Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BREAKING NEWS: Norges største hurtiglader (6 stk) åpner på Skøyen i november

Startet av Elmo, mandag 27. januar 2014, klokken 21:33

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: jaxry på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:29
Min forhandler forklarte at forskjellen var størrelse på skjerm og 3D-visning. Perspektivvisning vil man få på business. Jeg skal klare meg med tilkobling av tlf for avspilling av musikk.
Ift at menyene vises i 3D i 609, hvilke fordeler gir dette?

Det var ment som ironi. Det har ingen nytteverdi.

Men som du ser så er det litt mer du mister, men ingenting som er viktig for å kunne bruke i3 på en god måte.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

"3D" henviser til måten kartvisningen er (har ikke noe med selve menyene og gjøre).

LMOR

Du får begge deler. det ligger noen filmer på Youtube, og det vises i en av reviewene i den tråden. De skryter av hvordan de bruker opp prosessorkraften. Du får også "Integrated toolbar menus and pie charts allow access to various functions without having to deviate from the map screen."

Hvis jeg husker det, så kan jeg ta noen screenshot på fredag. Men dette er uansett helt unyttig.

Men igjen kan det være beskrivelsen er feil...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

Lmor.. eller film og legg ut en link :) Litt ekdtra helgeinfo har vært bra.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

-i3 i mai

LMOR

Sitat fra: leifm på tirsdag 21. januar 2014, klokken 16:49
Lmor.. eller film og legg ut en link :) Litt ekdtra helgeinfo har vært bra.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Tror ikke dette uansett redder helgen din, men her er en av filmene:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BLxuQMfuV-w

Den blå ringen til venstre og i kartet + at valgene dine "popper" ut, er det de kaller 3D meny. Jeg har ikke dette på min F10, men få eller ingen har enda sett hvordan dette ser ut på 606. Alle menyene "lever mer" enn på min skjerm i dag.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

-i3 i mai

LMOR

En til:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hDmshUPkTo0

Har ikke funnet han som beskriver designet, men denne viser det bra. Du ser også at den blå ringen "lyser" på valgene. Artig film. Her vises også litt av iDrive touch, som du bare får med 609.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Har har du for hele helgen, for du må lære spansk først. Her får du i hvert fall et godt inntrykk av 3D menyene:

Talestyring:

Tok med en om app og web også. Flere views enn mange andre viser:
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Sitat fra: leifm på mandag 20. januar 2014, klokken 22:41
....... deres eget skriftlig tilbud og muntlig lovnad nå ikke gjaldt da alt ble styrt sentralt og en prosess som de nå ikke hadde kontroll på lengre....

Det står  vel en gyldighetstid på tilbudet. Hvis ikke er det mulig en std varighet gjelder. Sikkert en jusrist her som kan si noe sikkert.  Men tilbud er fryktelig bindende for selger.  Skal ikke være mulig å vri seg unna. Selv ikke i bilbransjen ;D ;D.  Denne vinner du om du forfølger den, tror nå jeg

leifm

Sitat fra: SE på tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:50
Sitat fra: leifm på mandag 20. januar 2014, klokken 22:41
....... deres eget skriftlig tilbud og muntlig lovnad nå ikke gjaldt da alt ble styrt sentralt og en prosess som de nå ikke hadde kontroll på lengre....

Det står  vel en gyldighetstid på tilbudet. Hvis ikke er det mulig en std varighet gjelder. Sikkert en jusrist her som kan si noe sikkert.  Men tilbud er fryktelig bindende for selger.  Skal ikke være mulig å vri seg unna. Selv ikke i bilbransjen ;D ;D.  Denne vinner du om du forfølger den, tror nå jeg

Ingen dato i kontrakt nevnt, så da er det vel standard avtaletid... tenker litt på denne. Bilen er dog bestilt så eventuelt vil det være snakk om en eller annen form for kompensasjon? Jeg ser at el-bilforeningen har gratis konsultasjon med advokat ved forespørsel så da er kanskje dette en mulighet å følge opp? Helt ærlig så har jeg rett og slett ingen erfaring med noe slikt fra før og derfor usikker på kotyme og hva som blir "riktig" her uten at jeg blir oppfattet som en kranglefant :)
-i3 i mai

tjomswrx

Ny forumbruker. Synd at først post skulle postes i denne tråden...

Det var denne prisstigningen på comfort+pakken. Har akkurat samme kjipe erfaring som enkelte andre i tråden her. Prøvekjørte i3 før jul (nydelig bil), og var klar for å kjøpe i romjulen, men kom meg ikke innom forhandler pga jobb før i uke 1. Fikk høre på telefon med selger i romjulen at prisstigning var på gang fra 01.01. Jaja tenkte jeg, salgstriks - ordner seg sikkert. Etter flere hyggelig samtaler med selger, litt usikker på denne prisstigningen likevel, tok jeg meg den frihet å sende sms til selger på nyttårsaften og sa jeg var klar for å bestille. Han bekreftet at jeg hadde kommet til en god konklusjon i biljakten. Han skulle ta tak i saken som første punkt når han kom på jobb etter ferien. Selger ga signal om at dette kunne gå, han kunne dog ikke love 100% sikkert at jeg unngikk prisstigningen. Sjefen måtte på banen etc. Litt utpå dagen (første arbeidsdag 2014) fikk jeg den kjipe beskjeden om dette ikke gikk siden signert kontrakt måtte ha vært i systemet til bmw innen 01.01. Dette irriterer meg. Prisen er opp 10.900,- ift det hodet mitt var innstilt på. Det psykologiske i dette er mer irriterende enn selve summen. Jeg føler meg litt lurt av 2013-prislisten, der det var varslet prisøkning fra feb.14. All kredd til selger som har gjort så godt han kunne, null kredd til BMW Norge som har innført et slikt rigid system og som ikke følger sine egne retningslinjer som de formidler til markedet. Jeg hadde et lite håp om at det gikk an å få kompensasjon på en annen måte (halv pris på pakken, gratis vinterdekk, service etc), men ALT er styrt av BMW-Norge. Håpløs lite fleksibelt system. Så får vi se om det blir i3 uten storskjerm og bare lyspakke, eller om det blir begge deler, eller om det blir Tesla. Bestemmer meg innen en uke.

S85

krl

Vi har nå fått satt opp et tilbud fra forhandleren, og det er veldig kjedelig at det blir 11.000 kr dyrere enn det vi hadde satt av -- i tillegg til at jeg selvsagt ikke tenkte på vinterhjul i første omgang.

Jeg har lite lyst til å gå ned på utstyret, i og med at pakken med avstandsholder etc. er noe av det viktigste tilbehøret til en "futuristisk" bil som dette. Avstandsholder er utrolig praktisk, spesielt hvis den også fungerer i lave hastigheter/kø.

Men som flere nevner her, det er tydeligvis ingen ting forhandler kan gjøre med saken. BMW sentralt styrer showet. Dette ble såpass lite kundevennlig, at vi dropper i3 (og også BMW) i denne omgang. Synd, da det er en utrolig artig og praktisk bil.

LMOR

Som jeg har nevnt før, så skal prisen i alle land være lik. Det er bra for oss i Norge, slik at ikke importøren kan legge på prisene i Norge, slik de normalt gjør (og som jeg har vist tidligere at andre merker gjør på elbil).

Fra prislisten i November ny ble laget til Januar, har kroneverdien endret seg slik at prisen skulle vært økt med 17500.- på en fullutstyrt i3. Det har de valgt å ikke gjøre.

Det er surt, men en prisendringer ved nyttår er ikke unormalt og en kommer totalt sett OK ut. Det er vel litt urettferdig å si at dette er lite kundevennlig? Du mener at de skal ta hele kurstapet som redusert margin?
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

krl

Sitat fra: LMOR på torsdag 23. januar 2014, klokken 21:39
Det er surt, men en prisendringer ved nyttår er ikke unormalt og en kommer totalt sett OK ut. Det er vel litt urettferdig å si at dette er lite kundevennlig? Du mener at de skal ta hele kurstapet som redusert margin?
Saken er at når det står at prisøkningen kommer 1. mars, så blir det meget spesielt å fremskynde den 2-3 måneder. Valutakurser er en helt annen sak.

Denne tråden kan vel forsåvidt stenges nå når saken er såpass gjennomdiskutert. Vi får neppe påvirket BMW ved å klage her, selv om jeg registrerer at tråden straks runder 1000 visninger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA