Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med blått adapter

Startet av Vind, mandag 27. januar 2014, klokken 20:41

« forrige - neste »

jgilberg

Sitat fra: LMOR på onsdag 05. februar 2014, klokken 22:37
Hvordan kan du se instillingene i bilen hvis skjermen er gul?

Det skal står under "settings"

GPS Tracking

Men kanskje det tar litt tid før det kommer opp?

Skjermen er klar, men alt har gul/sort skjær. Se bilde
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jgilberg

ja helt enig. Tok meg en halvtime i garasjen nå ;-) OG nå kom GPS sporing opp som et valg... hmmm. Den var der vitterlig ikke i går. Kan være det går noen timer etter registrering at den dukker opp?

Uansett en rå-lekker bil! Jeg kranglet med kona om hvem som skulle kjøre hvilken bil i morgen, vi ville begge ha i3 ha ha. Fattig trøst at jeg tapte og må ta Tesla (ikke si det til noen på Tesla forumet :-)))
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

MortenH

Jeg har lastet ned BMW Wireless appen på en Android telefon (S4). Den funker fint over Bluetooth, slik at telefonens musikkinnhold spilles i appen og streames til lydanlegget i bilen. Dette betyr at de i baksetet kan styre musikken fra mobilen.

Mer info her:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmw.wireless
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

Jeg har lastet ned "BMW i Remote" appen på en Android telefon (S4).
( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.remote )

Den er utrolig kjekk! Status på alt mulig fra dører til bremsevæske, sammenligning av egne data med andre i3 eiere (felles data) og den omtalte fjernkontrollen. Det jeg likte best er "Efficiency" for siste tur, Først med et intro-bilde med en merkelig grafikk. Når man klikker på grafikken, kommer man videre, hvor man blir belønnet med et stjernesystem.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Terondo

Da var bilen endelig i mitt eie.

Overleveringen gikk meget bra. Selgeren tok seg god tid, både med det nødvendige og det som gjerne ikke er nødvendig, men som likevel er kjekt. Vi gikk godt over hele bilen, og i gjennom endel av innstillingene på iDrive-skjermen. Han forklarte om lading, forvarming og andre nyttige innstillinger.

Etter rundt 1 time hos forhandleren var det tid for å kjøre avgårde. Siden jeg hadde med en kompis, ble det en liten demotur med han og å koble mobilen opp mot bilen. Deretter var det bare å fyre i gang BMW i3 spillelisten i Spotify og legge i vei hjemover.

Helt umiddelbart merket jeg at dette kommer jeg til å bli godt vant til. Både akselerasjonen, som jeg ikke i min villeste fantasi kan forstå er mulig med 155mm brede vinterdekk, og den generelt myke og stille kjøringen, kommer til å bli fantastisk.

Angrer ikke på noen av ekstrautstyrsvalgene. Fortsatt rimelig godt fornøyd med fargevalget (Laurel Grey), og suite-interiøret. Min kompis, mente det var noe av det flotteste interiøret han hadde sett, og likte spesielt godt eukalyptus-treverket. Jeg liker også det meget godt. Elegant utførelse og behagelig å oppleve.

Første kjøretur var av typen, mindre energibesparende, hvor det meste av akselerasjon og regenerering ble testet ved alle anledninger. Det kommer nok gjerne til å bli sånn en liten stund fremover til jeg blir "lei", og til jeg finner en god mellomting mellom å kjøre som jeg har stjelt den, og å kjøre som jeg hele tiden har 1% igjen på batteriet.

Jeg skriver mer etterhvert som erfaringene kommer. Til dere som venter, gled dere. For en bil!
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

i3_X5_730

Sitat fra: jgilberg på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:42Jeg kranglet med kona om hvem som skulle kjøre hvilken bil ...

Her også ... jeg tapte  :-[ ... får vel ikke tilgang til i3'en annet enn i helgene ...  :'(

østfolding

Jeg fikk bilen min i dag, ikke rukket å kjøre så mye enda, men er veeeldig fornøyd så langt!

Ble for øvrig sterkt advart mot å oppbevare standard ladekladd under panseret fordi dette rommet ikke er helt vantett. Et par kabler har visst blitt ødelagt her i Norge fordi de hadde blitt oppbevart i dette rommet, ifølge selger.

Så den medfølgende laderen må oppbevares inne i bilen.

LMOR

Høres litt merkelig ut, da flere, også i andre land har rapportert at rommet er vanntett.

Ellers er vel denne kabelen laget for å kunne brukes ute i regn osv hele året.
De kan ikke mene at alle som kjøper i3 må ha garasje...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Elmo

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 14. februar 2014, klokken 19:54
Sitat fra: jgilberg på onsdag 05. februar 2014, klokken 23:42Jeg kranglet med kona om hvem som skulle kjøre hvilken bil ...
Her også ... jeg tapte  :-[ ... får vel ikke tilgang til i3'en annet enn i helgene ...  :'(

BTDT. Dette gjelder nok alle elbiler. Jeg har selv opplevde det med  gamle PSA classic. Måtte kjøpe en til ;) og nå har vi tre :D

Så også at veldig mange nye Leaf eiere rapporterte samme for et par år siden,
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

østfolding

Sitat fra: LMOR på fredag 14. februar 2014, klokken 21:46
Høres litt merkelig ut, da flere, også i andre land har rapportert at rommet er vanntett.

Ellers er vel denne kabelen laget for å kunne brukes ute i regn osv hele året.
De kan ikke mene at alle som kjøper i3 må ha garasje...

Det var i alle fall den klare beskjeden jeg fikk :) Og faktisk det eneste jeg måtte være obs på - ellers var det bare å kjøre i vei.

Jeg kommer ikke til å ha noe elektronikk der før det motsatte er bevist.

LMOR

Helt OK for meg at du gjør det :-)

Min kommer til å ligge ute hele året, så da får vi se. Tror alle kommer til å få ny, hvis dette faktisk er et problem.

I manualen står det at vi skal legge den foran i bilen når vi ikke bruker den, så hvis den da går i stykker, så får vi ny.

De første norske bilene er et par måneder gamle, så det skulle bli 6 stk nye per år, og for hver ny, så gjelder nye 2 år garanti :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

Sitat fra: østfolding på fredag 14. februar 2014, klokken 21:56... rommet er vanntett ...

Mjeei ... det er drenhull i bunnen, for å slippe ut vann som kommer inn. Vannet dreneres rett på forhjulsstillingen fremme.  ;)

østfolding

Enig at det høres rart ut, men jeg fikk klar beskjed om dette. Sender en mail til selger og ber han dobbeltsjekke dette med BMW Norge, jeg. Hvis det viser seg å ikke stemme er det greit at han ikke advarer flere kunder. Det er jo tross alt veldig praktisk å ha den under panseret :)

LMOR

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 14. februar 2014, klokken 22:08
Mjeei ... det er drenhull i bunnen, for å slippe ut vann som kommer inn. Vannet dreneres rett på forhjulsstillingen fremme.  ;)
Jeg tror også det kan komme vann inn hvis du kjører gjennom en liten "innsjø", eller høytrykksspyler bilen. Refererte bare det ande har rapportert.

Men at laderen ikke tåler dette vannet høres "vann-vittig" ut :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA