Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jeg ser stadig flere elbiler i Bodø :-)

Startet av Leif Leaf, mandag 27. januar 2014, klokken 18:15

« forrige - neste »

Leif Leaf

Oppdaget i dag at temperaturmåleren på bilen ikke går lengre ned enn -30 grader. Litt synd synes jeg, og indikerer kanskje at elbiler ikke er laget for kaldere miljø... Men neida - jeg kjørte samtidig med en kollega i dag som kunne vise til -39,5 grader på sin bil. Målestasjonen der jeg jobber viser nå -37,7 grader. Jeg brukte 72% av batteriet i dag på 40 km (3,75 kWt/mil), klima på fullt viste 5kW forbruk hele veien. Isfrie vinduer og behagelig temperatur i kupeen. Jeg er intet annet enn imponert.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Lynet

Et tips i kaldt klima er å tette igjen grillen 95%. Motorrommet og batteriet blir da ikke kjølt ned så mye av fartsvinden. Nedkjøling av batteri, kupe og varmesystem reduseres.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Daeedor

Sitat fra: Leif Leaf på mandag 20. januar 2014, klokken 08:56
Oppdaget i dag at temperaturmåleren på bilen ikke går lengre ned enn -30 grader. Litt synd synes jeg, og indikerer kanskje at elbiler ikke er laget for kaldere miljø... Men neida - jeg kjørte samtidig med en kollega i dag som kunne vise til -39,5 grader på sin bil. Målestasjonen der jeg jobber viser nå -37,7 grader. Jeg brukte 72% av batteriet i dag på 40 km (3,75 kWt/mil), klima på fullt viste 5kW forbruk hele veien. Isfrie vinduer og behagelig temperatur i kupeen. Jeg er intet annet enn imponert.


:) :) :) Jeg også !

Leif Leaf

Godt poeng, Lynet. Det skal vurderes...!
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

pottle

Høy kWt-forbruk skyldes da ene og alene at varmeelementet må varme opp luften ca 60 grader. Greit å se at Eberspächer klarer det. Men det koster sine kW ser det ut som - kunne du tatt en Lunde her?

For å sikre en jevn rekkevidde også om vinteren, burde ikke bilen har vært standardutrustet med en Webasto? Tenkt så enkelt det hadde vært.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA