Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tvers over USA med TMS

Startet av Mr.G, onsdag 29. januar 2014, klokken 12:08

« forrige - neste »

Mr.G

Jeg ser nå etter å hatt bilen i 1 mnd at skinnsetene har behov for etterbehandling. De mest brukte partiene på setet har litt annen overflate. Leste litt på teslamotorsclub hvor det påstås at ingen av bilvinsprodusentene kan lærbehandling og at Leatherique er et av de få som virkelig duger. Noen erfaringer med dette merket? Anyone?

Mr.G


Jimpec

Mine seter får L1 fra Gtechniq. Det samme gjelder for mange av mine kunder. Fungerer veldig bra og gir en matt fin overflate.
Bør behandles annenhver mnd for å holde det optimalt over tid.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Jimmy1

Høres ut som noe å forsøke..
Hvor kan en kjøpe dette?

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Milzit

Jeg la ut et spørsmål om behandling med bilde av setene her:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/18814-skinnbehandling/

Jeg ser at noen anbefale å reklamere på setene, er det fler som har seter som ser slik ut?

Mr.G

Jimpec, er ikke L1 bare en topcoating? Før eller senere må en vel ha noe som trekker inn og gir næring til selve skinnet?

Jimpec


Sitat fra: Mr.G på tirsdag 21. januar 2014, klokken 23:19
Jimpec, er ikke L1 bare en topcoating? Før eller senere må en vel ha noe som trekker inn og gir næring til selve skinnet?

Jeg forstår spørsmålet, og stiller meg delvis bak det. Ser man hva produsenten skriver om prosessen for produksjon av skinn så gjør man seg noen tanker. Jeg bruker mye Lexol og Swissvax til det du beskriver, men min Model S har kun fått L1. Etter snart 4000 km så fungerer det helt hundre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+


TesLars

Noen som har brukt Meguiars Gold Class på sin Model S?
Oslo
Black Model S

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:49
Jeg ser at noen anbefale å reklamere på setene, er det fler som har seter som ser slik ut?
Legg ut bilde her, så blir det lettere å svare :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. januar 2014, klokken 06:48
Sitat fra: Milzit på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:49
Jeg ser at noen anbefale å reklamere på setene, er det fler som har seter som ser slik ut?
Legg ut bilde her, så blir det lettere å svare :)
Det lå et bilde i linken til Detailer Club, og svaret der var at jeg burde reklamere. Det har jeg gjort, Tesla har sendt over bilde til USA for analyse.. :)
Baksetet som er i daglig bruk er helt fint..
Legger opp bilde jeg sendte til Tesla


BMW850

Trodde det der var mer normalen enn det motsatte. De fleste bilder jeg har sett av interiøret har dette etter kort tids bruk. Burde ikke vært sånn, skinnet skulle vært strammere i utgangspunktet.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jimpec

Mine seter er helt like hvis det er skrukkene som er casen. Faktisk er de aller fleste jeg har sett slik.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Tai

Synes det ser vanlig ut jeg... Hvor lenge har du hatt bilen og hvor langt har du kjørt?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA