Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken leaf skal jeg velge?

Startet av Lygren, mandag 27. januar 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

EvenSteven

Jeg har målt min bil nå til 7km tap på 24t.
Bilen hadde 284km Rated i går 07:00, i dag 07:00 viste den 277km Rated.

Bilen har da stått i garasje, temp nå i bilen er -4 grader iht. Tesla app.

Meget lovende dette!!  :D
Tesla S P85+ sølv

Lygren

Hyggelig at DIN bil er bra i det minste EvenSteven...! :)

Lander; hvilken modell har du?

Gusse

Testet med deep sleep mode i natt, og tror ikke bilen sov så godt. Har ikke vært inne på appen i tiden den sto. Den var ikke tilkoblet UMC.
Som dere ser så har jeg mistet 14km typical på 11timer. Synes kanskje det virker mye ??? Hva synes dere?
Skal gjøre et forsøk senere, men da skal jeg skifte til rated range først. Antar det blir mere representativt i forhold til sammenligning.

Lygren

Legg inn tapet ditt i undersøkelsen etter du har endret til rated slik at vi får kvantifisert folks erfaringer best mulig... :)

Havebigfun

Sitat fra: Gusse på torsdag 23. januar 2014, klokken 08:12
Testet med deep sleep mode i natt, og tror ikke bilen sov så godt. Har ikke vært inne på appen i tiden den sto. Den var ikke tilkoblet UMC.
Som dere ser så har jeg mistet 14km typical på 11timer. Synes kanskje det virker mye ??? Hva synes dere?
Skal gjøre et forsøk senere, men da skal jeg skifte til rated range først. Antar det blir mere representativt i forhold til sammenligning.
Se til at batteriet har samme temp ved de to målingene.

NilsG

Batteritemperatur ved målingene må være tilnærmet lik ja, ellers blir "målingen" lite verdt.....
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Gusse

Da er det testet med Deep sleep 12timer. Testen startet 2timer etter siste kjøretur. Temp ute er 4-5minus. Ingen UMC tilkoblet.Kjører lignende test uten Deep sleep ved første anledning.

fonberg

Noen som vet ca. hvor lang tid det tar for batteriet å gå fra driftstemperatur til laveste temperatur når bilen står utilkobla i f.eks. -5?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Havebigfun

12-timers målinger uten monitorering av batteritemp er det nesten ingen vits i.
Jeg tror ikke batteriet er gjenomkald etter 2 timer. Avviket  i relasjon til batteritemp blir for stort.

Gusse

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 28. januar 2014, klokken 19:57
12-timers målinger uten monitorering av batteritemp er det nesten ingen vits i.
Jeg tror ikke batteriet er gjenomkald etter 2 timer. Avviket  i relasjon til batteritemp blir for stort.
hvordan monitore batteritemp?

Havebigfun

Sitat fra: Gusse på tirsdag 28. januar 2014, klokken 22:03
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 28. januar 2014, klokken 19:57
12-timers målinger uten monitorering av batteritemp er det nesten ingen vits i.
Jeg tror ikke batteriet er gjenomkald etter 2 timer. Avviket  i relasjon til batteritemp blir for stort.
hvordan monitore batteritemp?
borre hull - putte steketermometer gjennom :o
Poenget var at man ikke kan måle per nå- kommer muligens på app eller VT.
Skal man ha reproduserbare verdier for stby- forbruk bør bilen være ferdig nedkjølt og ellers stabil før man starter :)
Det er en fordel med langtidsmålinger slik at borteferie med (hjemme-) parkert bil er best egnet.

Gusse

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 28. januar 2014, klokken 22:12
Sitat fra: Gusse på tirsdag 28. januar 2014, klokken 22:03
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 28. januar 2014, klokken 19:57
12-timers målinger uten monitorering av batteritemp er det nesten ingen vits i.
Jeg tror ikke batteriet er gjenomkald etter 2 timer. Avviket  i relasjon til batteritemp blir for stort.
hvordan monitore batteritemp?
borre hull - putte steketermometer gjennom :o
Poenget var at man ikke kan måle per nå- kommer muligens på app eller VT.
Skal man ha reproduserbare verdier for stby- forbruk bør bilen være ferdig nedkjølt og ellers stabil før man starter :)
Det er en fordel med langtidsmålinger slik at borteferie med (hjemme-) parkert bil er best egnet.
Ok :)
Fikk ikke låne samboers steketermometer, så da blir det å måle ved en eventuell lengere periode med parkert bil :) ;) :o 8)

eadie

Har hatt min S85 stående 1 uke på flyplassparkering nå. Mistet 12 km på 7 døgn. Synes det er helt OK.
Har Energy Saving påslått. Vekket bilen 3 ggr.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Djur1

Jeg, hadde 194 km påtypical og står på torp uten lading.  Etter 5 døgn går det ned med 9 km om dagen.  Sliter med å komme meg tilbake til Oslo... Kanskje jeg kan lade på tesla i  Drammen om jeg kommer meg dit?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Teslanewbie

#44
12km på 72 timer. Står i garasje ca 10-12c .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA