Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lyspæreoversikt Euroleaf?

Startet av teslaman, tirsdag 28. januar 2014, klokken 13:24

« forrige - neste »

teslaman

Ble fortalt ved overtagelse av bil at å skifte til nytt 85 kw batteri kostet rett i overkant av  kr 70000,-. Da jeg sist besøkte Tesla Skøyen for div. spurte jeg selger Kenneth om råd rundt tectyl understellsbehandling etc. Han svarte, ja hvis du gambler med bilens understell kan det koste deg dyrt! Nytt batteri kommer deg på kr 300 000,- +. Har ikke tenkt så mye over dette før nå. Det er av vesentlig betydning om vi beholder bilen eller ikke! Noen som vet mer om saken? 8)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

aryx

Det er vel 8 års garanti på batteriet. Om 8 år koster det ikke 300.000.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

teslaman

Den er grei men det er nåverdien jeg er på jakt etter! Ferdig montert i bil, noen som vet?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Tuxedo

Hvorfor vil du tectylbehandle en bil der det aller meste er av aluminium?  Og hvorfor vil du bytte batteri med en gang du har fått bilen?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

JohanH

Sitat fra: teslaman på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:54
Den er grei men det er nåverdien jeg er på jakt etter! Ferdig montert i bil, noen som vet?

De har jo sagt det til deg: 300.000kr +/-.

teslaman

Sitat fra: JohanH på tirsdag 21. januar 2014, klokken 01:01
Sitat fra: teslaman på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:54
Den er grei men det er nåverdien jeg er på jakt etter! Ferdig montert i bil, noen som vet?

De har jo sagt det til deg: 300.000kr +/-.

Takk for tilbakemelding! Mitt spørsmål var om noen her inne hadde spurt om det samme og fått det samme svaret?
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Milzit

Sjekk TOC norway på Face, det ligger kopi av en faktura av batteribytte der. Mener det var 2 hundre et eller annet ex mva, så 300 000 er nok riktig

Epleskreller

Den regningen var på 280k pluss moms, så 350k koster en batteripakke per i dag.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lokführer

Sitat fra: teslaman på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:09
Ble fortalt ved overtagelse av bil at å skifte til nytt 85 kw batteri kostet rett i overkant av  kr 70000,-. Da jeg sist besøkte Tesla Skøyen for div. spurte jeg selger Kenneth om råd rundt tectyl understellsbehandling etc. Han svarte, ja hvis du gambler med bilens understell kan det koste deg dyrt! Nytt batteri kommer deg på kr 300 000,- +. Har ikke tenkt så mye over dette før nå. Det er av vesentlig betydning om vi beholder bilen eller ikke! Noen som vet mer om saken? 8)
Så det var kun bløff da Elon Musk sa at batterigarantien bare ryker ved en eventyell kræsj eller at man bruker batteriet til sveisetrening, blink eller sprenger det? Hvorfor i alle dager skulle tectyl påvirke garantien? (ikke at jeg ser nødvendigheten med tectyl)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.


cdabel

Fikk kunden beholde den gamle pakken, eller fikk han noe kompensasjon for den? Hvis en batteripakke koster kr. 300.000 bør til og med en skadet pakke ha en heftig restverdi.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 21. januar 2014, klokken 07:21Så det var kun bløff da Elon Musk sa at batterigarantien bare ryker ved en eventyell kræsj eller at man bruker batteriet til sveisetrening, blink eller sprenger det? Hvorfor i alle dager skulle tectyl påvirke garantien? (ikke at jeg ser nødvendigheten med tectyl)
Å modifisere batteriet kan vel falle inn under å "bruke batteriet til sveisetrening". Selv om Elon Musk kun nevnte de mer ekstreme eksemplene betyr det ikke at det ikke er mindre ekstreme ting som også vil kunne påvirke garantien.

Om Tesla måtte bytte batteripakken ville de jo sitte med en batteripakke de ikke ville kunne enkelt rette opp og selge videre. De ville måtte bytte alle delene der det har kommet til tectyl, og det er en kostnad Tesla ikke må akseptere. (Men det er så klart mulig man kun ville få en regning for ekstraarbeidet; spesielt om feilen ikke var relatert til tectyl-behandlingen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

rene

Er det bare jeg som reagerer på timeprisen 1630 kr for verkstedsarbeid? Og tiden på 3 timer og 15 min, når Elon har vist frem at et batteribytte kan skje på 90 sekunder?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: rene på tirsdag 21. januar 2014, klokken 07:52
Er det bare jeg som reagerer på timeprisen 1630 kr for verkstedsarbeid? Og tiden på 3 timer og 15 min, når Elon har vist frem at et batteribytte kan skje på 90 sekunder?
3 timer kan ha gått med til feilsøking. Og 1630 kr/time er ikke uvanlig: Priser på verksted
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OddB

Dette gjaldt vel en amerikansk importbil som av en uviss grunn ikke falt inn under garanti ?

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA