Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Rav4_EV, tirsdag 21. januar 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Rav4_EV

Nofuel leverer smarte ladeløsninger til elbiler.
Med en dynamisk veggboks kan du lade bilen din raskere når kapasiteten er ledig enten hjemme eller på jobben.
Vi leverer også dette for 230 volt IT nett.

Søker nå etter pilotkunder som ønsker flere kilometer ut av hver ladetime.

Kontakt Arne Magnus Berge 90608080 eller epost amb@ nofuel.no

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

cairnz

Kan den levere 32A?
Kan den bruke 3-fas (400V)?

Hvordan gir denne flere kilometer av hver ladetime kontra en vanlig kontakt?
Elbilist

Corny

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Roger (NO)

Tesla er jo også "kresne" på leverandører, og forholder seg i dag til Sønnico og Salto.

Er denne løsningen "godkjent" av Tesla?

OleT

Kunne den utnytte 230V 3-fase 50A, ville det være veldig interessant.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Rav4_EV

Vi kan levere over hele landet.

Våre produkter følger, og er sertifisert etter gjeldene standard.
Samme standard som Tesla benytter. Dermed er disse kompatible.

Utover dette  er vi også i kontakt med Tesla for deres egen "godkjenning" av vårt produkt.

Maks lading er 32A, en eller trefas.
22' X Plaid

Roger (NO)

Og hva er forskjellen mellom Deres produkt, og en Saltolader f.eks?

19quiz76

Interessant, dette - kan man mate den med 3-fas 230V og ta ut 1-fas til bilen, samt eventuelt justere output til 3-fas dersom laderen i bilen støtter dette i fremtiden?

For den kan vel ikke levere 230V 3-fas direkte pr idag?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Rav4_EV

Vår løsning overvåker strømmen inn til boligen og tilpasser bilens lading etter totalforbruket.

22' X Plaid

Roger (NO)

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:48
Vår løsning overvåker strømmen inn til boligen og tilpasser bilens lading etter totalforbruket.
Da må den kobles på nettet før fordelerskapet ut til garasjen da?

cairnz

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:39

Utover dette  er vi også i kontakt med Tesla for deres egen "godkjenning" av vårt produkt.

Maks lading er 32A, en eller trefas, dette må du utdype.

Hvilke lademuligheter har folk på IT-nett? Mulige effekter og kompatibilitet med enkelt og dobbeltladerkonfigurasjoner må nok oppgis.

Du bør ha både det teoretiske og praktiske på plass før du vil tilby dette, ellers tror jeg du havner i mange situasjoner hvor hverken du eller kunden vet hva som er forventet og hva som faktisk hender.

Hvis du kan levere en slik boks til å gi 230V/32A over tre faser (maks. 22kW) uten at det kreves TN-nett eller trafo er du unik i markedet. Selv med 230V/16A over tre faser (maks 11kW) uten at det kreves tidligere nevnt er du fortsatt unik. Så før du sier hva som støttes må du spesifisere hvordan det støtter de forskjellige konfigurasjonene?

Hvordan virker overvåkningen på strømmen til huset? Må man spesifisere i boksen hvor stor hovedsikring man har, må det spesifiseres om man har IT eller TN-nett?

Jeg er selvfølgelig interessert i å få en solid og enkel ladeløsning på veggen hjemme, men jeg tror mange med meg er skeptiske til å kjøpe noe som ikke har alt av spesifikasjoner i orden.
Elbilist

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Roger (NO)

Sitat fra: cairnz på tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:54
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:39

Maks lading er 32A, en eller trefas, dette må du utdype.

Hvilke lademuligheter har folk på IT-nett? Mulige effekter og kompatibilitet med enkelt og dobbeltladerkonfigurasjoner må nok oppgis.

Du bør ha både det teoretiske og praktiske på plass før du vil tilby dette, ellers tror jeg du havner i mange situasjoner hvor hverken du eller kunden vet hva som er forventet og hva som faktisk hender.

Hvis du kan levere en slik boks til å gi 230V/32A over tre faser (maks. 22kW) uten at det kreves TN-nett eller trafo er du unik i markedet. Selv med 230V/16A over tre faser (maks 11kW) uten at det kreves tidligere nevnt er du fortsatt unik. Så før du sier hva som støttes må du spesifisere hvordan det støtter de forskjellige konfigurasjonene?

Hvordan virker overvåkningen på strømmen til huset? Må man spesifisere i boksen hvor stor hovedsikring man har, må det spesifiseres om man har IT eller TN-nett?

Jeg er selvfølgelig interessert i å få en solid og enkel ladeløsning på veggen hjemme, men jeg tror mange med meg er skeptiske til å kjøpe noe som ikke har alt av spesifikasjoner i orden.
Jeg tolker dette som:
32A 1fas =230V
32A 3fas = 400V

cairnz

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 21. januar 2014, klokken 13:19
Jeg tolker dette som:
32A 1fas =230V
32A 3fas = 400V

Ja, det er slik jeg også umiddelbart antar det er, men det er ikke nødvendigvis slik det virker i praksis. Hvem vet, ingen som har spesifikasjoner på det han vil levere :)

Hvis man i tillegg ser på spørsmål og reaksjoner fra folk rundt omkring, både her og på facebook-gruppen, så er dette nok et av emnene som folk har størst problemer med å forholde seg til. Eventuelle leverandører må være veldig spesifikke på hva de kan levere, hva som forventes av kunden, og da i særlig grad når det skal framstå som "enkel" løsning.
Elbilist

Trøndertesla

Så lenge dere har gode dokumenterbare løsninger som aksepteres av Tesla så er jeg super interessert. Alle smarte løsninger innen lading ønskes velkommen!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA