Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 4 eller 5 års nybilgaranti?

Startet av Gusse, søndag 26. januar 2014, klokken 19:34

« forrige - neste »

erot

Det høres helt usannsynlig ut at samme SW er forskjellig på forskjellige biler. Ikke alltid lett å se om den virkelig står i low, men lett å finne ut: Stå i ro, trykk standard og se om den hever seg. Hvis du ikke har satt den i low siden du kjørte tipper jeg den blir der den er, altså er den egentlig på standard.

D.O

Som nevnt så satte jeg den i Low når jeg parkerte, men kjørte bilen i garasjen senere, la ikke merke til hvilken nivå den hadde da. Jeg kjørt på jobb i Low og bilen hevet seg ikke før jeg trykte på skjermen. Men jeg trykket direkte på High, og da gikk den ikke tilbake til low. Kun standard.
Hvis det skjer igjen skal jeg måle høyden.
Så det du hevder er at skjermen sier bilen er Low mens den egentlig er Standard? altså feil melding på skjerm? Mulig, men det som fikk meg til å se på høydereguleringen på skjermen var at bilen så ekstra lav ut på utsiden. ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

D.O

Fungerte å sette den fra standard til low også nå nettopp mens jeg kjørte. Men når jeg setter den tilbake til standard, så kommer ikke "tenke hjulet" opp. Den skifter direkte.  Så det kan tyde på at bilen ikke regulerer, men kun skjermen?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

erot

Sannsynligvis ja. Har i alle fall ikke hørt noen med dagens SW som faktisk har fått den ned i fart.

Balrog

Etter siste oppdatering er det fullstendig kaos hos meg om den går inn eller ut av very high, high eller standard under 15 km/t når jeg trykker på skjermen. Det surrer og går, ingen feilmelding, men bilen går fx. gjerne tilbake igjen til high når jeg trykker standard. Fikk en fet lang stygg skrape i lakken på bakluka som traff taket i garasjen. Takk Tesla!

Gidder ikke rapportere inn dette, føler ikke at noe man melder inn tas alvorlig. Nå må jeg gå ut av bilen for å se høyden før jeg tør å åpne bakluka. F@3n!
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.


sindrej

Sitat fra: Balrog på mandag 10. mars 2014, klokken 19:31
Gidder ikke rapportere inn dette, føler ikke at noe man melder inn tas alvorlig. Nå må jeg gå ut av bilen for å se høyden før jeg tør å åpne bakluka. F@3n!
Lagre litt lavere åpning på luka for sikkerhets skyld ?  Jeg hadde (nesten) samme problem med at bakluka tar oppi garasjeporten om jeg kjører med front inn (noe jeg normalt ikke gjør), når jeg oppdaga det så stod bakluka MELLOM to metallavstivinger.  Litt lenger frem eller litt lenger bak så hadde det blitt bra med bannskap uti der.  Lagra maks åpning i trygg høyde og har hatt det slik siden, for sikkerhets skyld.

Gusse

Fikk oppdatert til 1.49.95 ved en fix i Trondheim.
På serviceskjemaet stod det at vinduene er fikset med nyeste software som gjør noe med tiden det tar å åpne vinduene ved åpning av dørene.
Så med andre ord, for oss som har hatt noe cromliste henging, så fikser nyeste oppdatering dette. Vet ikke om dette er postet før, men har ihvertfall bekreftels på dette gjennom serviceskjema.

Balrog

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 20:23
Sitat fra: Balrog på mandag 10. mars 2014, klokken 19:31
Gidder ikke rapportere inn dette, føler ikke at noe man melder inn tas alvorlig. Nå må jeg gå ut av bilen for å se høyden før jeg tør å åpne bakluka. F@3n!
Lagre litt lavere åpning på luka for sikkerhets skyld ?  Jeg hadde (nesten) samme problem med at bakluka tar oppi garasjeporten om jeg kjører med front inn (noe jeg normalt ikke gjør), når jeg oppdaga det så stod bakluka MELLOM to metallavstivinger.  Litt lenger frem eller litt lenger bak så hadde det blitt bra med bannskap uti der.  Lagra maks åpning i trygg høyde og har hatt det slik siden, for sikkerhets skyld.

Tenkte ikke på at luftfjæringa skulle leve sitt eget liv da jeg ikke krysset av på Techpakka...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

sindrej

Nei, det skulle vel strengt tatt være unødvendig og ... Skikkelig surt å få skader på en slik måte

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA