Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Umc ladeproblem (feilmld og 12v død) også med Mennekes kabler?

Startet av Lurvine, søndag 26. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

odahle

Sitat fra: Turist på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:09
Sitat fra: odahle på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:13
Sitat fra: Turist på torsdag 27. februar 2014, klokken 11:30
Da jeg bestilte min (oktober-ish) var ikke DAB+ mulig å å E-up!
To uker senere var det mulig som tilvalg, så jeg etterbestilte det (1700 kroner).
Da den ble levert i forrige uke, var DAB+ standard på alle, så tilvalget var ikke på regningen.Bilen er produsert i uke 4.
Tror dette er forklaringen på forvirringen på DAB+ eller ikke.....

Da er det min selger som ikke har informert meg om muligheten. Kjedelig sak, men tviler vel på at det er noe å gjøre med det nå?
Du kan ettermontere, men det er dyrt.
http://www.bilkomponenter.no/products/rcd-215-originalradio-med-dab-kun-til-vw-up
I tillegg kommer antenne. Om alt virker som orginalmontert, vet jeg ikke .....

Spør VW-forhandleren om muligheten (med GOD rabatt siden de ikke informerte deg!)
Sendte avgårde en mail med spørsmål rundt dette. Fikk vel egentlig inntrykk av at dette ikke var deres problem, samt at det ville være vanskelig enda. Er vel litt av minuset når en kjøper av Møller. Bra system, men bryr seg ikke særlig om enkelt kunder. Irriterer meg vel mest fordi jeg ikke fikk muligheten til å få dette. For akkurat nå klarer jeg meg fint uten.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Elmo

Sitat fra: odahle på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:21
Min har absolutt ikke DAB+, den ble produsert uke 47 i 2013.
Akkurat samme gjelder vår bil
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erikur

Sitat fra: odahle på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:21
Sitat fra: erikur på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:23
Sitat fra: Svennis1982 på lørdag 15. februar 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Mikalv på mandag 27. januar 2014, klokken 15:22
På min står DAB+ spesifisert med 1700,- samt teknikkpakke til 2732,- som for forøvrig ble trukket fra totalen som "rabatt". (Jeg "overtok" en bil som noen andre hadde bestilt og kunne ikke spekke bilen slik jeg ville, så da hadde jeg plutselig et godt forhandlingsgrunnlag ;)
Jeg bare viste til det som selger sa til meg,det står dessuten DAB+ i det som inngår som standard utstyr på kjøpekontrakten.

Vi fikk tilbud på en ny e-up for en liten måned siden (Har ikke bestemt oss enda om vi skal slå til). Der sa selger at DAB+ var ekstrautstyr på 2013 modeller, mens alle e-uper fra 2014 fikk dette som standard!

VW Up (bensin) kom som 2013 model ja,men e-Up kommer som 2014 model,de begynte prod. av e-Up i oktober 2013, altså 2014 model. Riktig som det blir sagt her at de kommer med DAB som standard.

Det hørtes relativt merkelig ut. Min har absolutt ikke DAB+, den ble produsert uke 47 i 2013. Så det er kanskje ikke gjeldende for alle biler? Virker som informasjon fra/til selger har vært avgjørende i enkelt tilfellene her.

rojohan

Garmin enheten er tom for strøm, og den lader seg ikkje når bilen er i gang. Eg tok den med inn på jobben for å sjekke etter oppdatering på programvaren, og lot den samtidig stå i pcen heile dagen for å lade. Ute i bilen igjenn var fortsatt batteriet flatt. Så min Garmin boks, kubber med ein gang tenningen slåes av. Er det fleire med samme problemet der ute? Kan batteriet være ødelagt alt?

jkverneland

Hadde det samme problemet i vinter på kalde dager, men nå fungerer alt som normalt igjen :)

Lurvine

Når bilen var ny, leste Garmin-enheten opp SMS'ene mine når de kom inn. De dukka opp på skjermen, jeg trykte LES og den leste den opp høyt. Nå synes jeg det er sjeldent de kommer opp på skjermen, og det er ytterst sjeldent de blir lest opp. I dag fikk jeg ikke meldingene opp på skjermen når de kom til mobilen, før jeg trykte på Alternativer og åpnet SMS INNBOKS. Det tok mange forsøk på å i det hele tatt få enheten til å laste inn SMS...

Har flere dette problemet?? Og har noen evt fått retta på det??
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

raathass

Hei.

Jeg har telefonen (en Samsung S4) koblet til via bluetooth, primært for å bruke handsfree.  I dag ønsket jeg å spille musikk fra SD-kortet i Garmin-enheten, men hver gang jeg fikk en mail eller det skjedde noe annet på telefonen som innebar en lyd så skiftet enheten over til BT-modus, og jeg måtte manuelt skifte tilbake til SD for å fortsette avspillingen.

På telefonen ser jeg at BT-enheten i e-up har profilene "Anropslyd" og "Medielyd".  Huker jeg vekk medielyd så elimineres problemet, men da kan jeg heller ikke spille av musikk fra telefonen (over BT).

En løsning ville vært at Garmin-enheten ikke trigger på signal fra telefonen.  Skal man spille via BT så man man manuelt inn å velge BT som inngang (på lik linje som aux og SD).

Noen som har noe innsikt å dele vedørende dette?


/r

Lurvine

Sitat fra: raathass på torsdag 10. april 2014, klokken 00:27
Hei.

Jeg har telefonen (en Samsung S4) koblet til via bluetooth, primært for å bruke handsfree.  I dag ønsket jeg å spille musikk fra SD-kortet i Garmin-enheten

/r


hvordan legger du musikk inn på SD-kortet til Garmin-enheten?? mp3 filer?
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Careka

er det PC som må bruker for oppdateringer,  eller er mac, ok også ?
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

odahle

Sitat fra: Careka på tirsdag 10. juni 2014, klokken 20:58
er det PC som må bruker for oppdateringer,  eller er mac, ok også ?

Jeg har oppdatert min enhet via mac, så det skal ikke være noe problem.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Terjer

Sitat fra: rojohan på tirsdag 18. mars 2014, klokken 05:59
Garmin enheten er tom for strøm, og den lader seg ikkje når bilen er i gang. Eg tok den med inn på jobben for å sjekke etter oppdatering på programvaren, og lot den samtidig stå i pcen heile dagen for å lade. Ute i bilen igjenn var fortsatt batteriet flatt. Så min Garmin boks, kubber med ein gang tenningen slåes av. Er det fleire med samme problemet der ute? Kan batteriet være ødelagt alt?

Min Garmin enhet oppfører seg på samme måte, fant du noen løsning på dette?
VW e-up! - Aurskog-Høland

Schled

Nå er vel egentlig "Garmin" enheten i e-Up en Navigon enhet og ikke en Garmin enhet.
Det er derfor man må bruke Fresh programmet for oppdatering (Navigon Fresh) og ikke Garmin Express.
Garmin eier riktig nok Navigon men enheten som sitter i e-Up er det Navigon som har laget innholdet til.

Når det gjelder DAB så fikk jeg beskjed om at dette var standard når jeg kjøpte min bil. Har ikke sjekket ennå om jeg faktisk har DAB men regner jo med det da.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

las^se

Sitat fra: Schled på fredag 04. juli 2014, klokken 09:39
Nå er vel egentlig "Garmin" enheten i e-Up en Navigon enhet og ikke en Garmin enhet.
Det er derfor man må bruke Fresh programmet for oppdatering (Navigon Fresh) og ikke Garmin Express.
Garmin eier riktig nok Navigon men enheten som sitter i e-Up er det Navigon som har laget innholdet til.

Når det gjelder DAB så fikk jeg beskjed om at dette var standard når jeg kjøpte min bil. Har ikke sjekket ennå om jeg faktisk har DAB men regner jo med det da.

Var DAB+ som standard i min -14mod.
VW e-up! -14

Elmo

#58
Alle eUp produsert etter 1.jan 14 har DAB+.   Før det så var det ekstrautstyr.  Vår bil levert i uke 02/14 har ikke :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Terjer

Sitat fra: Schled på fredag 04. juli 2014, klokken 09:39
Nå er vel egentlig "Garmin" enheten i e-Up en Navigon enhet og ikke en Garmin enhet.
Det er derfor man må bruke Fresh programmet for oppdatering (Navigon Fresh) og ikke Garmin Express.
Garmin eier riktig nok Navigon men enheten som sitter i e-Up er det Navigon som har laget innholdet til.

Men siden den heter Garmin er det nok best å kalle den for det.
VW e-up! - Aurskog-Høland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA