Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lage ladekabel

Startet av Otto, torsdag 30. januar 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

Danii

Jeg for min del er misfornøyd med servicen på Tesla. I går fant jeg og min samboer ut at bilen ble registrert på meg uten min samboer som medeier. Jeg ble fortalt at vi måtte komme innover i går kveld for å omregistrere den. Dette skulle ikke være noe problem. Var litt skeptisk viss dette kom til å drøye utleveringen av bilen, siden vi skal ta imot den nåkommende torsdag. I dag ringte hun i banken og fortalte at de hadde fått en mail ifra Tesla ang utsatt levering 2-3 uker på grunn av dette + 4500 kr i tillegg. Jeg fortalte at dette var uaktuelt til hun i banken som videresendte dette på mail. Jeg får aldri tak i min DS når jeg forsøker å ringe. De forteller at han skal ringe tilbake men gjør det aldri. Under hele perioden fra bestilling til nå synes jeg at Tesla virker som useriøse amatører. Jeg må si jeg er litt skeptisk.

janmb

Bare ta imot bilen uten medeier og omregistrer den selv hos bt... Det utløser ingen omregisteringsavgift innenfor en kort tidsperiode, mener grensen er to eller tre måneder...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Elmo

Sitat fra: janmb på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:37
Bare ta imot bilen uten medeier og omregistrer den selv hos bt... Det utløser ingen omregisteringsavgift innenfor en kort tidsperiode, mener grensen er to eller tre måneder...

2 mnd
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Danii

Takker for svar Elmo og Janmb :-)

sisc1337

Hører mye skryt ifra Skøyen her. Men er det noen erfaringer ifra Stavanger her inne? Det er her jeg kommer til å ta mine servicer!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

P85_Norway

Sitat fra: janmb på fredag 21. februar 2014, klokken 09:53
Sitat fra: krister461 på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:23
Må si jeg liker denne trenden med vasking av biler inne til service. Håper jeg får noen småproblemer med min en gang i blandt. ;)

Det handler ikke bare om service, det er også en nødvendighet - selv om langt ifra alle dessverre forstår det.

Man skrur helt enkelt ikke på en uren bil.
Problemet er bare at de vasker bilen etter at de er ferdige med å skru.
Ellers positivt overrasket på Tesla skøyen. Flere amerikanere der nå, som rydder opp i gamle synder.
Fikk dette med på kjøpet:

Concern: Customer states: Ordered wheel locks and has yet to receive them
Cause: Wheel locks have been received.
Removed 1 lug on each wheel and installed new wheel locks. Torqued to 175NM. Placed
the old lugs and wheel lock key in the trunk with new adapter.
Part: Wheel Locks, Chrome, MDLS (1023981-00-A) 1.00

Pay Type: Goodwill
Tesla M3 Performance

D.O

Var en fra andre siden av dammen som jobbet på min bil i Trondheim også. Så de er vel her å hjelper til. Mange nye fjes å se i butikken kontra sommeren i fjor, så tydelig at de vokser! Hyggelig fyr, men i min søk etter å få rett info om varmeapparat/ac/varmeveksler fikk jeg enda ett nytt svar hos han. I følge han er det kun el varme og null varmeveksling mot spillvarmen fra kjøling av batteri/driverk. På service menyen på skjermen i bilen viser den etter min forståelse at den veksler mot kjølevesken.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Rolfhni

Sitat fra: Rolfhni på torsdag 06. mars 2014, klokken 20:56
Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:38
Hører mye skryt ifra Skøyen her. Men er det noen erfaringer ifra Stavanger her inne? Det er her jeg kommer til å ta mine servicer!
Stavanger er best
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

Elbilist79

Korleis er det med Bergen då?
S85, Sølv

christian1986

Alt frem til du får bilen var for meg en nedtur. Service etter utlevert bil har vært svært bra! Veldig godt fornøyd.

Jarleø

Jeg har hatt bilen min inne 2 ganger i Bergen og er kjempefornøyd.
De har støvsugd/vasket bilen innvendig og utvendig begge gangene.
Første gangen fikk jeg også en original key fob holder med meg, det er de små tingene som gjør en forskjell !!

Jeg har får låne bil begge gangene p85 loaner.
(Første gangen medførte det et salg for Tesla ;-)

For framtiden så kommer jeg til å vaske bilen utvendig før service, da jeg er usikker på hvordan de vasker bilen!

De har går gjennom hva de har gjort med bilen og svart på spørsmål begge ganger. Har ikke fått forespørsel om jeg vil ha papirene.
Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

ellholt

Har ikke hatt bilen inn på noe service eller reklamasjon ( enda). Men utlevering av bil og kundebehandling ved Tesla Sandnes var bare helt topp. 100% fornøyd  :D
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

turfsurf

Var inne til service på Skøyen for å fikse knirkete panotak, fikk tilbake nyvasket bil med fikset panotak og rødt adapter i trunken! Topp service som vanlig er min erfaring.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Drsbkk

DS ringte angående levering av bilen, spurte om service avtaler og fikk beskjed om at Tesla ranger var det slutt på, dette kom sammen med prisreduksjonen på servicen. Jeg bor i Brumunddal og er et godt stykke unna servicesentralen deres, synes bare det er tragisk at dette tok slutt med ranger da.
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Yagi

Etter en del tull og tøys før jul (en hel haug av ting jeg ville ha fikset etter leveringen i august) - med forsøk på kontakt med Tesla, avtaler med folk som senere sluttet, osv, fikk jeg min første serviceavtale på Skøyen på nyåret. (Det krevde personlig oppmøte for å få avtalt time)

Jeg møtte opp kl 8, fikk gjennomgått og rettet listen med punkter (selv om dette var formidlet pr epost flere ganger tidligere), fikk utlevert en Kia Piccanto og reiste videre på jobb. Fikk antydet at dette kom til å ta tre dager.

Hadde VisibleTesla oppe på en av maskinene på jobb, så jeg fulgte med med et halvt øye. Dette er en morsom bieffekt ved å ha Model S på service. Spennende å se hvor bilen er, dører som åpnes, lading som foretas - man ser at det skjer ting!

Bilen stod stille til ca kl 11. Da kjørte den mot Majorstua. "Aha - ut for å teste ulydene jeg har rapportert" tenkte jeg. Bilen snur så på Majorstua og begynner å kjøre små bakgater i retning Skøyen. Det siste jeg ser før jeg må gå i et møte er at bilen rygger og snur i et kryss, før den kjører inn på en gårdsplass ved et bolighus. Jeg er godt kjent i området, så jeg stusset litt på dette, men tenker ikke mer over det før jeg kommer ut fra møtet og får en SMS: "Har du solgt nybilen? To karer med tesla-jakker fyller handleposer i bilen din på RIMI".

What? Tilbake på kontoret ser jeg på VT at bilen kjører ut fra parkeringshuset ved RIMI i Hoffsveien og kjører tilbake til verkstedet. Jeg tracker de siste bevegelsene på VT og ser at bilen ble stående nøyaktig 30 minutter på gårdsplassen på Frogner før den kjørte til RIMI der den stod i 15 minutter.

Jeg var ikke særlig happy med at bilen min ble brukt til private ærender. Greit nok at de må prøvekjøre bilen i forbindelse med service - men at de bruker den til andre ting er jeg ikke helt komfortabel med, så jeg ringer Tesla og får beskjed om at dette skal de undersøke.

Jeg får senere en henvendelse fra kundebehandleren hos Tesla som sier at privat kjøring av kundebiler ikke er tillatt og at de beklager det som har skjedd. Da jeg senere henter bilen prøver de å bortforklare det hele.

Bilen er så i aktivitet til langt på kvelden inne i servicehallen. Neste dag står den stille så og si hele dagen (utenfor butikken.) Jeg bor rett ved, så på en spasertur i butikken utpå ettermiddagen går jeg forbi og ser at noe av det de påsto at var fikset da jeg snakket med dem tidligere ikke var gjort. Sendte ny mail da jeg kom hjem..

Bilen blir om kvelden sendt til Drammen der de neste dag skal utbedre noen lakkskader. Den ender opp i et boligområde ovenfor byen - ulåst. Jeg regner med at den står på planet av en flakbil - hjemme hos sjåføren. Jeg låser bilen via appen. Siden jeg ikke vet om han har lagt nøkkelen inne i bilen - låser jeg  bilen opp neste morgen.  :P

Hos Drammen Karosseri er bilen i aktivitet hele dagen før den ender opp på en flakbil tilbake til Skøyen. Barnslig kult å følge med på hvor bilen er. Ved Holmen kommer sjåføren på at han har glemt noe (min teori ;) ), snur og kjører tilbake til Asker. Der roter han rundt en god stund før han står stille i en gate i ti minutters tid. Så fortsetter turen mot Oslo. Jeg syns dette er stor underholdning.  ::)

Vel fremme blir bilen kjørt inn i servicehallen, lading blir startet og kontakt med bilen fra app blir stoppet på bilens skjerm....  Hmmm liker de ikke at jeg følger med mon tro? Det var jo hele moroa. Men nå er det ikke mulig å få kontakt fra VT eller app.

Jeg hører ikke mer før jeg ringer utpå ettermiddagen neste dag. Joda bilen er ferdig. Det er bare å komme å hente den.  ???

Når jeg kommer frem og avleverer den triste Piccantoen får jeg bilen min. Det beste med hele serviceoppholdet er at det var gratis.  Og her har de gjort mye mer enn det jeg meldte fra om. Heldigvis sa jeg at jeg ikke ville ha bilen vaska, så det var den ihvertfall ikke. Men derimot hadde de klint til med lim langs kromlistene over vinduene på begge sider.  Påstod at det var noen gliper der som ikke var pene. Vel - jeg hadde ikke lagt merke til gliper. Limet derimot - det ser jeg. Ikke var jobben som var gjort på noen gummilister særlig pen heller...

Bilen var ladet 100% - uvisst av hvilken grunn. UMC'en var ikke tilbake i bilen - så den ble jeg nødt til å reise tilbake for å hente.

Vel hjemme fant jeg ut at det selvsagt var noen ting de hadde glemt å sjekke. Så ny avtale ble gjort. 3 uker frem i tid.

Ble lovet at de skulle ettersende "repair order" pr epost. Noe som ikke skjedde før etter 3 purringer.

Opplevelsen jeg sitter igjen med er at det er vanskelig å få formidlet hva man vil ha gjort. Det er ny person hver gang man ringer eller møter opp - og det man har sendt på epost er ikke registrert. Når det er sagt er det langt bedre nå enn i høst - da var det bare rot og muntlige avtaler som ikke ble holdt. Nå er det ihvertfall mulig å få kontakt og man får tilbakemelding på henvendelser.

Fikk veldig god oppfølging av en amerikaner i ettertid. Den påfølgende serviceavtalen var en mye bedre opplevelse  :)  (bortsett fra at jeg da glemte å si ifra om at jeg IKKE ønsket bilen vasket  :-\ ).
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA