Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: kjøp av tesla model s 2017-18

Startet av blokhus, mandag 27. januar 2014, klokken 08:47

« forrige - neste »

blokhus

Så vi hadde noen 400V 63A 3 fase monsterkontakter på jobben. Noen måte å utnytte disse på? UMCen blir vel for pinglete her, men ladehastighet her kunne jo i teorien vært heftig.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Muffinman

Overgang til 16A = passe for UMC. Ellers må du ha en annen løsning type semiportabel eller fastmontert sak som takler 32A. Da får du i teorien 22KW når  (hvis) Tesla opphever begrensningen på 13/26A.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 19. januar 2014, klokken 17:47
Overgang til 16A = passe for UMC. Ellers må du ha en annen løsning type semiportabel eller fastmontert sak som takler 32A. Da får du i teorien 22KW når  (hvis) Tesla opphever begrensningen på 13/26A.

Jepp, overgang 63A han til 16A hun fikser den biffen. Har levert en allerede. 11kW holder vel uansett for de fleste på arbeidsplassen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gressvikingen

Litt skummel uten uten 16A sikring i tillegg med mindre du stoler fullt og helt på at det ikke oppstår noen feil i UMC'en eller strømstyringen i bilen.
P85D"+"

JohanH


Sitat fra: Gressvikingen på søndag 19. januar 2014, klokken 18:26
Litt skummel uten uten 16A sikring i tillegg med mindre du stoler fullt og helt på at det ikke oppstår noen feil i UMC'en eller strømstyringen i bilen.

Nei da. Den drar jo maks 10kW.

Skummelt å plugge iPhone lader (drar vel ca 200mA) i en 16A Schuko? Nei. 

petersv

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 19. januar 2014, klokken 18:26
Litt skummel uten uten 16A sikring i tillegg med mindre du stoler fullt og helt på at det ikke oppstår noen feil i UMC'en eller strømstyringen i bilen.

Det er sant, men Tesla sa til meg at UMCen har innebygget sikring. Ble sagt i sammenheng med ladeproblemer, og at det var en av grunnene til at det var mer problematisk enn en Saltokabel. Ta dette med et par klyper salt, da jeg har hørt litt av hvert fra Tesla service.

Tuxedo

#6
Sitat fra: JohanH på søndag 19. januar 2014, klokken 19:28

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 19. januar 2014, klokken 18:26
Litt skummel uten uten 16A sikring i tillegg med mindre du stoler fullt og helt på at det ikke oppstår noen feil i UMC'en eller strømstyringen i bilen.

Nei da. Den drar jo maks 10kW.

Med mindre det oppstår en overledning i UMC'en.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

fredag

Sitat fra: blokhus på søndag 19. januar 2014, klokken 17:44
Så vi hadde noen 400V 63A 3 fase monsterkontakter på jobben. Noen måte å utnytte disse på? UMCen blir vel for pinglete her, men ladehastighet her kunne jo i teorien vært heftig.

Koble på en Type2-ladekontakt, feks fra Salto.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman


Bjørn


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA