Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Powerflux, tirsdag 28. januar 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Powerflux

Noen som vet hva funksjonene "Steering Angle Correction" og "Speed Correction" gjør?

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

cra

Den første av dem trur jeg justerer strekene på ryggekameraet. Sistnevnte skal visstnok justere noe hastighetsgreier på GPS'en. Noe med snittfarta eller noe i den dur.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Powerflux

Det er en egen "Adjustment" for ryggekamera og siktelinjene så tror egentlig ikke at det er det!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

reptil

Kunne nok søkt på dette... Men hvordan finner man denne menyen?
Svart Leaf Acenta

Powerflux

Sitat fra: reptil på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:48
hvordan finner man denne menyen?
Power on.
Radio off.
Trykke inn Map 3 ggr.
Trykke Radio på 2 ggr.
Trykke på map 1 gang.

Dette må skje i relativt rask rekkefølge!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

T-Max

Hvordan i all verden har du funnet ut av dette?  :)
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

reptil


Sitat fra: Powerflux på tirsdag 21. januar 2014, klokken 23:28
Sitat fra: reptil på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:48
hvordan finner man denne menyen?
Power on.
Radio off.
Trykke inn Map 3 ggr.
Trykke Radio på 2 ggr.
Trykke på map 1 gang.

Dette må skje i relativt rask rekkefølge!

Takker :)
Svart Leaf Acenta

Einar_S

Jeg er klar over at dette er gravrøveri, men må spørre om det gjelder nye biler.

Hentet min Nordic (ny) i går og har funnet at dette antageligvis er den detaljen som kommer til å irritere meg mest.

Prøvde denne knottesekvensen flere ganger uten hell.
Har det noe å si at det er DAB adapter i den, koblet over USB såvidt jeg kan forstå.

Den positive siden er at jeg får trenet på hoderegning hver dag.  ;D
Ikke rart at elbiler får litt dårlig rykte når de lunker rundt 10% under grensa selv om det ikke er noe behov for å spare "drivstoff".
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

nr1rayner

Tipper at:
Steering angle adjustment er nullpunktet på rattet (altså rett fram), eller tyngden til høyre/venstre.
Hvis det er slik skal man ikke kludre med dette, la fagfolk gjøre den jobben.. ;)
Har en litt avansert OBD-scanner, og på min -05 X-trail kom noe lignende opp.

Speed correction burde jo være justering av speedometeret (feilvisningen). Med ca 10% feilvisning på min er det sannelig noe jeg skal ta en nærmere titt på!
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Speedcorrection ser ut å være for å kalibree speedometer:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=8&t=8026&sid=c939da9ac9917207f1e1bb8704eb4c66&start=20

Fikk lyst å gjøre det, men er blitt så vant til å kjøre +5 over nå forbi fotobokser at det kan fort bli en dyr forglemmelse om jeg kalibrer til sann hastighet.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Sitat fra: leafnor på lørdag 24. oktober 2015, klokken 17:37
Fikk lyst å gjøre det, men er blitt så vant til å kjøre +5 over nå forbi fotobokser at det kan fort bli en dyr forglemmelse om jeg kalibrer til sann hastighet.
+5? Min har nesten 10% feilvisning.
Svært irriterende når jeg i jobb kjører buss med under 1% feilvisning..

Så det var litt skuffende å se at den stopper på 2,5% +/-. Men får prøve og se :)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Powerflux

#13
Prøvde dette nå og det det gir ingen korreksjon desverre  :-\
I 40-50-60-70 kmt. er diffen 4 kmt. uansett pluss eller minus 2,5%

EDIT: mer info
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

nr1rayner

Sitat fra: Powerflux på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:18
Prøvde dette nå og det det gir ikke ingen korreksjon desverre  :-\
Det samme fant jeg også ut.. 56 angitt er 50 gps med mine 205/55-16 uansett hva den er innstilt på...
Tenkte det kanskje hadde med ruteberegning å gjøre, men den beregnet 43 min til en destinasjon uansett om den stod på - eller + 2,5%, så sannelig om jeg vet hva den der er til!
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA