Hvor mye (vampire) drain har du på din bil?

Startet av Lygren, søndag 19. januar 2014, klokken 23:04

« forrige - neste »

Kjærra

Skjønner meg ikke helt på tapet. Fra 80 % SOC mistet jeg bare 2 tkm på 14 timer i natt. Temp mellom 0 og -2. Ikke tilkoblet, kaldt batteri og i energisparemodus uten mobiltilkobling.

Etter en liten tur på 4 km i dag tapte jeg 8 tkm (range mode på). Greit nok med oppvarming av kupé, 0 grader ute.

På kun to timer etter at jeg parkerte (fremdeles uten å være tilkoblet og med energisparemodus på og mobil av), så mister jeg 5 km.

Noen som skjønner dette? Er det prosesser som går/fortsetter å gå etter at kjøreturen er over?
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Roma

Jeg ser ingen forskjell på energiforbruk om range mode er på eller av. Bilen forbruker haugevis med watt på oppvarming av batteri uansett innstilling. Både sommer og vinter. Jeg merker heller ingen forskjell på klima anlegget.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Havebigfun

Sitat fra: Roma på søndag 04. januar 2015, klokken 19:21
Jeg ser ingen forskjell på energiforbruk om range mode er på eller av. Bilen forbruker haugevis med watt på oppvarming av batteri uansett innstilling. Både sommer og vinter. Jeg merker heller ingen forskjell på klima anlegget.
Da ville jeg resettet bilen- hørtes ut som en bug :o

Havebigfun

Hvordan tror dere bortfall av den elektromagnetiske ladeklappen reduserer stby- forbruket på de nye bilene?

Kjærra

Sitat fra: Roma på søndag 04. januar 2015, klokken 19:21

Noe av det samme opplever jeg. Liten forskjell på langkjøring av å bruke range mode. Det tar litt lengre tid å bli kvitt begrensningene på effekt og regen, men bortsett fra det liten forskjell.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

sn0le

På langkjøring vil jeg si at range mode ikke har noe for seg.
Batterivarmeren slår seg jo av, og klimaanlegget bruker bare 1-3kW når man først har fått en varm kupe.

Men til småkjøring så vil flere "kaldstarter" gjøre at batterivarmeren brukes hver gang man skal kjøre litt, og det suger rekkevidde.
Merket det godt da jeg hadde en runde med julegaveshopping i Oslo.
Kjørte ca 3.000km i juleferien, to lange etapper og kjørte uten range mode.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA