Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Jejl, onsdag 29. januar 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

karstrom

Lykkelig eier av en Model S P85

cairnz

Jaja, give gadgets.. jeg tar også en om det blir nok til alle :)
Elbilist

trygvelo

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Hej

S85D Grå Metallic, Sort,sort Next gen seter, matt abachi dekor, 19" hjul , pano,lyd, vinter og Center Consol, dobbeltlader,sikkerhetspakke.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman

Seriøst, driver dere å diskuterer å smøre noe på bremseskivene folkens?

erot

Hehe... IKKE kobberpasta på klosser eller skive, det skal bakpå klossene for å dempe vibrasjoner som fører til hyling. Og det biltemafettet er vel heller ikke så egnet til rusten på navet. Siden den er gjennomsiktig (?) må du børste og gnukke svært godt før du tar det på, og så regner jeg med det ikke overlever så mange vasker med avfetting og div kjemikalier.

Interessant nok er den førstnevnte Wurth-sparayen beregnet til å spraye på bremseflaten også. Den har ingen smørende effekt og blir bare skrapt bort på bremseflaten. Vet ikke helt hvordan den virker bortsett fra at det er aluminium i den, men er sikkert meningen at noe legger seg i klossene og motvirker hyling...?

Høgis

Hele utgangspunktet mitt var og få vekk den sjenerende synlige rusten, som vist på linken jeg la inn.
Dette er lite pent sammen med store felger.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

jalias

Cirion

Sitat fra: Høgis på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:45
Hele utgangspunktet mitt var og få vekk den sjenerende synlige rusten, som vist på linken jeg la inn.
Dette er lite pent sammen med store felger.
Wurth sprayen ser ut til å gjøre både det du ønsker og i tillegg fjerne hyling.

Disse fåes på Torshovbil, og kan brukes til å dekke rusten etter at du har pusset bort det meste. Må ikke brukes på bremseflatene, så her kreves maskering osv...
http://kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=261730&table=PRODUCT
http://kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=215575&table=PRODUCT
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Dr.Ling

På gammelbilen malte jeg disse rustutsatte områdene av bremseskivene (ikke friksjonsflaten!) med Hammerite i sølv. Bildet her er kjempedårlig, men er tatt sikkert 5 år etter jeg malte dem (bilen ble ikke kjørt mye, og ikke på vintern).
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Elbilist79

Er med på ein boks om det er fleire igjen? :)
S85, Sølv

Bjørn

Sitat fra: tho på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:21
Sitat fra: Cirion på onsdag 12. mars 2014, klokken 12:18
Dette er da ikke til bruk på skivene...

Nei til skivene må en vel bruke kobberpasta ala. http://www.jula.no/kobberpasta-spray-300ml-001958

Tho:
Hvis du ikke er helt sikker på en ting.. (les: Aner ikke) så ikke driv å anbefal produkter som er potensielt fatale ved feil bruk..!  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA