sitat fra: krister461 på onsdag 13. august 2014, klokken 20:12

Tja, man får ikke starta igjen, det er sikkert.
Jeg fikk. ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA