Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Salto ladestasjoner og ulike alternativer

Startet av Havebigfun, tirsdag 28. januar 2014, klokken 14:45

« forrige - neste »

Havebigfun

Etter å ha ventet noen dager oppdager jeg hvor kjedelig det er å vente på etterlengtet oppgradering. Ettersom det er de som har fått som melder sine erfaringer får maninntrykk av at de "fleste" får samtidig dag 1. og 2.
Jeg tror bildet er mer heterogen- derfor denne spørreundersøkelsen :)
Alle kan stemme flere ganger slik at alle uppgrades kan tas med om dere husker når de kom.

drFloyd

Havebigfun

Yagi

Nå vet ikke jeg hva som var dag 0 for siste oppdatering. Men jeg har ihvertfall ikke fått den ennå (3G)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Havebigfun

Natt til lørdag var de første ute med den aktuelle. Min har heller ikke kommet :(

Amoss

http://www.dagbladet.no/2014/01/21/nyheter/bil/tesla/motor/31388695/
SitatHan forteller at oppdateringen er posjonert ut til enkelte eiere, og at oppdateringen vil vurderes når Tesla har samlet data.

Ser ut til at noen (først og fremst de som har meldt om problemer?) har fått denne og i praksis "beta tester" oppdateringen. Tipper det kan gå noen dager før denne oppdateringen blir sendt til alle, kanskje den blir inkludert i "v. 6.0" som det ryktes om at kommer snart?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

turfsurf

Sitat fra: Amoss på tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:33
SitatHan forteller at oppdateringen er posjonert ut til enkelte eiere, og at oppdateringen vil vurderes når Tesla har samlet data.

Ser ut til at noen (først og fremst de som har meldt om problemer?) har fått denne og i praksis "beta tester" oppdateringen. Tipper det kan gå noen dager før denne oppdateringen blir sendt til alle, kanskje den blir inkludert i "v. 6.0" som det ryktes om at kommer snart?

Fikk beskjed om at den skullle være rullet ut til alle i løpet av onsdag.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ebbrey

De ruller ikke ut en oppdatering til alle på en gang.. Jeg hadde hvertfall ikke gjort det. Greit å se om det dukker opp rasende "testere" først ;)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

satheesh.net

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 09:17
Sitat fra: Amoss på tirsdag 21. januar 2014, klokken 08:33

Hvem fikk du beskjed av dette fra?

En ny versjonsendring av dette kaliber (fra 5.x til 6.x) er pr. definisjon en utrolig stor oppdatering. Lurer på om den inneholder et par andre snacks også. Helt nye "funksjoner" og "knapper" f.eks. ::)

Grom

Jeg fikk oppdatert til 6.0 på Tesla Skøyen nå sist torsdag. Alt fungerer supert!!
X90D
Mod 3 i bestilling

Nuvolari

Sitat fra: Grom på tirsdag 21. januar 2014, klokken 21:14
Jeg fikk oppdatert til 6.0 på Tesla Skøyen nå sist torsdag. Alt fungerer supert!!

Ingenting nytt?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Veggen

Interessant, kunne du utdype litt?

Har du fått tilbake Low setting på luftfjæring?
Er det noen nye manuelle innstillinger på luftfjæring?
Er det fremdeles 13A/26A begrensing på lading?
Er det fremdeles 25% reduksjon" ved "ustabilt" strømnett?
Andre nyheter?

Kunne du ta noen bilder av Release notes hadde det vært supert  :-*

Tuxedo

Da virker det som om du er en av de første i verden som har fått denne oppdateringen.  Søk på amerikanske nettfora ga ingen treff på denne versjonen, så langt jeg klarte å finne ut.  Er det noe nytt i release notes?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

turfsurf

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. januar 2014, klokken 19:49

Sitat Joe Estrada, Service Advisor: "The update is now being pushed by Wednesday to everybody, engineering wanted to make sure that everything went well with the small batch of customer cars that were updated before releasing it to everyone, you will definitely have it by Wednesday."

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Tuxedo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:58
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. januar 2014, klokken 19:49

Sitat Joe Estrada, Service Advisor: "The update is now being pushed by Wednesday to everybody, engineering wanted to make sure that everything went well with the small batch of customer cars that were updated before releasing it to everyone, you will definitely have it by Wednesday."

Men her var det ikke snakk om oppdatering til 6.0, som vel var det satheesh hadde i tankene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA